דעה: רכש ומאמן יש - איך הפועל תל אביב תצא מהמשבר? . אלי כהן הבוקר באימון הפועל. אתר רשמי הפועל תל אביב

דעה: רכש ומאמן יש - איך הפועל תל אביב תצא מהמשבר?

אחרי שאייל ברקוביץ' הוצג כמנג'ר של המועדון, שחרר הצהרות ובנה סגל משלו, הפועל כשלה והיום כשהיא כנראה יוצאת לדרך חדשה ללא "הקוסם" ועם מאמן ושחקנים חדשים, היא חייבת לצאת מהמשבר. האם היא תצליח? אופק כסיף מנתח

ב-29 במאי, אייל ברקוביץ' הוצג כמנהל המקצועי החדש של הפועל תל אביב, לצד המאמן החדש אסי דומב. במסיבת העיתונאים הזאת ברקוביץ' פתח את הפה וסיפק הרבה הצהרות, לקהל גדול. היה ברור כבר אז, שהשידוך בין הקבוצה עם ההנהלה הכי מבולגנת בליגה, למנהל מקצועי שהגיע בעיקר בזכות צעקות בתוכנית טלוויזיה לא הולך להחזיק יותר מכמה חודשים, וכך היה.

עוד במדור הספורט של פרוגי:

באותה מסיבת עיתונאים, ברקוביץ' אמר שהמטרות של הקבוצה הן להגיע למקום השני ולנצח בכל הדרבים. את כל הדרבים הפועל לא ניצחו, ומקום שני? זה נראה היום חלום לא אפשרי לאוהדי הפועל, שקבוצתם נמצאת בתחתית הטבלה, רק חמש נקודות מעל הקו האדום. כשמסתכלים בדיעבד על מסיבת העיתונאים הזאת, מבינים שברקוביץ' עבד על אוהדי הפועל בעיניים. הוא הבטיח להם "הפועל התקפית", והם קיבלו הפועל שכובשת יותר רק מרעננה, עכו, והפועל חיפה. הוא הבטיח להם שגילי ורמוט לא יעבור לאף קבוצה אחרת בארץ, ובעצמו הציע את גילי ורמוט למכבי חיפה.

ברוקביץ'. סיפק יותר מדי הצהרות
ברוקביץ'. סיפק יותר מדי הצהרות © אתר רשמי הפועל תל אביב

ברקוביץ', שאוהב לספר על כמות הכישרון הגדולה שיש בליגות הנמוכות, החתים ארבעה שחקנים מהליגות הנמוכות - אביב דדו, אריאל לזמי, גל מלכה ועומר פרץ. מתוך ארבעת השחקנים רק אריאל לזמי נשאר שחקן פעיל. אביב דדו כבר עזב, עומר פרץ הושאל לרמת השרון, גל מלכה לא מקבל דקות, ורק אריאל לזמי עדיין נלקח בחשבון בהפועל, אך הוא פתח רק במשחק אחד, ונכנס כמחליף בעוד שבעה. לזמי לא הותיר חותם עד כה ולא כבש שער אחד בשמונת המשחקים בהם שותף.

נכון, לברקוביץ' היה תקציב מאוד מוגבל, אבל זה הוא שהרים את הציפיות ואמר שהשאיפות שלו הם מקום שני. נראה שברקוביץ' עצמו לא האמין להבטחות שפיזר במסיבת העיתונאים, כי קבוצה שרוצה לכאורה לסיים מעל מכבי חיפה, לא יכולה להרשות לעצמה לקחת שלושה שחקנים שלא היו טובים מספיק בשביל מכבי חיפה (שלומי אזולאי, שובל גוזלן וסארי פלאח) ולהפוך אותם לשלושה שחקנים חשובים במערך של הקבוצה.

שלומי אזולאי. לא נספר בחיפה, והפך לאופציה הראשונה בהפועל
שלומי אזולאי. לא נספר בחיפה, והפך לאופציה הראשונה בהפועל © אתר רשמי הפועל תל אביב

עם זאת, ברקוביץ' הוא לא הבעיה של הפועל, ברקוביץ' רק החריף אותה. הרי גם בלי "הקוסם" הפועל תל אביב לא הצליחה בליגה בשנים האחרונות.הבעיה של הפועל תל אביב היא שהיא מתנהלת בבלגאן. לא ברור מי המנהל, הקבוצה בחובות, שחקנים לא מקבלים משכורות, כל שבועיים שומעים על רוכש פוטנציאלי חדש, עידו חג'ג' עוזב ובכל זאת ממשיך להחתים שחקנים, הכל מתנהל בכאוס. באיזו עוד קבוצה בעולם תשמעו על כך שגורם לא רשמי מחתים בקבוצה שחקנים ללא ידיעתו של המנהל המקצועי? באיזו עוד קבוצה בעולם מוחתם שחקן בלי ידיעתם של המנהל והמאמן המקצועי?

כרגע, נראה שהפועל תל אביב יוצאת לדרך חדשה, הצמד ברקוביץ' את דומב עזב, אלי כהן "השריף", מאמן בכיר לכל הדעות, חזר להפועל כשהיום (ראשון) ערך את אימון הבכורה שלו כמאמן הקבוצה, והוחתמו מספר שחקנים חדשים. דודו ביטון, חלוץ עם פוטנציאל גדול שכולנו מכירים את היכולות שלו, אבל כבש בשנה האחרונה רק שער אחד. אם הוא יחזור לכושר משחק ויחזור להיות דודו ביטון מהפועל פתח תקווה, הוא יוכל לפתור את מצוקת כיבוש השערים של הפועל תל אביב.

אמידו באלדה, חלוץ לא יציב בן 23 ששייך לסלטיק והגיע בהשאלה, שהספיק לשחק כבר בשבע קבוצות לפני שהגיע להפועל ולא הותיר חותם רציני באף אחת מהם. בחצי העונה האחרונה שלו בבוורן, מתחתית הליגה בלגית, הוא כבש רק שער אחד בארבע עשרה הופעות. כלומר, זר שמציג מספרים של ליגיונר סוג ג'. מתן אוחיון, מגן/בלם שהציג יכולת יציבה בעירוני קריית שמונה, אך העונה היה חלש מאוד במכבי חיפה. אם הוא יציג את היכולת שהראה בקריית שמונה, הפועל השיגו חיזוק מצוין להגנה.

אפולה אדל, השוער שבעבר שיחק בהפועל ואף זכה עימה בגביע, חוזר אחרי אליפות בהודו ונראה אופציה עדיפה בהרבה על טום אלמדון. ושחקן הרכש האחרון הוא אוזובוקה אגווקווה, בלם נבחרת ניגריה, בלם גבוה (1.95) ופיזי שטוב במשחק הראש, אך לוקה במהירות. לדעתי הוא לא יצליח בליגת העל, שהמשחק בה מתבסס הרבה על מהירות ומשחק על הקרקע. מצד שני, כשההגנה של הפועל מורכבת מסארי פלאח ויורגן קולין, כמעט כל בלם יחזק אותה.

ביטון, באלדה ואוחיון. שחקני הרכש החדשים יביאו את השינוי?
ביטון, באלדה ואוחיון. שחקני הרכש החדשים יביאו את השינוי? © אתר רשמי הפועל תל אביב

אז כמו שכבר צוין, מסע הרכש והבאתו של אלי כהן נראות כמו יציאה לדרך חדשה מצד הפועל תל אביב, אך זה רק למראית העין, כי חיים רמון חייב לעשות סדר בהפועל, להבהיר מי הם מקבלי ההחלטות, ומי לא יכול להתערב בניהול המועדון, לשלם את כל המשכורות לאנשי המועדון ולשחקנים, עד השקל האחרון, ולמנות מנהל מקצועי שיקשר בין כל חלקי המועדון, מנהל מקצועי אמיתי שעשה דבר או שניים בכדורגל, ולא אחד שקיבל את התפקיד בעזרת יחצנות טובה וצעקות בטלוויזיה. עד שזה לא יקרה, הפועל תל אביב לא תצליח, גם אם יביאו לשם בחזרה את גוטמן וזהבי, ולא את אלי כהן ואפולה אדל.



 

 

תגובות