כוכבים יש רק בשמיים: לואיס אנריקה חייב להישאר בברצלונה. עמוד הפייסבוק הרשמי של ברצלונה

כוכבים יש רק בשמיים: לואיס אנריקה חייב להישאר בברצלונה

מאמנה של קבוצת הפאר ברצלונה, לואיס אנריקה, נמצא על סף פיטורים. המאמן הספרדי ספסל את כוכב הקבוצה, ליאו מסי, דבר שגרם למסי לכעוס ולגרום, כנראה, לפיטריו מהמועדון. בכתבה הבאה נסביר למה אנריקה חייב להישאר בברצלונה

בשנים האחרונות, אנחנו נתקלים בתופעה שמתקיימת אצל קבוצות שיש להם שחקנים שהופכים להיות כוכבים ובעקבות כך הם הופכים  להיות בעלי עוצמה בהחלטות המועדון למרות שהם רק שחקנים. הדבר מערער את מעמד המאמן עד שהוא הופך להיות שולי. התופעה הזאת החלה לקרות גם בקבוצת הפאר ברצלונה.

עוד במדור הספורט של פרוגי:

בשבוע האחרון ראינו מה קורה כאשר מאמן מחליט לספסל את הכוכב הכי גדול שלו, בנושא שלנו את ליאונל מסי. למזלה של ברצלונה היא איננה קבוצת הספורט היחידה שאצלה זה קורה. גם אצל קליבלנד קאבלירס שם דיוויד בלאט חווה על בשרו את המשמעות של לאמן כוכב, עולות הספקולציות על פיטרו של הישראלי עקב דרישתו של לברון.

בקבוצות ספורט תקינות הוא מאמן מעל הכל. הוא הגורם המחליט על סגל השחקנים, על שיטת המשחק ועל ההרכב. לא ייתכן מצב שבו שחקן מחליט במקום המאמן, על ההנהלה לגבות את המאמן ולהוות לו גב. במצב שבו ההנהלה לא מגבה את המאמן, והשחקנים עושים כל שעולה על רוחם, הקבוצה יכולה לספור אחורה עד להתפרקותה. על ברצלונה עוברת תקופה לא פשוטה בה התחלפו מאמנים, מטיטו וילאנובה, דרך טטה מרטינו ועד ללואיס אנריקה. הדבר האחרון שצריכה ברצלונה זה להחליף מאמן, הקבוצה ממוקמת במקום השני בליגה הספרדית (לא כל כך נורא), היא עלתה לשלב הבא בליגת האלופות מהמקום הראשון בבית לכן על הנייר היא  מספקת את הסחורה.

ליאו מסי. בברצלונה הוא זה שקובע את החוקים
ליאו מסי. בברצלונה הוא זה שקובע את החוקים © עמוד הפייסבוק הרשמי של ברצלונה

ברצלונה צריכה לשמור על יציבות דבר שלא היה אצלה בשנים האחרונות מאז עזיבתו על פפ גווארדיולה, ודווקא לואיס אנריקה הוא הדמות שיכולה לעשות את היציבות ולתת את השקט. ברצלונה עוד יכולה לתת פייט באליפות, וגם קיים סיכוי שהיא תזכה בליגת האלופות, כשהיא עדיין אחת החזקות באירופה.

בקבוצה יש את השחקנים שיכולים לעשות זאת, יש לה את המאמן המתאים אבל, ההנהלה צריכה להחליט עם מי היא הולכת, עם מסי או המאמן. אם הקבוצה רוצה לזכות בתארים ההנהלה חייבת לגבות את לואיס אנריקה ולתת לו הגנה מול מסי. כמובן שאם ההנהלה תתן לאנריקה לעשות את העבודה שלו כמאמן וגם אם הוא יחליט לספסל לפעמים את מסי זה לא אומר שהחלוץ יצטרך לעזוב את הקבוצה. אחרי התקופות בהן מסי היה זה שעזר לבחור את המאמנים בקבוצה אחרי עזיבתו של גווארדיולה, הגיע הזמן שהוא ייזכר שהוא עדיין שחקן ולא הבעלים של הקבוצה.

תגובות