מכבי תל אביב מודל 2014 - איפה הם היום?. צילום: עמוד הפייסבוק הרשמי של מכבי "אלקטרה" תל אביב

מכבי תל אביב מודל 2014 - איפה הם היום?

מהקבוצה שזכתה בשנה שעברה באליפות אירופה נותרו מעט מאוד שחקנים, שאר הכוכבים עזבו לקבוצות אחרות, פרשו ואפילו הגיעו ל-NBA איפה היום נמצאים היום השחקנים של מכבי תל אביב מודל 2014?

כולנו זוכרים את העונה המדהימה של מכבי תל אביב בשנה שעברה. נס מילאנו, הניצחון על צסק"א וזכייה ענקית ביורוליג. הכוכבים הגדולים טייריס רייס וריקי היקמן עזבו לכסף הגדול. ג'ו אינגלס שאיכזב בעונה שעברה משחק היום ב/NBA ושון ג'יימס עם קאמבק מטורף, משחק בארמאני מילאנו. אז איפה נמצאים היום שאר הכוכבים של מכבי והאם הם מצליחים כמו בעונה הקודמת?

עוד במדור הספורט של פרוגי:

טייריס רייס - חימקי מוסקבה

הגארד הנהדר שזכה בתואר ה-MVP של היורוליג משחק כיום בחימקי מוסקבה הרוסית. ביורוליג הוא קולע בממוצע 15 נקודות למשחק אך יותר חשוב מכך - הוא מקבל חוזה גדול בהרבה יותר ממה שקיבל בעונה שעברה במכבי(2.5 מיליון דולר נטו לעונה לעומת 425 אלף שקיבל במכבי). רייס גם מקבל יותר דקות משחק (ממוצע של 28 דקות במשחק) מבשנה שעברה ובסופו של דבר  נראה כי הוא בין השחקנים היחידים שממשיכים עם היכולת הטובה מהשנה שעברה.

רייס. ממשיך עם היכולת הטובה גם ברוסיה
רייס. ממשיך עם היכולת הטובה גם ברוסיה © עמוד הפייסבוק הרשמי של מכבי "אלקטרה" תל אביב

ריקי היקמן - פנרבחצ'ה אולקר

גם הוא, בדומה לרייס עזב לכסף הגדול וחתם בפנרבחצ'ה אולקר הטורקית. העונה, חלה ירידה משמעותית ביכולת של היקמן ובעיקר באחוזי הקליעה שלו (31.8% ל-2 ו35.5% מטווח ה-3) בנוסף לצערו של היקמן הוא מספק פחות נקודות (9.4 למשחק יורוליג לעומת 13.5 בעונה שעברה). אפשר לומר בוודאות שחלה ירידה משמעותית ביכולת של הגארד מאז שעזב את מכבי. למרות שהיקמן פחות משחק במאני טיים הוא מקבל דקות משחק טובות יחסית בממוצע של 23 דקות למשחק.

היקמן. חלה ירידה ביכולת של הגארד מאז שעזב את מכבי
היקמן. חלה ירידה ביכולת של הגארד מאז שעזב את מכבי © עמוד הפייסבוק הרשמי של מכבי "אלקטרה" תל אביב

דייויד בלו - פרש

הפורוורד הבלתי נגמר של מכבי פרש. כן, הפעם זה סופי. לאחר קאמבק בעונה שעברה, בתום העונה הזו דייויד בלו החליט / זה הזמן לפרוש. הוא פרש בשיא לאחר שקלע שלשה נגד צסק"א מוסקבה בפיינל-פור, השלשה שנתנה את המומנטום של המשחק והסוף? הסוף ידוע רייס עם חדירה של מגרש שלם ומכבי בגמר. דייויד בלו שידוע בתור מכביסט אמיתי היה שם לאורך כל הזמן בו שיחק במכבי וידע לקלוע את השלשות כשצריך. ללא ספק, ווינר אמיתי.

היום בלו מתעסק בנדלן בארצות הברית ולעיתים קרובות מתעסק בכדורסל.

שון ג'יימס - ארמאני מילאנו

הסנטר שהיה השחקן המצטיין בפתיחת העונה שעברה, חווה פריצת דיסק בגב שגמרה לו את העונה ואולי את הקריירה. היום ג'יימס משחק בארמאני מילאנו אבל לא הצליח לשחזר אפילו בקצת את היכולת שלו כששיחק במכבי. הוא מעמיד ממוצע עלוב מאוד של 3 נקודות למשחק. לשם השוואה כשיחק במכבי בעונה שעברה הוא קלע 9.8 נקודות למשחק. עם סחיבת פציעה, הוא הוביל את הקבוצה לבד אך הפציעה החמירה עם הזמן והוא נאלץ לא לשחק עד סוף העונה.

ג'יימס. לא מצליח לשחזר את היכולת הטובה במילאנו
ג'יימס. לא מצליח לשחזר את היכולת הטובה במילאנו © עמוד הפייסבוק הרשמי של מכבי "אלקטרה" תל אביב

ג'ו אינגלס - יוטה ג'אז 

אולי הבלוף הגדול ביותר של מכבי תל אביב. בעונה שעברה ג'ו אינגלס קלע רק 6.4 נקודות למשחק יורוליג ואיכזב את אנשי מכבי שציפו ממנו לקחת את המושכות ולככב. היום באופן מפתיע, אינגלס משחק ביוטה ג'אז מה/NBA אך הוא מעמיד ממוצעים גרועים של 2.8 נקודות למשחק. בתחילת העונה, הוא שיחק בלוס אנג'לס קליפרס אך שוחרר  בעקבות חוסר מקום בסגל.

אינגלס. כנגד כל הסיכויים, משחק ב-NBA
אינגלס. כנגד כל הסיכויים, משחק ב-NBA © עמוד הפייסבוק הרשמי של מכבי "אלקטרה" תל אביב

So - מכבי של היום כלל לא מזכירה לנו את מכבי של העונה שעברה, אבל גם למכבי של העונה שעברה לא היה קל מהתחלה. הם הפסידו משחקים וגם טייריס רייס וטיוס פרחו רק בשלבים יותר מתקדמים של העונה. האם מכבי של העונה הנוכחית יכולה לעשות אותה סנסציה? ימים יגידו.

 

תגובות