יומיים לפני הכריסמס: הטוב, הרע והמכוער בפרמיירליג. עמוד הפייסבוק הרשמי של מנצ'סטר יונייטד

יומיים לפני הכריסמס: הטוב, הרע והמכוער בפרמיירליג

נולדו מחדש במנצ'סטר יונייטד ונכחדים לאט לאט בליברפול: אנחנו מיד באמצע עונת הפרמיירליג והליגה מסתדרת לה בצורה יפה, הקבוצות הרציניות בטופ, ואלו שמרגישות את הקושי בליגה הזו, נופלות. מחזור אחד לפני תקופת הכריסמס העמוסה, סיכום קטן בסימן המהפך השלילי בליברפול מהעונה שעברה

ליברפול החלה את העונה הזו עם הרבה תקוות מהקבוצה שכמעט ולקחה את אליפות הפרמיירליג הראשונה בתולדותיה, כאשר סיימה במקום השני מאחורי מנצ'סטר סיטי. היא קנתה שחקנים מבטיחים בעיקר מסאות'המפטון כמו אדם ללאנה, ריקי למברט ודיאן לוברן, ואחרי עונה אחת גדולה, סימון מיניולה נראה כשוער מבטיח לעתיד.

עוד במדור הספורט של פרוגי:

מנגד, מנצ'סטר יונייטד החלה את העונה בהסתגלות למאמן החדש ולשיטה שלו, בהתאוששות מהעונה הכושלת הקודמת ובבניית קבוצה לשנים הבאות כשהמטרה העיקרית היא לחזור לליגת האלופות כבר בעונה הבאה. אשלי יאנג ומרואן פלאייני נראו כמועמדים ברורים לניפוי מהסגל. יאנג שהתחיל כשחקן כנף קדמי שיכול לשחק בשני הצדדים כשל פעם אחר פעם בשנה הקודמת, ורבים מאוהדי יונייטד לא הבינו איך שחקן כושל שכזה נשאר בקבוצה. גם מרואן פלאייני שהובא ברגע האחרון על ידי מאמנו הקודם דייויד מויס, לא הצליח לכבוש ולו שער אחד בעונה שעברה ונראה כפלופ רציני שלא רגילים אליו ביונייטד.

פלאייני. כבר היה בדרך החוצה
פלאייני. כבר היה בדרך החוצה © עמוד הפייסבוק הרשמי של מרואן פלאייני

דווקא העונה, כנגד כל הציפיות, נראה שהשניים האלה מצאו את עצמם. פלאייני משחק עכשיו בצורה יותר התקפית תחת ואן חאל, ולפי מגוון התפקידים שההולנדי נותן לו, נראה שהוא מצטיין מבחינה טקטית ויודע בדיוק איפה הוא צריך להיות ומתי, כאשר השחקנים מסביבו יודעים גם הם איך להשתמש בו. הוא יכול לצוץ בפינה האחורית ולנגוח לשער או להוריד את הכדור לרגל של החלוץ, לבלום את התקפות היריב באמצע המגרש  ואפילו לרוץ בקו הימני לעתים.

אשלי יאנג מצא גם הוא את התפקיד שהוא יכול לבצע בצורה מוצלחת. ואן חאל שילב אותו במערך שלושת הבלמים המפורסם שלו, כשהוא ממלא את משבצת הכנף השמאלית. יאנג אוהב לרוץ, וכשאין שחקן אחר באגף שלו הוא יכול לעשות זאת ללא הפרעה. מבחינה הגנתית הוא יציב וכל מה שהוא צריך לשפר זה שמירת הפינה האחורית כאשר נכנס שחקן מאחוריו ובורח לו מהשמירה. בסך הכל לואי ואן חאל המציא את יאנג ואת פלאייני מחדש, והם יכולים לשמוח על כך שההולנדי הגיע והציל להם את הקריירה ביונייטד למרות העונה הקשה שהם עברו.

הקריירה שלו ביונייטד ניצלה בזכות ואן חאל
הקריירה שלו ביונייטד ניצלה בזכות ואן חאל © עמוד הפייסבוק הרשמי של אשלי יאנג

עתה נחזור לליברפול, ולעונה המאכזבת שהיא עוברת. ללאנה, לאמברט ולוברן עברו עונה מצוינת בסאות'המפטון ונחתו בליברפול כדי לתת עוד קצת עומק לסגל שהגיע למקום השני בעונה הקודמת. אמנם לואיס סוארס עבר לברצלונה, אך כמות השחקנים האיכותיים שהגיעו ועובדת הישארותו של דניאל סטארידג' בקבוצה תרמו לאופטימיות במועדון להצלחה בליגה ובליגת האלופות אליה חזרו. המקום ה-10 אומר שליברפול נמצאת בחצי התחתון של הטבלה, ויחד עם היציאה המוקדמת מליגת האלופות, ניתן לקרוא לעונה הזו עונה כושלת.

במשחק האחרון מול יונייטד, ללאנה הוחלף במחצית כשלא תרם למשחק, ברנדן רודג'רס העדיף להעלות את מריו באלוטלי שלא כבש בליגה האנגלית מאז שחזר מאיטליה על פני לאמברט, סימון מיניולה הושאר על הספסל לראשונה אחרי מעל 50 משחקים רצופים בפרמיירליג בגלל היכולת הרעה שלו ולוברן ששיחק 90 דקות הוציא את הכדור מהרשת שלוש פעמים. אצל יונייטד, יאנג ופלאייני שיחקו 90 דקות ונראו נוחים מאוד בתפקידיהם.

מיניולה. איבד את המקום בין הקורות, והמצב רק החמיר
מיניולה. איבד את המקום בין הקורות, והמצב רק החמיר © עמוד הפייסבוק הרשמי של סימון מיניולה

הבדל של עשר נקודות בין יונייטד שבמקום השלישי לבין ליברפול, ויונייטד שכבר הייתה עם שישה ניצחונות רצופים, הכוללים את ארסנל וסאות'המפטון. סאות'המפטון מצידה כבר מרגישה את העייפות של משחקי הפרמיירליג. הקבוצה מדרום אנגליה שיתפה הכי פחות שחקנים מכלל הקבוצות בליגה, זאת מאחר ויש לה אחד עשר שחקנים פותחים טובים, אך יותר מזה היא לא מסוגלת לספק. היא התדרדרה עד למקום החמישי לאחר שהיתה במקום השני, שלוש נקודות פחות מצ'לסי המוליכה, כשאפילו מגביע הליגה היא הודחה על ידי שפילד יונייטד שממשיכה יחד עם צ'לסי לחצי הגמר. ווסטהאם יונייטד ממשיכה ביכולת הטובה אך גם היא נתקעה השבוע עם תיקו לאחר שלושה ניצחונות רצופים, והיא כנראה לא תישאר במקום הרביעי הרבה זמן כאשר ארסנל וטוטנהאם הוטספר המאכזבות מתאוששות מפתיחת עונה גרועה.

סוונסי סיטי מתמקמת לה במרכז הטבלה לאחר שהיתה שותפה של סאות'המפטון בצמרת בעשרת המחזורים הפותחים, כשניוקאסל שחוזרת לעצמה גם היא, עקפה אותה לאחר שהיתה בתחתית באותו פרק זמן. התחתית בוערת כשרק שבע נקודות מפרידות בין הקו האדום למרכז הטבלה, ומהצד השני, היתרון של צ'לסי קטן משמעותית בתקופה האחרונה. מחזורי חג המולד והשנה החדשה מבטיחים הרבה, אך כל מה שיקרה אינו סופי והכל יכול עוד להשתנות בליגה הטובה בעולם.

תגובות