ליגת המשנה באנגליה: הבית החדש לישראלים. צילום: עמוד הפייסבוק הרשמי של צ'רלטון את'לטיק, עמוד הפייסבוק הרשמי של ברייטון

ליגת המשנה באנגליה: הבית החדש לישראלים

הנהירה החדשה מתרחשת ממש מתחת לאף שלנו ואנחנו לא שמים לב. כדורגלנים ישראליים רבים הולכים לשחק בליגה האנגלית השנייה, חולמים להיות קרובים לפרמייר ליג?

הפריימר ליג, הפכה בשנים האחרונות לליגה הטובה בעולם. והנה מזה זמן רב אין לישראל נציג אחד בליגה הראשונה באנגליה. אבל אם לא שמתם לב דווקא ליגת המשנה באנגליה, שנחשבת לאחת הליגות החזקות באירופה, דווקא אותה פוקדים ישראלים רבים בשנים האחרונות כמו טל בן חיים, בירם כיאל, ואפילו המאמן גיא לוזון. אז מה גורם לכדורגלנים ישראלים לעבור לשם?

עוד במדור הספורט של פרוגי:

ליגת המשנה באנגליה מורכבת מ-24 קבוצות. כל שנה עולות שלוש קבוצות לאחר 46 מחזורים כך שאלופת הליגה וסגניתה עולות אוטמטית לפריימר ליג, וזהותה של השלישית תיקבע על ידי משחקי פלייאוף בין המקום השלישי לשישי והרביעי לחמישי. הדבר גורם לעניין רב בקרב חובבי הכדורגל עד לכך שהיא מתוקשרת יותר מהליגה ברוסיה, פורטוגל, בלגיה ושוויץ. כל קבוצה יכולה לעלות ליגה, (יותר מ-11 קבוצות שיחקו בפריימר ליג בשנים האחרונות) וזה מושך את השחקנים שלנו בתקווה שהם ישחקו בפריימר ליג.

הצ'מפיונשיפ היא הליגה השישית בעושרה באירופה (ולא ליגת העל מר אבי לוזון). שחקן טוב בקבוצת ליגה שנייה יכול להרוויח סכום שקרוב למיליון ליש"ט כדוגמת טל בן חיים כאשר שיחק בפורטסמות' רק לצורך השוואה, יוסי בניון מרוויח 500 אלף דולר לעונה במכבי חיפה. אז השידורג הכלכלי הוא גם גורם מאוד משמעותי שאליו מתייחסים השחקנים הישראלים.

כנראה שבן חיים אוהב את הליגה השנייה יותר
כנראה שבן חיים אוהב את הליגה השנייה יותר © עמוד הפייסבוק הרשמי של צ'רלטון את'לטיק

ליגת המשנה נחשבת לליגה חזקה מאוד בה מתפתחים שחקני רבים כמו ג'ו אלן מליברפול, ששיחק בשורות סוונסי סיטי שגם העפילה מליגת המשנה, בנוסף גם אנדי קארול התפתח בליגה זו לאחר שהיה מלך שערי הצ'מפיונשיפ בשנת 2011. אז השיקול המקצועי הוא מאוד משפיע שכן אפשר בליגה הזו.

אנדי קארול, אחד השחקנים הבולטים העונה בפרמייר ליג צמח בליגה השנייה
אנדי קארול, אחד השחקנים הבולטים העונה בפרמייר ליג צמח בליגה השנייה © עמוד הפייסבוק הרשמי של ווסטהאם יונייטד

אז אפשר להבין למה שחקנים ישראלים רבים מעדיפים את ליגת המשנה באנגליה בשנים האחרונות, המשכורות שם נחשבות לגבוהות, ואפשר להתפתח משם בצורה הטובה ביותר ואפילו להגיע לפריימר ליג. אבל למרות זאת לא כולם הצליחו בליגה הזאת, שדורשת יכולות פיזיות וטכניות גבוהות מאוד, כמו גיא אסולין שהיום משחק במאירוקה, דקל קינן שחזר לארץ אחרי בינוניות בארבע קבוצות שונות.

 

תגובות