ורדר ברמן - נפילת אימפריה: מה קרה לאחת הגדולות בגרמניה?. עמוד הפייסבוק הרשמי של ורדר ברמן

ורדר ברמן - נפילת אימפריה: מה קרה לאחת הגדולות בגרמניה?

עד לפני כמה שנים, לא היה אפשר לדבר על הליגה הגרמנית ולא להזכיר את אחת הקבוצות הגדולות של הליגה, ורדר ברמן. השנים עברו, ואחת האימפריות הגדולות של גרמניה התרסקה. מה קרה לקבוצה שהייתה מהבולטות בעולם?

העשור הראשון של שנות האלפיים, היה העשור הטוב ביותר של ורדר ברמן. באותה תקופה היא זכתה באליפות, הייתה בצמרת הליגה הגרמנית והשתתפה באופן קבוע בליגת האלופות. אך בשנים האחרונות התחולל מהפך, היא הפכה לקבוצת תחתית מן המניין הנאבקת על חייה בבונדסליגה כל עונה. בכתבה הבאה ננסה להבין מה קרה לקבוצה מצפון גרמניה.

עוד במדור הספורט של פרוגי:

התקופה המשגשגת של ברמן החלה בעונת 2003/2004 שבה הפתיעה את גרמניה וזכתה בדאבל (מזכיר את ברוסיה דורטמונד). בין השחקנים הבולטים באותה שנה היו טים ברובסקי, יוהאן מיקו ופביאן ארנסט. לאחר אותה עונה לא הצליחה ברמן לשחזר את האליפות אך הייתה בחלק העליון של הטבלה והשתתפה בליגת האלופות באופן קבוע. אחד השחקנים הבולטים והמוכרים של ברמן באותה תקופה היה מירוסלב קלוזה שכבש במשך ארבע שנים בברמן 55 שערים דבר שסלל את דרכו בשנת 2007 לבאיירן מינכן. גם ללא קלוזה, ברמן הצליחה לשמור על יכולת טובה. אמנם בשנת 2008 סיימה במקום העשרי בובנדסליגה אך זכתה בגביע הגרמני והגיע לגמר גביע אופ"א בו הפסידה 2-1 לשחטאר דונצייק.

את ההצלחה באותה עונה אפשר לזקוף לזכותו של אחד השחקנים המוכרים ביותר בעולם היום: מסוט אוזיל. באותה עונה סיים אוזיל כמלך הבישולים בליגה הגרמנית וכבש את שער הניצחון בגמר הגביע הגרמני נגד באייר לברקוזן. בשנת 2010 הפך אוזיל לאחד השחקנים המובילים בקבוצה ובעקבות כך זומן לנבחרת הגרמנית למשחקי המונדיאל. לאחר המונידאל חתם בריאל מדריד והשאר היסטוריה. ניתן לראות שבכל התקופה של ברמן היו מספר שחקנים בולטים אשר עשו את העבודה והצליחו לגרום לקבוצה להיות קבוצת צמרת. בין אותם שחקנים היו: טים ברובסקי, מירוסלב קלוזה, איבן קלאסניץ', דייגו, פול סטלטרי, טים ויזה וקלואדיו פיזארו.

אוזיל. צמח בברמן, השאר היסטוריה.
אוזיל. צמח בברמן, השאר היסטוריה. © עמוד הפייסבוק הרשמי של מסוט אוזיל

לאחר עזיבת אוזיל החלה התקופה הקשה של ברמן. מרקו מרין שהיה אמור לתפוס את המשבצת של אוזיל לא הצליח להוביל את הקבוצה לצמרת, ובעונת 2011/2012 סיימה במקום התשיעי. מבחינת ורדר ברמן העונה הייתה אכזבה שכן הסגל שלה מורכב משחקנים מצויינים כמו: מרקו מרין, קלואדיו פיזארו, נאלדו, טים ויזה, מרקו ארנטוביץ, האנט, סוקרטיס. בנקודה זו החל השינוי בקבוצה. המאמן תומאס שאף שהוביל אותה משנת 1999 וזכה איתה בדאבל פוטר מתפקידו, ובמקומו מונה רובין דוט שפוטר מבאייר לברקוזן. באותה עונה עזבו שחקנים מרכזיים את הקבוצה: מרקו מרין עבר לצ'לסי, פיזארו לבאיירן מינכן, והשוער טים ויזה הפך למתאבק ב/WWE.

מרין נלחם על כדור. היה אמור לרשת את אוזיל
מרין נלחם על כדור. היה אמור לרשת את אוזיל © עמוד הפייסבוק הרשמי של מרקו מרין

בעקבות כך החל גל החתמות בקבוצה כאשר הראשונים שבהם היו הקשר הצעיר של יובנטוס אלג'רו איליה והמגן הצ'כי ממוצא אתיופי גבריה סאלאסי שהוחתם לאחר שהרשים ביורו 2012. אך גם לאחר השינוים ברמן לא הצליחה לסיים בצמרת ואף הדרדרה למקום ה-14 כאשר היא מנצחת רק 8 משחקים. משנה לשנה עוזבים את הקבוצה יותר שחקנים מרכזים, כמו סוקרטיס שחתם בתחילת העונה בברוסיה דורטמונד. העונה ברמן ממוקמת במקום ה-16 המוביל למאבק הישרדות ואף יכול לגרום לירדה לליגת המשנה, דבר שיחסל סופית את ברמן.

ניתן לראות הרבה דמיון בין ורדר ברמן לברוסיה דורטמונד. שתי הקבוצות הצליחו להפתיע את הליגה הגרמנית וזכו בדאבל, הן המשיכו את היכולת הטובה והגיעו למעמדים גבוהים. שתי הקבוצות פיתחו שחקנים ברמה הגבוהה ביותר, שתיהן ביססו את מעמדן כקבוצות צמרת. ורדר ברמן הפכה עם השנים לקבוצת תחתית ש"זמנה עבר". זמנה של דורטמונד עדיין לא נגמר אך האם זה עומד לקרות בקרוב?

תגובות