חורף קר: מסכמים חלון העברות מאכזב במיוחד. עמוד הפייסבוק הרשמי של אנדרה שורלה, עמוד הפייסבוק הרשמי של צ'לסי ועמוד הפייסבוק הרשמי של מרטין אודגארד

חורף קר: מסכמים חלון העברות מאכזב במיוחד

חלון ההעברות של ינואר נסגר בלילה שבין שני לשלישי, ולמרבה הצער הוא לא סיפק הרבה העברות נוצצות של שחקנים גדולים, אך בכל זאת היו כמה העברות מעניינות שעשויות לשנות את מאזן הכוחות בליגות הגדולות של אירופה, ריכזנו עבורכם את הבולטות שבהן

בעוד שבישראל עוסקים כרגע באחת מההעברות הגדולות שנחתמו בליגת העל לפני סגירת החלון בשעה 19:00 כשגילי ורמוט עזב את הפועל תל אביב ליריבה העירונית מכבי תל אביב, באירופה הגיע הזמן לסכם את חלון ההעברות של חודש ינואר שנסגר בלילה שבין שני לשלישי.

עוד במדור הספורט של פרוגי:

חואן קוואדרדו

המעבר: פיורנטינה (סרייה א') לצ'לסי (פרמייר ליג).

פרטי ההעברה: נרכש ב-33.4 מיליון יורו וחתם על חוזה לארבעה עונות וחצי. הקולומביאני עושה סוף סוף את קפיצת המדרגה, ובגיל עשרים ושש עובר למועדון מאריות אירופה.

קוואדראדו, שמשחק בעמדות הכנף והקשר ההתקפי, הוא שחקן מהיר מאוד, הידוע ביכולות הדריבל הגבוהות שלו. יהיה מעניין לראות איך שחקן עם סגנון משחק כזה ישתלב בליגה עם סגנון משחק מאוד פיזי וטכני כמו הפרמייר ליג.
לצד קושי התאמת סגנון המשחק שלו לסגנון המשחק בליגה, קוואדראדו יאלץ לנסות לתפוס מקום בחוליית ההתקפה של צ'לסי, שלמרות עזיבתם של מוחמד סלאח (בהשאלה לפיורנטינה, נכלל בעסקת הגעתו של קוואדרדו) ואנדרה שורלה, עדיין עמוסה מאוד, וכוללת את דייגו קוסטה, אדן הזארד, וויליאן, אוסקר, לואיק רמי ודרוגבה.

קוואדרדו. הקולומביאני מבצע את קפיצת המדרגה המיוחלת
קוואדרדו. הקולומביאני מבצע את קפיצת המדרגה המיוחלת © עמוד הפייסבוק הרשמי של צ'לסי

מרטין אודגארד

המעבר: סטרומסגודסט (הליגה הנורבגית) לריאל מדריד (הליגה הספרדית).

פרטי ההעברה: נרכש ב2.4 מיליון פאונד וחתם על חוזה לשש עונות וחצי.

הקשר בן ה-16 היה המלפפון החם ביותר של הקיץ הנוכחי, הוא חוזר על ידי כל הקבוצות הגדולות של אירופה, ביניהן מנצ'סטר יונייטד, באיירן מינכן וברצלונה. בסופו של דבר היהלום הנורבגי בחר להצטרף דווקא לריאל מדריד, שם ברור שלא יקבל דקות רבות בעונות הקרובות. הסבר אפשרי להצטרפות שלו לבלאנקוס היא המשכורת שלו, מעל מאה אלף יורו בשבוע (!) לשם השוואה, הוא מקבל משכורת יותר גבוהה משל מרקו רויס.

אודגארד, שנכנס לתודעה של כולנו כשהפך לשחקן הצעיר ביותר בהיסטוריה של מוקדמות היורו בגיל 15 ו-300 יום (שבר שיא בן למעלה ממאה שנים), אמנם לא יקבל דקות בעונה הקרובה, אבל בהחלט יוכל לתרום לקבוצת המילואים של המועדון, אותה מאמן אגדת העבר זינאדין זידאן. ההחתמה של אודגארד בריאל מצטרפת להחתמתם של מינק פיטרס בן השש עשרה ומרקו אסנסיו בן השמונה עשרה, שמבהירה כי המטרה העיקרית של ריאל בחלון ההעברות האחרון היא לחזק את דור העתיד של המועדון.

אודגארד במדי ריאל מדריד. ייקח לו עוד זמן עד שיזכה להופעות בקבוצה הבוגרת
אודגארד במדי ריאל מדריד. ייקח לו עוד זמן עד שיזכה להופעות בקבוצה הבוגרת © עמוד הפייסבוק הרשמי של מרטין אודגארד

אנדרה שורלה

המעבר: מצ'לסי (פרמייר ליג) לוולפסבורג (בונדסליגה).

פרטי ההעברה: נרכש ב32 מיליון יורו וחתם על חוזה לארבע עונות וחצי.

הווינגר בן ה-24 חוזר לביתו בגרמניה אחרי עונה וחצי באנגליה. הגרמני, שבישל את שער הניצחון של מריו גצה בגמר המונדיאל, לא הותיר חותם העונה בצ'לסי, וכבש שלושה שערים ב-14 הופעות ליגה, שברובם נכנס כמחליף. שורלה מצטרף לוולפסבורג שכרגע נמצאת במקום השני בטבלה במרחק של שבע נקודות מהמוליכה באיירן מינכן, לה הנחילה השבוע את הפסדה הראשון העונה עם ניצחון 4-1 ענק.

וולפסבורג, שזכתה באליפות הבונדסליגה ב-2009, מחזיקה במספר רב של כוכבים, ביניהם לואיז גוסטבו, קווין דה ברוין וריקארדו רודריגז.  בצירוף של שורלה וולפסבורג מצהירים כוונות רציניות. האם הם יוכלו לקרוא תיגר על באיירן האימתנית?

שורלה. חוזר לבית אחרי חצי עונה פושרת
שורלה. חוזר לבית אחרי חצי עונה פושרת © עמוד הפייסבוק הרשמי של אנדרה שורלה

שראדן שאקירי

המעבר: מבאיירן מינכן (בונדסליגה) לאינטר (סרייה א').

פרטי ההעברה: השאלה עד לסוף העונה ב-2 מיליון יורו, ואופציה לרכישה עתידית ב-12 מיליון יורו.

הכוכב השוויצרי בן ה-23, מצטרף לקבוצתו של רוברטו מאנצ'יני אחרי שלא הצליח למצוא את מקומו בתקופה האחרונה בבאיירן מינכן. הקשר, שבבאיירן התחרה על מקום בהרכב עם רובן וריברי, שותף בליגה העונה רק תשע פעמים, בעיקר מהספסל, וכבש שער בודד.

שאקירי יעבה את ההתקפה של אינטר עם לוקאס פודולסקי, וביחד ינסו להעלות את הקבוצה מעל המקום ה-13 בו אינטר נמצאת כעת ומסתכלת על כולן מלמטה. המטרה העיקרית עם צירופו של שאקירי, היא עליה למקום שיוביל את הקבוצה לפחות לליגה האירופית.

שאקירי שלא מצא את מקומו בבאיירן, מנסה לחזק את מאנצ'יני
שאקירי שלא מצא את מקומו בבאיירן, מנסה לחזק את מאנצ'יני © עמוד הפייסבוק הרשמי של אינטר

לוקאס פודולסקי

המעבר: מארסנל (פרמייר ליג) לאינטר (סרייה א').

פרטי ההעברה: השאלה עד לתום העונה.

פודולסקי שגדל בקלן, נמצא במגמת ירידה מאז שהצטרף לארסנל ב-2012. העונה, שחקן ההתקפה הגרמני בן ה-29, לא פתח במשחק אחד בליגה, ושותף כמחליף רק בשבעה משחקי ליגה, בהם לא הצליח למצוא את הרשת. פודולסקי ינסה לשקם את הקריירה שלו בקבוצה של המיליארדר האינדונזי אריק טוהיר. הוא ישתף פעולה עם שחקנים בכירים כמו שאקירי, פרדי גוארין, מרקו האנדנוביץ', והכוכב הקרואטי העולה מתיאו קובאצ'יץ'.

אם הכל ילך לפי התוכניות, פודולסקי יחזור להבקיע שערים ואינטר תתחיל לצבור נצחונות לעבר השגת המטרה שלה העונה, מקום בליגה האירופית.

פודולסקי. יחזור להבקיע שערים?
פודולסקי. יחזור להבקיע שערים? © עמוד הפייסבוק הרשמי של אינטר

ויקטור ואלדס

המעבר: הגיע כשחקן חופשי למנצ'סטר יונייטד (פרמייר ליג).

פרטי ההעברה: חתם על חוזה לשנה וחצי.

השוער בן ה-33, שעד לפני מספר עונות היה אחד השוערים הבכירים מאירופה, ישמש כשוער שני לספרדי אחר, דוד דה חאה. ההחלטה של השדים האדומים להחתים את השוער הספרדי היא תמוהה, הם מחזיקים בידם את אחד השוערים בכושר הטוב ביותר בעולם, ובכל זאת מחליטים לצרף שוער בכיר אחר, במשכורת גבוהה, שלא שיחק כבר מספר חודשים.

ההעברה רק מסמלת את גדילת פערי הרמות בכדורגל האירופאי, בין הקבוצות הגדולות בליגות הבכירות באירופה לבין הקבוצות במרכז ותחתית הטבלה.  התופעה של שוער שני בכיר, שבקלות היה משתלב ברוב הקבוצות בליגה (ואלדס למשל, כמעט חתם בתור שוער ראשון בארסנל), אך חתם בקבוצה שבה הוא יודע שיתייבש בספסל רק בשביל תלוש המשכורת השמן, מגדיל את הבדלי הרמות והאי שוויון בין קבוצות הליגה. לא נראה שצירופו של ואלדס ישפיע על העונה של מנצ'סטר יונייטד, שהייתה צריכה חיזוק בהגנה ולא בין הקורות.

ואלדס. יכל להיות שוער ראשון, בחר בכסף
ואלדס. יכל להיות שוער ראשון, בחר בכסף © עמוד הפייסבוק הרשמי של מנצ'סטר יונייטד

סמואל אטו

המעבר: מאברטון (פרמייר ליג) לסמפדוריה (סרייה א').

פרטי ההעברה: הגיע כשחקן חופשי, חתם על חוזה לשלוש שנים וחצי.

סמואל אטו, פעם אחד החלוצים החדים ביותר בעולם, אך מאז שעזב את אינטר והליגה האיטלקית, הוא חווה ירידה משמעותית ברמה, וערך השוק שלו צונח. כעת, בגיל 32, החלוץ הקמרוני חוזר לליגה האיטלקית, והפעם לסמפדוריה, שנמצאת במקום החמישי בסרייה א' ומה שמפריד בינה לבין לאציו במקום הרביעי, המוליך למוקדמות ליגת האלופות, הוא הפרש שערים בלבד.

אטו, שכבש העונה רק שלושה שערים מגיע לקבוצה שאיבדה את כובש השערים הגדול שלה, מנולו גביאדיני (שמונה שערי ליגה) שעבר לנאפולי. לא ברור איך הנהלת סמפדוריה מצפה מאטו, שכבש העונה שער פעם ב-260 דקות, למלא את החלל של גביאדיני שכובש כשני שערים באותו הזמן. בנוסף, גם ההחלטה להחתים שחקן בגילו לחוזה של למעלה משלוש עונות נראית תמוהה מאוד.

לדעתי אטו ייכשל גם במעבר הזה, כמו שנכשל במעבריו לצ'לסי ואברטון. סמפדוריה, שגם עם גיאבדיני לא הביאה תפוקה גדולה בהתקפה (27 שערים ב-21 משחקים), כנראה תיאלץ להסתמך יותר בהתקפה על אדר שכבש שישה שערי ליגה העונה, ולואיס מוריאל שיחזור בקרוב מפציעה.

את הדרך בסמפדוריה, הוא פתח ברגל שמאל עם הברזות מאימונים
את הדרך בסמפדוריה, הוא פתח ברגל שמאל עם הברזות מאימונים © עמוד הפייסבוק הרשמי של סמפדוריה

אז איך נסכם את חלון ההעברות הזה? קבוצות רבות באירופה היו זקוקות לחיזוק בעמדות שונות ולא ניצלו את חודש ינואר על מנת להפציץ ולשדרג את הסגל. אנחנו מקווים שהקיץ יהיה חם הרבה יותר...

תגובות