שמינית גמר ליגת האלופות - מי תעפיל לשלב הבא?. צילום: עמוד הפייסבוק הרשמי של ליגת האלופות

שמינית גמר ליגת האלופות - מי תעפיל לשלב הבא?

אחרי הגרלה עם קבוצות מעניינות שקצת הזכירה לנו את ההגרלה של השנה שעברה, הגיע הזמן כבר לחשוב מי תצליח להעפיל לשלב הבא, ואיזה קבוצות גדולות יסיימו את דרכן כל כך מהר?

היום (שני), התקייה הגרלת שלב שמינית גמר ליגת האלופות 2014/15 במשרדי אופ"א שבשוויץ. השנה, לא זכינו להגרלות מפתיעות מדי במשחקים שיהיו קצת דומים למשחקים של שנה שעברה אבל עדיין, קבוצות משתנות והסיכויים של כל קבוצה להעפיל לשלב הבא משתנים אז בואו ונבדוק איזה קבוצות יכולות להעפיל לשלב הבא ומי האימפריות שישארו מאחור?

עוד במדור הספורט של פרוגי:

פריז סן ז'רמן - צ'לסי

בהגרלת המשחק הראשון של שלב שמינית הגמר, תפגוש פריז סן ז'רמן אלופת צרפת את צ'לסי האנגלית של ז'וז'ה מוריניו ומוליכת הליגה האנגלית. שתי הקבוצות, קבוצות חזקות במיוחד ואנחנו נתחיל עם הצרפתים.

פריז סן ז'רמן, שהוגרלה לבית ו' יחד עם ברצלונה, אייאקס אמסטרדם ואפואל ניקוסיה סיימה את שלב הבתים במקום השני ולכן זכתה לקבל קבוצה "קשה" בשלב השמינית. הסגל של לורן בלאן מתהדר בכוכבים רבים בראשם עומד כמובן זלאטן איברהימוביץ' שינהיג את פריז בצמד המשחקים מול האנגלים. לפ.ס.ז' יש חוליית קישור והתקפה מאוד מסוכנות שיוכלו לעשות חיים לא קלים להגנה של הבלוז שסביר להניח לא תעמוד בעומס.

זלאטן חוגג. ינהיג את הצרפתים ויעשה הכל כדי להוביל לניצחון
זלאטן חוגג. ינהיג את הצרפתים ויעשה הכל כדי להוביל לניצחון © עמוד הפייסבוק הרשמי של פריז סן ז'רמן

לצ'לסי של ז'וז'ה מוריניו יש מטרה אחת עיקרית העונה. לסיים את עונת 2014/15 כאלופי הליגה האנגלית. אולי המטרה העיקרית של המועדון מצפון לונדון תנמיך מעט את הציפיות והמלחמה שאמורה להיות בליגת האלופות אבל בואו לא נשכח שנבנתה השנה קבוצה מצוינת בשילוב של דייגו קוסטה, אדן האזרד וססק פאברגס שהוכיחו עצמם לא פעם העונה. צ'לסי תצטרך להתגבר על המכשול היחיד שלה במפגש מול פ.ס.ז' שהוא ההגנה שתצטרך להראות טוב מאוד כדי לא לעשות טעויות מרות.

קוסטה ופבראגס. צמד שהוכיח את עצמו כבר בעבר
קוסטה ופבראגס. צמד שהוכיח את עצמו כבר בעבר © עמוד הפייסבוק הרשמי של צ'לסי

תוצאות משוערות: 2-1 לפריז במשחק הראשון, 1-0 לפריז במשחק השני.

מנצ'סטר סיטי - ברצלונה

אחד המפגשים המסקרנים של שלב השמינית הוא המפגש בין הסיטיזנס לבין הקטלאנים. כמו בשנה שעברה, כששתי הקבוצות האלה נפגשו וברצלונה היא זו שהצליחה להעפיל לשלב הבא גם הפעם אנחנו נקבל מפגש דומה רק שהפעם ברצלונה מגיעה עם סוארס ומנצ'סטר סיטי מגיעה בלי אגוארו.

אז מנצ'סטר סיטי, אלופת אנגליה שעושה את שלה על הצד הטוב ביותר בליגה האנגלית ונלחמת יפה מאוד על האליפות עם צ'לסי המוליכה רוצה רק דבר אחד כדי לבסס את מעמדה כאחת הקבוצות הטובות באירופה וזה זכייה בגביע ליגת האלופות. סיטי שהוגרלה לבית לא קל בכלל עם באיירן מינכן, רומא וצסק"א מוסקבה העפילה מהמקום השני בבית שלה וזכתה לפגוש את היריבה המרה ברצלונה. סיטי שתחסר את סרחיו אגוארו הפצוע תקווה להשיג ניצחון שיבטיח לה מקום בשלב הבא מול ברצלונה שאמנם לא משכנעת במיוחד אך מסוכנת מאוד.

ללא אגוארו לסיטי יהיה קשה מאוד תצליח להעפיל?
ללא אגוארו לסיטי יהיה קשה מאוד תצליח להעפיל? © עמוד הפייסבוק הרשמי של מנצ'סטר סיטי

ברצלונה שנפלה העונה בליגה הספרדית עם כמה תוצאות מאכזבות (למרות שהיא במקום השני בהפרש 4 נקודות מריאל מדריד) תלחם השנה חזק בליגת האלופות כדי להשיג לפחות תואר אחד במקרה שהיא לא תצליח במירוץ לאליפות. שלישיית ההתקפה שכוללת את מסי, ניימאר ולואיס סוארס תספק באופן כמעט וודאי כמות שערים נכבדת בצמדת המשחקים.

ניימאר. יחד עם מסי וסוארס יעלו לשלב הבא?
ניימאר. יחד עם מסי וסוארס יעלו לשלב הבא? © עמוד הפייסבוק הרשמי של ברצלונה

תוצאות משוערות: 2-0 לברצלונה במשחק הראשון, 1-1 במשחק השני.

באייר לברקוזן - אתלטיקו מדריד

המפגש הבא, יכול להיות מפגש קל מאוד לקבוצה העדיפה יותר אתלטיקו מדריד אבל גם מפגש קשה מאוד כי באייר לברוקזן הטריקית יודעת לעקוץ וחזק.

באייר לברקוזן הגרמנית, שהצליחה להעפיל לשלב שמינית הגמר דרך בית ג' וגברה על קבוצות קשות וחזקות יותר ממנה בדמות זניט סנט פטרסבורג ובנפיקה, יודעת שהסיכויים במפגש מול אלופת ספרד הם לא לטובתה. ללברקוזן יש כמה שחקנים בולטים בקבוצה שינסו לעשות את עיקר העבודה כדי לא לעוף מהמפעל בהשפלה והם סטפן קיסלינג, לארס בנדר ואמיר ספאחיץ'. בואו לא נספיד מהר את לברקוזן שלמרות שרבים יגידו כי העפילה במזל היא יכולה לעשות צרות לאתלטיקו שלא זוהרת במיוחד.

העפלה בשביל באייר לברקוזן תהיה בגדר חלום
העפלה בשביל באייר לברקוזן תהיה בגדר חלום © עמוד הפייסבוק הרשמי של באייר לברקוזן

לחניכים של סימאונה יש עונה לא זוהרת בליגה הספרדית לאחר הרף הגבוה שהוצב בשנה שעברה אבל בליגת האלופות הסיפור אחר לגמרי. אתלטיקו סיימה את בית א' במקום הראשון ועם שחקנים כמו קוקה, ארדה טוראן, מריו מנדז'וקיץ' ואנטואן גריזמן העפלה לשלב הבא יכולה להיות קלה. למרות שבאייר מסוכנת אתלטיקו כבר השיגה תוצאות טובות בליגת האלופות (גם בשנה שעברה) והניצחון יכול להיות קל.

רק שלא יטעו. אתלטיקו צריכים לעשות את הניצחון קל
רק שלא יטעו. אתלטיקו צריכים לעשות את הניצחון קל © עמוד הפייסבוק הרשמי של אתלטיקו מדריד

תוצאות משוערות: 3-0 לאתלטיקו במשחק הראשון, 1-0 לאתלטיקו במשחק השני.

יובנטוס - בורוסיה דורטמונד

מפגש מסקרן נוסף הוא המשחק בין יובנטוס אלופת איטליה לבורוסיה דורטמונד אחת הקבוצות חסרות המזל בגרמניה.

הגברת הזקנה שהחליפה מאמן בקיץ האחרון ולמרות זאת מוליכה את הליגה הגרמנית בבטחה תגיע למשחק מול דורטמונד כשהיא רואה מטרה אחת בעיניים והיא לצאת עם שש נקודות בשני המפגשים. פרננדו יורנטה, קרלוס טבס, אלברו מוראטה, פול פוגבה וארתורו וידאל המתאושש יהיו השחקנים המסוכנים ביותר של יובנטוס ויגרמו לצרות רבות בהגנה של דורטמונד. 

יובנטוס לא תוותר בקלות ליריבה הגרמנית
יובנטוס לא תוותר בקלות ליריבה הגרמנית © עמוד הפייסבוק הרשמי של יובנטוס

אצל בורוסיה דורטמונד התמונה אחרת. השחקנים של יורגן קלופ שנמצאים מתחת לקו האדום בטבלת הליגה הגרמנית ונמצאים בעונה איומה בליגה כשבמאזנם ארבעה ניצחנות ותשעה הפסדים (!) הראו שהעונה הם מתכוונים להלחם חזק בליגת האלופות אבל היכולת בליגה יכולה להשפיע רבות על מפגש מול קבוצה חזקה באמת. אם דורטמונד קיוותה להגרלה קלה היא תזדקק לנס כדי לעבור את יובנטוס שלא תבחול בשום אמצעים בכדי להבטיח מקום ברבע הגמר.

בבורוסיה דורטמונד המטרה הפכה לזכייה בליגת האלופות
בבורוסיה דורטמונד המטרה הפכה לזכייה בליגת האלופות © עמוד הפייסבוק הרשמי של בורוסיה דורטמונד

תוצאות משוערות: 2-2 במשחק הראשון, 4-2 ליובנטוס במשחק השני. 

שאלקה - ריאל מדריד

מפגש נוסף שמחזיר אותנו לשנה שעברה שהייתה נהדרת לריאל מדריד בליגת האלופות הוא כמובן המפגש בשלב השמינית בו נפגשות שוב, שאלקה וריאל למשחק שלא משאיר הרבה מקום לספקות.

ריאל מדריד בדרך ל-26 ניצחונות ברצף. שאלה תהיה סתם עוד קורבן?
ריאל מדריד בדרך ל-26 ניצחונות ברצף. שאלה תהיה סתם עוד קורבן? © עמוד הפייסבוק הרשמי של ריאל מדריד

שאלקה, שספגה בעונה שעברה 10 שערים בצמד המשחקים מול ריאל מדריד כמעט חסרת סיכויים מול הקבוצה שלקחה בעונה שעברה את ליגת האלופות בהליכה וכרגע היא חולמת על ניצחון 26 ברציפות בעונה מדהימה. השחקנים של קרלו אנצ'לוטי ובראשם עומדת שלישיית ה/BBC (בייל, בנזמה וכריסטיאנו) מגיעים למשחק קל מול הקבוצה הצנועה מגרמניה שכנראה כבר יודעת שהסיכויים הם לא לטובתה. למרות שהמשחק עשוי להיות קל לריאל אסור לה להיות בשאננות ולהגיע לצמד המפגשים כשהיא מוכנה לכל תרחיש. ומי יודע? אולי הונטלאר יציל את שאלקה ברגע הנחוץ.

שאלקה כבר ספגה מריאל בעבר. יקרה שוב?
שאלקה כבר ספגה מריאל בעבר. יקרה שוב? © עמוד הפייסבוק הרשמי של שאלקה

תוצאות משוערות: 4-0 לריאל במשחק הראשון, 2-0 לריאל במשחק השני.

שחטאר דונייצק - באיירן מינכן

אם דיברנו על מפגש שיכול להיות קל מאוד הנה מגיע עוד אחד. באיירן מינכן דאבליסטית גרמניה ומוליכת הליגה הגרמנית הבלתי מעוררת מול שחטאר דונייצק הקטנה מאוקראינה. 

שחקני שחטאר חוגגים. ניצחון על באיירן? כמעט לא אפשרי
שחקני שחטאר חוגגים. ניצחון על באיירן? כמעט לא אפשרי © עמוד הפייסבוק הרשמי של שחטאר דונייצק

שחטאר שמתהדרת בסגל כמעט מלא בשחקנים ברזילאים סביר להניח לא תצליח להתמודד מול סגל עמוס כוכבים כמו של באיירן מינכן. הבווארים שהעפילו לשלב השמינית בקלות אחרי שקיבלו בית לא קל עם מנצ'סטר סיטי, רומא וצסק"א ירצו להעפיל לשלב הבא גם בקלות כאשר היריבה שלהם לא מסוכנת במיוחד. רוברט לבנדובסקי, אריין רובן, מריו גצה, פרנק ריברי וגם סבסטיאן רודה הצעיר יובילו במשחקים והדרך לרבע הגמר יכולה להיות קלה במיוחד.

באיירן מינכן כנראה בונה על עוד טרבל
באיירן מינכן כנראה בונה על עוד טרבל © עמוד הפייסבוק הרשמי של באיירן מינכן

תוצאות משוערות: 5-0 לבאיירן במשחק הראשון, 3-0 לבאיירן במשחק השני. 

ארסנל - מונאקו

אם רצינו מפגש צמוד ומעניין הרי לנו אחד. ארסנל הצולעת מאנגליה מול מונאקו המדשדשת בצרפת.

ארסנל שפתחה את העונה הנוכחית עם שק של ציפיות לא חשבה שבשלב הזה של העונה היא תהיה רק במקום השישי בליגה האנגלית אחרי שהחתימה שחקנים רבים בקיץ אך רק אחד מהם, אלכסיס סאנצ'ס באמת עושה את העבודה. מול מונאקו המדשדשת שביצעה מכירת חיסול גדולה מאוד בקיץ ארסנל היא פייבוריטית אבל כשמונאקו רוצה להשיג תוצאות היא יכולה. אחרי שמונאקו סיימה את בית ג' במקום הראשון (כשהיא נטולת כוכבים גדולים) היא מוכיחה שעדיין לא אבד לה הניצוץ אחרי עונה נהדרת שהסתיימה בעזיבה המונית.

מונאקו תגיעה למשחק כאנדרדוג מובהק
מונאקו תגיעה למשחק כאנדרדוג מובהק © עמוד הפייסבוק הרשמי של מונאקו

הסיכויים הם בעיקר לטובת ארסנל שתגיע עם סאנצ'ס, ארון ראמזי, דני וולבק וסאנטי קאסורלה שיעשו הכל כדי לכבוש בהתקפה בשביל להעניק כרטיס לשלב הבא. אבל, הכל פתוח.

למרות המורל הירוד. לארסנל יש סיכוי להעפיל
למרות המורל הירוד. לארסנל יש סיכוי להעפיל © עמוד הפייסבוק הרשמי של ארסנל

תוצאות משוערות: 3-2 לארסנל במשחק הראשון, 2-1 לארסנל במשחק השני.

באזל - פורטו

למשחק כזה מאמנה של פ.צ. באזל השוויצרית פאולו סוזה פילל. כשהקבוצה הקטנה של מאמן מכבי תל אביב לשעבר עשתה סנסציה בשלב הבתים בליגת האלופות כשהעפילה לשלב השמינית על חשבון ליברפול בבאזל חלמו לקבל הגרלה קלה שעוד תשאיר להם סיכוי לעבור לשלב הבא. 

השחקנים של סוזה יכולים להעפיל. אבל הדרך תהיה קשה
השחקנים של סוזה יכולים להעפיל. אבל הדרך תהיה קשה © עמד הפייסבוק הרשמי של פ.צ. באזל

הדרך של באזל בשלב הבתים לא הייתה קלה במיוחד אבל למרות כל המכשולים היא הצליחה להתברג בפסגה עם ריאל מדריד כשהיא במקום השני. לפורטו, שהעפילה מהמקום הראשון בבית הקל ביותר בליגת האלופות, יש סגל נרחב וחזק הרבה יותר משל באזל אבל עדיין הסינדרלה השוויצרית מסוגלת לעקוף את הקבוצה שפתחה נהדר את הדרך שלה בליגת האלופות העונה.

פורטו פתחה את הקמפיין שלה בליגת האלופות בצורה מושלמת. והיא לא תרצה לוותר
פורטו פתחה את הקמפיין שלה בליגת האלופות בצורה מושלמת. והיא לא תרצה לוותר © עמוד הפייסבוק הרשמי של פורטו

תוצאות משוערות: 0-0 במשחק הראשון, 2-1 לבאזל במשחק השני.

  

תגובות