מבוקש באי הבריטי: היכן ערן זהבי צריך לחתום?. צילום: אתר רשמי מכבי תל אביב

מבוקש באי הבריטי: היכן ערן זהבי צריך לחתום?

לקראת חלון ההעברות בינואר, פורסם באנגליה שכמה קבוצות מעוניינות בקשר ההתקפי של מכבי תל אביב, שלא מפסיק לכבוש העונה. טוטנהאם וסטוק סיטי הן בין אלה שמוזכרות לקלוט את הישראלי, והן מוכנות לשלם למכבי תל אביב כשלושה מיליון ליש"ט, כ-17 מיליון ש"ח עבורו. אך מבחינתו של זהבי, מהי האפשרות הטובה ביותר?

ערן זהבי הופיע בחדשות הספורט בעולם העונה יותר מפעם אחת. לפני כמה חודשים היה הנושא המרכזי בפרשת האוהד שפרץ למגרש ותקף אותו, מקרה שזכה לסיקור גדול ברחבי העולם. לאחרונה, הביצועים שלו עם הכדור עוררו את תשומת לבם של עיתונאי הספורט באנגליה, כאשר נציגים של כמה קבוצות פרמיירליג באים לצפות בו, בתקווה לקבל ממנו רושם טוב ולזכות בשירותיו כבר בעונה הנוכחית.

עוד במדור הספורט של פרוגי:

הקבוצות שישלחו נציגים בעבור זהבי הן טוטנהאם הוטספר ו/ווסטהאם יונייטד הלונדוניות, כשיש גם התעניינות מצידן של סטוק סיטי וקווינס פארק ריינג'רס. מעבר ללונדון יכול בהחלט להתאים לזהבי ולצורת המשחק שלו, כשמעבר לסטוק יכול אולי לעכב את הפריצה הפוטנציאלית שלו באנגליה. סטוק סיטי משחקת בצורה מאוד פיזית, כדורים ארוכים ומעבר מהיר מהגנה להתקפה. אמנם יש מקום לזהבי לשחק מאחורי החלוץ הגבוה והחסון שיוריד עבורו את הכדורים הארוכים, אך את המשבצת הזו ממלא בדרך כלל בויאן קרקיץ' ויהיה קשה לישראלי לפרוץ להרכב ולהישאר שם. הוא לא רגיל למשחק המהיר והפיזי האנגלי, ולהיות הפליימייקר היחיד של קבוצה כבר במשחקיו הראשונים תהיה קשה עד כדי כשלון.

זהבי. להיות הפליימייקר היחיד של קבוצתו יכול להוביל לכישלון
זהבי. להיות הפליימייקר היחיד של קבוצתו יכול להוביל לכישלון © אתר רשמי מכבי תל אביב

ווסטהאם עברה שינוי גדול מאוד מהעונה שעברה. אוהדי הקבוצה לא אהבו את המשחק הטקטי המשעמם שכמעט הוריד אותם ליגה, ולאחר חצי עונה, ווסטהאם מוצאת את עצמה קרובה מאוד לצמרת ולמקום בליגת האלופות, המשחק שלה מהיר עם הרבה שחקנים טכניים כמו דאונינג ו/אנר ולנסיה, לצד שחקנים פיזיים ויציבים בדוגמת מארק נובל ואלכס סונג שמושאל מברצלונה. זהבי יוכל להשתלב היטב בקישור שכזה, לשחק מאחורי אנדי קארול ולהשתמש בשחקני האגף שלו. יהיו לו הרבה אפשרויות מאחר והקישור האחורי והמגנים עולים יחד עם ההתקפה. במועדון ממזרח לונדון משחקים היום כדורגל יפה ואטרקטיבי, ויחד עם מעבר מתוכנן לאיצטדיון האולימפי המותאם בימים אלה לאצטדיון כדורגל ביתי ועם היסטוריית הישראלים שעברו בקבוצה כמו אייל ברקוביץ' ויוסי בניון, ווסטהאם מהווה הצעה פוטנציאלית טובה עבור זהבי.

במערב לונדון עולה השם של קווינס פארק ריינג'רס, במה שמסתמן כמעבר האפשרי הכי מעניין ברשימה. ק.פ.ר ירדה לפני שתי עונות לליגה השניה בעונה קטסטרופלית בה קנתה הרבה כוכבים וכוכבים לשעבר ובנתה קבוצה שנראתה כאחת הטובות בליגה. כל זה התאפשר על ידי בעלים חדשים ממלזיה שהזרים סוף סוף מזומנים למועדון לאחר כמה שנים בהן הבעלים הקודם - מי שהיה לאדם השמיני העשיר ביותר בעולם – לא עשה זאת. ריבוי הכוכבים גרם לחדר הלבשה לא יציב, ואפילו הארי רדנאפ לא הצליח להושיע את הקבוצה והם ירדו לליגת המשנה. בשנה שעברה ק.פ.ר חזרה לפרמיירליג עם קצת פחות כוכבים אך מעט יותר יציבות, אך גם העונה חסר משהו, והיא מוצאת את עצמה מתחת לקו האדום.

ערן זהבי יכול להיות המושיע של הקבוצה, להכניס קצת מוטיבציה לשחקנים ולחבר הכל יחד. החלוץ אוסטין מבקיע הרבה שערים אך חוץ ממנו אין מי שיכבוש וכאן זהבי נכנס לתמונה. יכולת הבקעה טובה זהבי כבר הוכיח העונה מעמדת הקישור ההתקפי וכנראה שגם באנגליה הוא יוכל להראות זאת אם יקבל את ההזדמנויות שלו. בק.פ.ר יש עדיין לא מעט שחקנים עם משכורת שכמעט ודורשת מהם לשחק כל הזמן, אך אם זהבי יוכל להיכנס לקטגוריה הזו גם כן, הוא יוכל להשתמש במועדון כעמדת זינוק לקראת קבוצה יותר גדולה באנגליה.

זהבי יזכה לשתף פעולה עם ריו פרדיננד?
זהבי יזכה לשתף פעולה עם ריו פרדיננד? © עמוד הפייסבוק הרשמי של קווינס פארק ריינג'רס

טוטנהאם, עמוסת הכוכבים היא הקבוצה הכי גדולה כרגע שמתעניינת בזהבי אך אין זה אומר שהיא האופציה הכי טובה עבורו. הרבה כוכבים יש שם כאמור, וייתכן שזהבי לא יקבל כמות הזדמנויות מספקת מבחינתו. ריבוי השחקנים בעמדה שלו שיכולים לכבוש שער יורידו את זמן המשחק שלו, אך מצד שני, יכול מאוד להיות שפוטצ'ינו המאמן יעדיף שחקן זריז וחד כמותו במערך שבנוי להשתמש במעלותיו, וליצור הרכב משחקנים מסביב שיעזרו לזהבי להבקיע ולבשל לחלוצים מלפניו. האופציה הזו אינה סבירה מאחר וזהבי שחקן די אנונימי באנגליה, אך אם הסקאוטים יאהבו את מה שהם רואים, ייתכן וימליצו למאמן לרכוש אותו ולראות מה הוא מסוגל לעשות.

בשביל זה יש את צמד המשחקים מול שפילד יונייטד במסגרת חצי גמר גביע הליגה, מפעל משני בו מאמני הקבוצות הבכירות נוטים להעדיף את שחקני המילואים על מנת לבחון אותם ולתת מנוחה לשחקנים הבכירים. כך או כך, אם זהבי יגיע לטוטנהאם, מצפה לו הרבה עבודה, ולא בטוח בכלל שתינתן לו ההזדמנות להראות למה הוא מסוגל. זה יהיה סיכון מבחינתו, אך עם זאת, זה יהיה ניצחון גדול עבורו אם הוא יצליח לשגע את התרנגולים.

תגובות