דו"ח הצעירים של המחזור ה-16: בוריס קליימן, מצטיין המחזור. צילום: עוז מועלם,ליאת אבשלומי ואורן אהרוני

דו"ח הצעירים של המחזור ה-16: בוריס קליימן, מצטיין המחזור

דו"ח הצעירים של המחזור ה-16 בליגת העל. בוריס קליימן שוער בית"ר ירושלים הצטיין עם משחק נהדר מול עכו, רועי קהת המשיך להעניק שקט וביטחון לעירוני קריית שמונה בפסגה ומי צריך לשים לב לעומרי אלטמן?

אין ספק שהנבחרות הצעירות מלאות בכדורגלנים מלאי כישרון ופוטנציאל לעתיד, ובשל כך גם ההישגים של נבחרת ישראל בגילאים הללו גבוהים למדי. אבל למה ההישגים של הנבחרות הצעירות גבוהים בהרבה משל הנבחרת הבוגרת? כנראה שמשהו בין לבין, מתפספס.

עוד במדור הספורט של פרוגי:

כדי לראות מי מצליח לעבור את המשוכה, נביא לכם בכל שבוע את השחקנים הצעירים (עד גיל 25) שצריך לשים לב אליהם במחזור האחרון של ליגת העל בכדורגל. לשחקן המצטיין נעניק "Share", הבולט יקבל "Like", והשחקן שנצטרך להמשיך לעקוב אחריו לפני שאנחנו מדביקים לו כינויים, יקבל מאיתנו "Comment".

Share - בוריס קליימן

העונה של בית"ר ירושלים, היא עונה מעט הפכפכה. הקבוצה מהבירה, הצליחה להשיג תוצאות טובות מול כל הקבוצות הגדולות בליגה, ומול הקבוצות שמעט דומות לה, היא נפלה. אם נתייחס לניצחונות ולתוצאות הטובות מול הגדולות של הליגה, כל זה בזכות שחקן אחד והוא בוריס קליימן.

קליימן בן ה-24, שהגיע לבית"ר בתחילת העונה מהפועל תל אביב כבר מזמן נחשב לאחד השוערים המבטיחים והמוכשרים של ישראל. אם נתייחס למחזור האחרון, התצוגה הנהדרת שנתן קליימן בניצחונה הגדול ביותר העונה של בית"ר 4/0 על הפועל עכו, הוא ללא ספק מצטיין המחזור. במשחק נוראי של האורחים מעכו, הם לא הצליחו לאיים יותר מדי על השער, אבל כשזה קרה, קליימן היה שם ושמר על הרשת של בית"ר נקייה. קליימן שכבר מזמן הוכיח את עצמו כשוער העתיד של נבחרת ישראל, ממשיך לתת ביטחון לבית"ר ירושלים שנלחמת חזק על מקום בפלייאוף העליון.

קליימן. חלק חשוב מהקבוצה שמנצחת את כל הגדולות
קליימן. חלק חשוב מהקבוצה שמנצחת את כל הגדולות © ליאת אבשלומי

Like - רועי קהת

כשרועי קהת, מופיע בדו"ח הצעירים שלנו אנחנו יודעים שהוא עשה משהו מיוחד. עירוני קריית שמונה, המוליכה נמצאת בעונה נהדרת מבחינתה כשכרגע היא מוליכה בבטחה את הטבלה בליגת העל עם פער של חמש נקודות מהמקום השני אותו היא מצליחה לשמור כמעט בכל שבוע. אז לקריית שמונה יש אולי את ההגנה הכי חזקה בארץ, את ההתקפה הפוריה ביותר אבל ללא ספק יש לה את הקישור הפעיל ביותר בליגה.

קהת הצעיר, בן ה-22 כבר מזמן הפך לסטאר הגדול של קריית שמונה, ואת זה אפשר לראות במחזור האחרון בליגת העל. קריית שמונה אירחה את מכבי נתניה המדשדשת שעלתה ליתרון מוקדם על מחזיקת הגביע כבר בדקה השביעית. בקריית שמונה, תודות לרועי קהת חזרו מהר למשחק כשקהת כובש את שער השיווין מפנדל, ואת השער השלישי בדקות הסיום של המשחק שמעניק לקריית שמונה ניצחון גדול 3-1 על נתניה. קהת כבר מזמן הפך לאחד השחקנים שנותנים הכי הרבה ביטחון לקריית שמונה, ואנחנו מקווים שהוא ימשיך כך.

קהת. בכל שבוע את העבודה על הצד הטוב ביותר
קהת עם שחקני קריית שמונה, בכל שבוע את העבודה על הצד הטוב ביותר © עוז מועלם

Comment - עומרי אלטמן

עומרי אלטמן, קשרה של מכבי תל אביב שחזר בעונה שעברה לארץ אחרי ששיחק בפולהאם, התקשה למצוא את עצמו במכבי תל אביב כשהוא נודד בעיקר בין הספסל ליציע. העונה אלטמן הושאל להפועל פתח תקווה (שרוב הסגל שלה בנוי על שחקנים מושאלים), וגם שם אלטמן לא מוצא את מקומו. את רוב ההופעות של אלטמן בן ה-20 הוא עושה מהספסל וכשהוא משחק הוא לא מצליח להטביע חותם. במשחקה האחרון של הפועל פתח תקווה מול מכבי חיפה, היא ספגה שני שערים תוך 25 דקות והיה נראה כי הקבוצה מהמלאבס בדרך לעוד תבוסה. אלטמן שפתח במשחק (פעם שביעית בלבד העונה), הצליח לכבוש את השער המצמק של פתח תקווה בדקה ה-62' כשלאחר מכן פתח תקווה השוותה את התוצאה עם פנדל. 

ג'ורדי קרויף מנהלה המקצועי של מכבי תל אביב צריך לשים לב לקשר ההתקפי הנהדר שמנסה להוכיח את עצמו שבוע אחרי שבוע ומי יודע? אולי יום אחד עומרי אלטמן יהיה הערן זהבי הבא של מכבי תל אביב.

אלטמן. יהיה הערן זהבי הבא של מכבי?
אלטמן. יהיה הערן זהבי הבא של מכבי? © אורן אהרוני
 
תגובות