האם פרננדו טורס יחזור לעצמו באתלטיקו מדריד?. צילום: עמוד הפייסבוק הרשמי של אתלטיקו מדריד

האם פרננדו טורס יחזור לעצמו באתלטיקו מדריד?

פרננדו טורס, חזר השבוע לקבוצה שהפכה אותו לאחד הכישרונות הגדולים ביותר בכדורגל העולמי. למרות זאת, טורס חווה דעיכה קשה בקריירה (בזכות כמה החלטות שגויות) והיום, כשהוא חוזר לנקודת ההתחלה, הוא יכול לחזור לעצמו?

בשבוע האחרון, אוהדי אתלטיקו מדריד בעולם זכו לבשורה משמחת במיוחד. הילד שגדל במועדון, שימש כקפטן ורשם דרך נהדרת חוזר לבית. פרננדו טורס, הושאל לשנה וחצי אל המקום בו גדל אחרי טיול באירופה, שהשאיר לו טעם לא כל כך טוב בפה. אנחנו נחזור להתחלה של אחד החלוצים המבטיחים ביותר בכדורגל.

עוד במדור הספורט של פרוגי:

בשנת 1995, כשהיה רק בן אחת עשרה, הילד הספרדי פרננדו טורס הצטרף לאקדמיית הנוער של אתלטיקו מדריד, ומשם הקריירה שלו צמחה בקצב אדיר. כבר כשהיה בן חמש עשרה שיחק בקבוצת הנוער של המועדון ואף זומן לאליפות אירופה עד גיל שש עשרה כדי לייצג את נבחרת ספרד, שם שיחק לצד כוכבים עתידיים כמו: אינייסטה, ווסלי סניידר, ג'ורג'יו קייליני, סטפן ליכשטיינר, דארן פלטשר ועוד רבים.

הכוכב של אותו טורניר היה ללא ספק טורס, שנבחר לשחקן הטורניר לאחר שהוביל את נבחרתו לזכייה בגביע עם שבעה כיבושים (מלך השערים של הטורניר). בעונת 2001/2, כשהוא רק בן 17, אל ניניו (בספרדית - "הילד") כבר עלה לקבוצת הבוגרים של אתלטיקו מדריד, ששיחקה באותה תקופה בליגה הספרדית השנייה. בסיום אותה עונה, עלתה אתלטיקו ליגה כשטורס כובש רק שישה שערים ב-36 הופעות.

טורס. מגיל צעיר, הפך לשחקן בולט באתלטיקו
טורס. מגיל צעיר, הפך לשחקן בולט באתלטיקו © עמוד הפייסבוק הרשמי של ליגת האלופות

בעונה שלאחר מכן, "אל ניניו" כבר הפך לאחד השחקנים החשובים בקבוצה, הוא מצא את הרשת 13 פעמים ועזר לעולה החדשה לסיים במקום ה-11 בטבלה.  בעונת 2003/4 טורס העלה את מאזן הכיבושים שלו ל-19 שערים ודורג במקום השלישי בטבלת מלך השערים של הליגה הספרדית, אחרי רונאלדו וג'וליו בפטיסטה הברזילאים. באותה עונה החלוץ הצעיר הפך לקפטן הקבוצה, כשהוא רק בן תשע עשרה, ובכך הפך לקפטן הצעיר בתולדות המועדון. 

טורס המשיך לפרוח ובשתי העונות שלאחר מכן, כבש 29 שערי ליגה (16 בעונה אחת, 13 בעונה השנייה) בסוף עונת 2005/6 הוא זומן לסגל נבחרת ספרד למונדיאל, ויחד עם דויד וייה הובילו את ההתקפה הספרדית. לאחר הטורניר, קבוצות גדולות מכל העולם התעניינו בטורס, אך החלוץ בחר לשמור אמונים למקום בו גדל. עונה לאחר מכן, הודיעה אתלטיקו שטורס, הסמל הגדול של המועדון, עובר לליברפול תמורת 20 מיליון פאונד. ההעברה הזאת הייתה היקרה ביותר של ליברפול עד לאותה תקופה.

עונתו הראשונה של טורס בליברפול הייתה מדהימה, הוא כבש בה 24 שערי בליגה (בשלושים ושלוש הופעות) ועוד שישה שערים בליגת האלופות. השערים האלו הספיקו לו להיות סגן מלך השערים של הליגה האנגלית, אחרי כריסטיאנו רונאלדו, וסגן מלך השערים של ליגת האלופות, אחרי שוב, כריסטיאנו רונאלדו. באותה עונה "אל ניניו" נבחר לקבוצת השנה בליגה, וביסס את מעמדו כאחד החלוצים המסוכנים באירופה. בסיום העונה, טורס זומן לסגל של נבחרת ספרד ליורו 2008. ספרד זכתה בטורניר לאחר ניצחון 1-0 על גרמניה בגמר, משער של טורס, במה שייזכר אולי כמשחק הגדול והחשוב ביותר בקריירה שלו.

טורס במדי ליברפול. הפריצה הגדולה שלו בקריירה שלו הייתה שם
טורס במדי ליברפול. הפריצה הגדולה שלו בקריירה שלו הייתה שם © עמוד הפייסבוק הרשמי של פרננדו טורס

בשנת 2008 טורס נבחר לקבוצת השנה בעולם, ולמקום השלישי בתואר שחקן השנה, אחרי רונאלדו ומסי.
בעונת 2008/9 טורס הבקיע ארבעה בחודש ינואר 2010, צ'לסי הביעה עניין  בחלוץ הלוהט והגישה הצעה בסך 40 מיליון פאונד לליברפול, שסירבה. שבוע לאחר מכן הגיע המהלך שזעזע רבים מראשי ואוהדי ליברפול, פרננדו טורס הגיש בקשת מעבר רשמית.

בליברפול לא רצו להשאיר את השחקן בקבוצה בכוח והוא נמכר בחמישים מיליון פאונד לצ'לסי, ההעברה השישית הכי יקרה עד לאותו זמן. מאז המעבר של "אל ניניו" לצ'לסי, רמת המשחק שלו ירדה בצורה משמעותית, בחצי עונתו הראשונה בצ'לסי הוא כבש רק שער ליגה אחד בארבע עשרה הופעות.

טורס מוצג בצ'לסי. החלטה שעשתה לו לא מעט צרות תקלות בקריירה
טורס מוצג בצ'לסי. החלטה שעשתה לו לא מעט צרות תקלות בקריירה © עמוד הפייסבוק הרשמי של פרננדו טורס

בשתי העונות לאחר מכן אל ניניו כבר רק שלושה עשר שערי ליגה בשישים וארבעה הופעות, החמיץ ממצבים פשוטים, והפך לבדיחה בכדורגל העולמי.  למרות היכולת האיומה שלו הוא זומן למונדיאל 2014, וכבש שער אחד בשלב הבתים, בו ספרד שהייתה מחזיקת הגביע הודחה. בחלון ההעברות של קיץ 2014, החלוץ שהיה לאחד החזקים באירופה הושאל למילאן מהליגה האיטלקית, כאחד השחקנים המבוזבזים בעולם. גם במילאן טורס המשיך להיכשל ובעשר הופעותיו בליגה הוא כבש רק שער אחד.

גם במילאן, חוזר המזל המשיך לרדוף את טורס
גם במילאן, חוזר המזל המשיך לרדוף את טורס © עמוד הפייסבוק הרשמי של מילאן

ועכשיו, בגיל 30, אחרי שנים לא מוצלחות במיוחד. פרננדו טורס חוזר הביתה. "אל ניניו" הושאל לאתלטיקו מדריד לשנה וחצי, ובתמורה אתלטיקו תשאיל את אלסיו צ'רצי הרכש החדש שלא השתלב בקבוצה למילאן, לשנה וחצי. ביום ראשון, טורס יוצג רשמית באתלטיקו והאוהדים כבר מחכים לראות את הסמל שלהם חוזר אחרי שמונה שנים, אבל האם טורס בכלל  יוכל להשתלב בקבוצה מבחינה מקצועית?

אתלטיקו בינתיים רושמת עונה טובה, כאשר היא במקום השלישי בטבלה, ארבע נקודות אחרי המוליכה ריאל מדריד.
בנוסף, שני החלוצים שאתלטיקו קנו בקיץ, פורחים העונה. מריו מנדז'וקיץ שהגיע מבאיירן כבר עם 12 שערים ב/21 הופעות, ואנטואן גריזמן שלעיתים משחק כקשר שמאלי, כבר עם שמונה שערים, בתוכם שלושער שכבש במחזור הקודם נגד אתלטיק בילבאו.

אם נהיה ריאליים, טורס לא בכושר טוב ולא נראה שיצליח להשתלב בהרכב של דייגו סימאונה, (שאגב שיחק באתלטיקו בתקופה בה טורס היה קפטן הקבוצה).  טורס כנראה לא יחזור להיות אותו כדורגלן מחורר רשתות כמו שהיה, אבל אי אפשר לדעת, ואולי הרומנטיקה תנצח וטורס יחזור לפרוח במקום האהוב עליו, בבית האמיתי שלו.

טורס באימון הבכורה המחודש במדי אתלטיקו. הרומנטיקה תנצח?
טורס באימון הבכורה המחודש במדי אתלטיקו. הרומנטיקה תנצח? © עמוד הפייסבוק הרשמי של אתלטיקו מדריד 
תגובות