בשקט בשקט, בבית"ר ירושלים סותמים לכולם את הפיות. צילום: ליאת אבשלומי

בשקט בשקט, בבית"ר ירושלים סותמים לכולם את הפיות

כשמכבי חיפה מדשדשת, מכבי תל אביב לא משכנעת, הפועל באר שבע מנסה לקחת את המקום השני ובהפועל תל אביב עסוקים בבעיות שלהם, בית"ר ירושלים היא אחת הקבוצות האטרקטיביות והחזקות כיום בליגת העל

קיץ קשה עבר על בית"ר ירושלים גם השנה. המשפט הזה, כבר מזמן הפך לאחד המשפטים הכי רגילים בכל עונה שנפתחת בליגת העל על ידי כל אוהד או פרשן שמבין בכדורגל. בארבע השנים האחרונות, בבית"ר ירושלים החליפו חמישה מאמנים, כשכל אחד הגיע לקדנצייה של חצי עונה עד עונה וסיים את תפקידו.

עוד במדור הספורט של פרוגי:

כמו בכל קיץ, כל מאמן חדש שהגיע לאמן את בית"ר רצה סגל משלו, כשבכל עונה הסגל של הקבוצה מהבירה היה משתנה ונבנה מחדש. בתחילת העונה שעברה, כשאלי טביב הפך להיות הבעלים של בית"ר ירושלים, אצל הצהובים/שחורים הייתה רוח חדשה. האוהדים של בית"ר, שקיבלו קבוצה שנבנתה מחדש רצו תוצאות ועכשיו. אך זה לא הצליח. אלי כהן שירד ליגה עם הפועל רמת גן הגיע לבית"ר למורת רוחם של האוהדים, כשל בגדול ופוטר בחודש ינואר. רוני לוי, מונה במקומו והביא חמישה שחקנים זרים חדשים שיחזיקו את הקבוצה. בתום אותה עונה, בית"ר שוב הצליחה לשרוד בליגה כשהיא "אלופת הפלייאוף התחתון".

סכסוך בין טביב ללוי הוביל לפיטורים של המאמן, כשלבית"ר מחכה עוד קיץ חסר וודאות. טביב החליט להמר שוב, והחתים את המאמן מנחם קורצקי שהגיע מהפועל רעננה הצנועה והקיץ האחרון של בית"ר הזכיר את ימיו הראשונים של גאיידמק. סוף סוף הקבוצה ייצאה למחנה אימונים מסודר, החתימה שחקני רכש בתחילת/אמצע הקיץ כשלהם יש את היכולת להכנס לכושר ולהשתלב בקבוצה, והעונה נראתה כמושלמת. אמנם אנשי בית"ר היו ריאלים וידעו שלא ירוצו לאליפות אך האוהדים? בנו על מקום בפסגה.

קורצקי מימין. הגיע כהימור
קורצקי מימין. הגיע כהימור © ליאת אבשלומי

אז ההתחלה הייתה מדהימה. ניצחון ענק של בית"ר 3-0 על הפועל באר שבע בגביע הטוטו, העניק ביטחון מטורף לקורצקי מול האוהדים. ואז הגיעה הליגה. שוב, פגשה בית"ר את הפועל באר שבע הגדולה והצליחה לגנוב ממנה תיקו 1/1, האוהדים עדיין היו מרוצים. המזל המשיך להאיר פנים לבית"ר כששבוע לאחר מכן, אירחו הצהובים/שחורים את מכבי חיפה באצטדיון טדי. במשחק נהדר של בית"ר מול מכבי חיפה שנמצאת בעונה רעה מאוד זכו שחקניו של קורצקי ביכולת טובה מאוד, להשיג שלוש נקודות בזכות שער של קשר הרכש מראשון לציון, שלומי אזולאי שסומן ככוכב. ואז, הגיע הבלבול. התוצאות הטובות של בית"ר בפתיחת העונה, לא תורגמו לניצחונות נוספים והיא השיגה שתי תוצאות תיקו רצופים מול עכו ואשדוד ולאחר מכן פגשה את היריבה המושבעת הפועל תל אביב.

שלומי אזולאי. כישרון שנהפך לכוכב בבית
שלומי אזולאי. כישרון שנהפך לכוכב בבית"ר. הוכיח את עצמו יותר מפעם אחת העונה © ליאת אבשלומי

מול היריבה המושבעת, בבית"ר לא שגו והצליחו להשיג ניצחון 2-0 נהדר בבלומפילד שהמשיך לסמן את העונה כחיובית כשלבית"ר יש 9 נקודות מחמישה מחזורים. לאחר מכן, הגיע שלב חוסר היציבות. בית"ר רשמה שתי תוצאות תיקו נוספות מול מכבי נתניה ומול עירוני קריית שמונה כשאת ההפסד הראשון שלה היא ספגה במחזור השמיני מול הפועל חיפה במשחק בו הירושלמים היו עדיפים בהרבה יותר. ההפסד הראשון הוביל לעוד שניים מול בני סכנין ומכבי פתח תקווה שערערו את הביטחון של קורצקי והשחקנים מול הקהל שמאז ומתמיד היה ידוע כביקורתי במיוחד. לאחר ההפסדים, שוב בית"ר רשמה תוצאות תיקו מול האלופה מכבי תל אביב (תיקו משמח יחסית) ומול הפועל רעננה, כאשר היא חווה תבוסה 3-0 בטדי מול הפועל באר שבע. הרבה דיברו נגד בית"ר ונגד המאמן קורצקי אחרי כמות התוצאות השליליות ואולי זה היה גם בצדק. קורצקי לא התייחס לאמירות הקהל ורשם שני ניצחונות רצופים מול מכבי חיפה והפועל עכו שהביאו לבית"ר רוח חדשה.

זרקו קוראץ' החלוץ המאכזב, עזב את בית"ר כשאת המושכות בהתקפה קיבל איציק כהן הצעיר והמוכשר שהוכיח את עצמו כבר בעונה שעברה. השקט השיטתי של מנחם קורצקי שעמד בלחץ הרב מול הקהל שקרא לו להתפטר אחרי תוצאות לא טובות כנראה מסביר הכל, בית"ר ירושלים כיום היא אחת הקבוצות המפתיעות בליגה. קורצקי הוכיח לכולם שעם סגל לא מהחזקים בליגה הוא יכול להעמיד קבוצה טובה שנכון לעכשיו נמצאת במקום הרביעי בטבלה. קורצקי חווה על בשרו את מרותם של אוהדי בית"ר, והצליח ללמוד איך לרצות גם אותם וגם את עצמו כששיפר את המערך הקבוצתי שלו והחל לשחק עם שני חלוצים כשבשני משחקים הצליחה בית"ר לכבוש שבעה שערים (נתון שאני לא חושב שיש לבית"ר בשנים האחרונות). איציק כהן, הפך לסקורר הגדול של בית"ר כשהוא משחק בצוותא עם תומר סוויסה שמצליח גם הוא לבוא לידי ביטוי כאשר הוא מקבל דקות ובית"ר נראת אטרקטיבית מתמיד.

כהן. קיבל את הדקות המגיעות לו והפך לסקורר שבית
כהן. קיבל את הדקות המגיעות לו והפך לסקורר שבית"ר הייתה צריכה © ליאת אבשלומי
גם תומר סוויסה היה זקוק להזדמנות והצליח להוכיח את עצמו
גם תומר סוויסה היה זקוק להזדמנות והצליח להוכיח את עצמו © ליאת אבשלומי

הסיבוב השני בליגת העל רק התחיל ובית"ר פתחה אותו בצורה טובה כאשר היא עם הפסד ושני ניצחונות. בשבת הקרובה, מחכה לה מפגש לא פשוט מול מ.ס אשדוד אותו סיימה בסיבוב הראשון בתיקו 1-1 ולאחר מכן, היא תפגוש את הפועל תל אביב בטדי. אם בית"ר תצליח לצאת מצמד המשחקים הללו עם 6 נקודות היא בדרך הנכונה לפלייאוף העליון כשלאחר מכן (מלבד מפגש מול קריית שמונה ומכבי תל אביב), שאר המשחקים שלה הם מול קבוצות קטנות מולן היא מעדה בסיבוב הקודם אך תקווה להיות חזקה וטובה יותר הפעם, כשחלון ההעברות שהתחיל בשבוע האחרון הוא ההזדמנות המצוינת של בית"ר להצליח בהמשך, כי את הדרך כבר יש לה. 

תגובות