למה הוא מחכה? גל מקל חייב לחזור לאירופה. צילום: עמוד הפייסבוק הרשמי של גל מקל

למה הוא מחכה? גל מקל חייב לחזור לאירופה

היעדר ניסיון היורוליג גורם לקבוצות NBA לא לקחת את ההימור על הרכז הישראלי, שממשיך לשבת ולחכות לטלפון שלא מגיע. ייתכן שגם לא יגיע. מה הטעם להרוס עוד עונה?

גל מקל הוא שחקן כדורסל מוכשר. יש לו אוהדים רבים בתקשורת הספורט בישראל, וכמובן שגם בין אנשי המקצוע. האם הם מתעלמים ממרכיב חשוב שחסר בקריירה שלו? לא מאמין, הרי הם אובייקטיביים. אז מי יכול להסביר בכל זאת - מה הוא מחפש בארה"ב? מדוע הוא לא משחק כדורסל במגרש המתאים לו? כנראה שרק גל יודע את התשובה.

עוד במדור הספורט של פרוגי:

עוד לפני שנתחיל לעסוק בנושא הנה מספר שחקנים אירופאיים בולטים שבדיוק כמו מקל - חצו את האוקיינוס האטלנטי מערבה כדי לשחק ב-NBA.

פבלו פריג'יוני - בן 38 (בקרוב). עונה שלישית בניקס, שהיא הקבוצה הגרועה בליגה. משחק 19.4 דקות ותורם 5 נקודות בממוצע תמורת 1.7 מיליון דולר לעונה.

בויאן בוגדנוביץ' - בן 25, עונה ראשונה בנטס. מקבל 22 דקות ותורם 7.2 נקודות בממוצע תמורת 3.3 מיליון דולר בעונה.

מירזה טלטלוביץ' - בן 29, עונה שלישית בנטס. 23 דקות ו-9 נקודות בממוצע עבור 3.3 מיליון דולר בעונה.

אלכסיי שבד - בן 26, עונה ראשונה ביוסטון אחרי שתי עונות במינסוטה וחודש בפילדלפיה. בסך הכול קיבל 17.5 דקות ותרם 9.9 נקודות בממוצע, בשכר שנתי של 3.2 מיליון דולר.

זוראן דרגיץ' - ממצטייני נבחרת סלובניה באליפות אירופה ואליפות העולם. חתם בקיץ בפניקס תמורת 1.7 מיליון דולר. עד כה שותף ב-3 משחקים וקיבל 2 דקות בממוצע. 

​האם גל מקל שייך לרמתם של השחקנים הללו? ייתכן, אבל אף אחד אינו יודע כי להם יש משהו שלמקל עדיין אין - ניסיון עשיר ביורוליג, באליפויות אירופה ואליפויות העולם. מקל, לעומת זאת, עדיין לא שיחק על הבימה האירופית הבכירה. קבוצת היורוליג היחידה נגדה שיחק היא מכבי תל אביב, אותה ניצח בשני משחקי גמר פלייאוף מקומיים. חוץ מזה יש לו ניסיון יורוקאפ במדי בנטון טרוויזו לפני שלוש שנים ודקות משמעותיות בנבחרת רק במוקדמות אליפות אירופה בקיץ האחרון.

מקל. עדיין חסר לו ניסיון ביורוליג
מקל. עדיין חסר לו ניסיון ביורוליג © עמוד הפייסבוק הרשמי של גל מקל

השורה התחתונה היא שיכולתו של מקל מול פליימייקרים רציניים באירופה טעונה הוכחה. עוד לא ראינו אותו מול הוארטס מברצלונה, רודריגס ויול מריאל, ארויו מגלא, או נאנדו דה קולו מצסק"א. ניסיון יורוליג ישפר אותו פלאים וגם יספק הכנה מצויינת לנבחרת לקראת אליפות אירופה בקיץ הקרוב. זה בדיוק האפקט שחווה יוגב אוחיון, שמשחק כל שבוע נגד רכזים מהטופ האירופי.

אבל מקל מחכה לטלפון בניו יורק. ייתכן והטלפון יצלצל והוא יקבל חוזה בקבוצת NBA, אבל אולי כדאי שהוא יתחיל להקשיב גם לשקט, ולשעון שמתקתק ברקע. חבל לשרוף עוד עונה, לא? האמת שלישראלי בשם דייויד בלאט לא יזיק פליימייקר שיקום מהספסל, אבל מה לעשות שגם הוא לא מצלצל. בינתיים.

הייתה לו גם תקופה קצרה כפליקנס, צריך לחכות ל-NBA?
הייתה לו גם תקופה קצרה כפליקנס, צריך לחכות ל-NBA? © עמוד הפייסבוק הרשמי של גל מקל
 
 
תגיות
תגובות