ברוסיה דורטמונד - מתאוששת או בדרך לרדת?. צילום: עמוד הפייסבוק הרשמי של בורוסיה דורטמונד

ברוסיה דורטמונד - מתאוששת או בדרך לרדת?

עונה כזאת לא זכורה כבר שנים רבות בברוסיה דורטמונד. הקבוצה ממוקמת במקום ה-14 בבונדסליגה ואחרי שברחה מהמקום האחרון עם שני ניצחונות רצופים, היא עדיין מועמדת לירידה. ההתאוששות המוחלטת תגיע?

עונה לא פשוטה עוברת על בורוסיה דורטמונד, המיקום הנמוך בליגה והיכולת הלא טובה הן הסיבות שבגללן הקבוצה הצהובה נמצאת במשבר. המשבר מגיע לאחר שנים טובות של דורטמונד בהם זכתה באליפיות ובגביע ואף הגיעה לפני שנתיים לגמר ליגת האלופות. אז מה קרה לקבוצה המצוינת שסחפה אוהדים רבים?

עוד במדור הספורט של פרוגי:

בשנת 2011, זכתה דורטמונד באליפות הראשונה שלה מזה תשע שנים. מאותה עונה דורטמונד החלה לבסס את עצמה כקבוצת צמרת בכדורגל הגרמני. בקבוצה התפתחו במהלך השנים שחקנים גדולים שחלקם עזבו כמו: מריו גצה, שינג'י קגאווה (חזר), נורי שאהין (חזר), רוברט לבנדבוסקי, מאטס הומלס, אילקאיי גונדוגאן ועוד רשימה ארוכה של כוכבים. העובדה שהרבה שחקנים התחלפו במהלך השנים יצרה מציאות שבכל עונה ישנם שחקנים מרכזיים חדשים שצריכים לקחת אחריות, לדוגמא, כאשר גצה עזב מרקו רויס שהגיע ממשנגלדבאך ידע להיות שחקן מוביל והפך לכוכב בקבוצה.

קאגווה. חזר לדורטמונד העונה אך לא חלם על קריסה כזאת
קאגווה. חזר לדורטמונד העונה אך לא חלם על קריסה כזאת © עמוד הפייסבוק הרשמי של בורוסיה דורטמונד

העונה, החלו לבלוט שחקנים מוכשרים מאוד כמו פייר אמריק אובמיאנג והנריק מחיטריאן. אותם שחקנים צעירים ומוכשרים, כנראה לא מצליחים למלא את מקומם של גצה ולבנדובסקי הגדולים והעובדה שמרבית העונה מרקו רויס היה פצוע, השאירה את ההתקפה של דורטמונד ללא שחקן יצירתי שייפתח את המשחק.

אובמיאנג. החלון הצעיר מגבון לא יכול לסחוב את הקבוצה לבדו
אובמיאנג. החלוץ הצעיר מגבון לא יכול לסחוב את הקבוצה לבדו © עמוד הפייסבוק הרשמי של בורוסיה דורטמונד

כרגע, אפשר לראות מגמה שלדעתי, מאוד מדאיגה. באריין מינכן "גונבת" את הכוכבים של ברוסיה דורטומנד. מריו גצה גדל בדורטומנד וצמח בקבוצה ולבסוף עבר לבאריין מינכן. אותו דבר קרה גם עם רוברט לבנדובסקי. העובדה שהשחקנים המרכזיים ביותר של דורטמונד עוברים ליבירה הגדולה רק מחלשים את דורטמונד, אילו היו עוברים לקבוצה בליגה אחרת המציאות אולי הייתה שונה.

אז אם על הלחץ שמופעל על יורגן קלופ, והמתח של האוהדים והכעס שלהם כלפי השחקנים אפשר לראות, בשבוע האחרון, כמה נקודות אור. לאחר שהייתה עם מאזן של שתי ניצחונות בעשרה מחזורים האחרונים, חזרה דורטמונד לנצח כשהשיגה ניצחונות חשובים על פרייבורג ואמש על מייניץ, והבשורות הטובות רק המשיכו להגיע לאחר שמרקו רויס האריך את חוזהו בקבוצה עד לשנת 2019, ובכך דורטמונד שומרת על אחד הכוכבים הגדולים שלה כדי לייצר המשכיות.

קלופ. למרות הכל לא קרס תחת הלחץ
קלופ. למרות הכל לא קרס תחת הלחץ © עמוד הפייסבוק הרשמי של בורוסיה דורטמונד

צריך לזכור שדורטמונד עדיין בשלב שמינית גמר ליגת האלופות (ותפגוש את יובנטוס) ועדיין בגביע הגרמני, אז העונה עדיין לא גמורה. החזרה לפסגה תהיה קשה מאוד והסיכויים שדורטמונד תגיע לאירופה בעונה הבאה עדיין נמוכים אך אני מאוד מקווה שנזכה לראות את דורטמונד גם בעונה הבאה בבונדסליגה וחוזרת לפסגה.

 

 

תגובות