מגיע לו: בירם כיאל צריך לחזור לעצמו בברייטון. צילום: עמוד הפייסבוק הרשמי של ברייטון אנד הוב אלביון

מגיע לו: בירם כיאל צריך לחזור לעצמו בברייטון

הקשר הוותיק עזב את הליגה הסקוטית אחרי שנים מוצלחות שבסופן הלך לאיבוד בעקבות פציעה וחילופי מאמנים. אחרי שחוזר על ידי מכבי חיפה בישראל הוא חתם לשנתיים בברייטון מהליגה האנגלית השנייה, האם הוא יחזור לעצמו?

בירם כיאל, היה ידוע במשך שנים כאחד מהליגיונרים היציבים ביותר של ישראל באירופה. במשך 4 וחצי שנים בהן הוא משחק בחו"ל, בשונה מליגיונרים אחרים, רוב הקריירה שלו באירופה הייתה מוצלחת, מלבד מעידה בשנה וחצי האחרונות שערערו את מעמדו של אחד השחקנים הבכירים של נבחרת ישראל.

עוד במדור הספורט של פרוגי:

כשבירם כיאל, קשרה האחורי של מכבי חיפה יצא לשחק באירופה, הוא עשה זאת בגיל מוקדם מאוד כשהוא רק בן 22. רבים תהו כיצד הכישרון הצעיר ישתלב בליגה קשה באירופה שמשמשת כמקפצה לליגה הגדולה ביותר באירופה, הליגה האנגלית. בירם כיאל שחתם בקבוצה הגדולה ביותר בסקוטלנד, סלטיק. כיאל הפך עד מהרה לאחד השחקנים הבולטים במדי מועדון הפאר הסקוטי.

כיאל חוגג במדי סלטיק. הפך במהירות לשחקן חשוב של המועדון
כיאל חוגג במדי סלטיק. הפך במהירות לשחקן חשוב של המועדון © טמבלר

בשלוש העונות הראשונות שלו במועדון, כיאל היה שחקן מרכזי מאוד כששימש כעוגן בקישור האחורי של המועדון בו זכה כיאל בשלוש אליפויות שתיים מהן בעיקר בזכות עבודתו הנהדרת בקישור. כמעט בשנתיים האחרונות, מעמדו של בירם כיאל שהיה בעבר לאחד השחקנים הבולטים בנבחרת ישראל, פחת עד שהוא פשוט נעלם מהראדר של התקשורת הישראלית שכבר שכחה ממנו. בין אם מדובר בפציעה שהשביתה את כיאל לתקופה לא קצרה או בחילופי מאמנים שגרמו למאמן החדש לא להאמין בקשר, עיקר הירידה במעמדו הגיעה בעיקר בגלל היכולת הפושרת שהציג.

אחרי ההתאוששות מהפציעה, וההסתגלות למצב מול המאמן החדש, כיאל הבין שהוא חייב לחפש לעצמו קבוצה חדשה בה הקשר בן ה-26 יוכל לחזור ולפרוח בגיל בו הוא אמור להיות בשיאו. תחילה כיאל קושר עם חזרה לבית, למכבי חיפה מעבר אותו כיאל לא פסל על הסף אך תמיד דאג להזכיר כי הוא מעוניין להמשיך ולמצות את האופציות הטובות יותר (מקצועית) באירופה.

כיאל יחד עם לנון. איתו היה לו יותר קל
כיאל יחד עם לנון. איתו היה לו יותר קל © טמבלר

בשבוע האחרון, החל כיאל להאיץ את העניינים בקשר לעתידו ואחרי שייצא לבדיקות רפואיות אותן עבר בהצלחה, חתם כיאל לשנתיים בקבוצת הצ'מפיונשיפ, ברייטון אנד הוב אלביון. ברייטון אותה אימן בעבר אוסקר גארסיה, הגיעה בעונה שעברה לפלייאוף ההעפלה לפרמייר ליג, אך לבסוף לא הצליחה להעפיל לליגה הראשונה כשהעונה המצב במועדון קצת שונה. ברייטון ממוקמת במקום ה-19 בטבלת הצ'מפיונשיפ כשהיא רחוקה שש נקודות מהקו האדום.

אנחנו מקווים שכיאל שהיה אמור להיות בשיאו (כפי שנאמר כבר קודם לכן), יצליח לחזור לעצמו בברייטון כי לשחקן שזכה בשתי אליפויות וגביע עם מכבי חיפה, שלוש עם סלטיק ונבחר לשחקן הצעיר המצטיין של ליגת העל מגיע להיראות הטוב ביותר, החזק ביותר וגם אם הוא לא יוביל את קבוצתו לפרמייר ליג בעונתו הראשונה, הוא יכול לייצב את הקבוצה בליגה ואולי גם לזכות בכרטיס לסגל נבחרת ישראל כי לשחקן כמו בירם כיאל, אסור להפוך לפלופ.

כיאל. צריך לצאת לדרך חדשה בברייטון
כיאל. צריך לצאת לדרך חדשה בברייטון © טמבלר
תגובות