הדרך של מכבי חיפה חזרה לפסגה תהיה קלה משציפינו?. צילום: עוז מועלם

הדרך של מכבי חיפה חזרה לפסגה תהיה קלה משציפינו?

שחקני הרכש הביאו את הניצחון הגדול ביותר העונה, יוסי בניון מתחיל להתעורר ונראה כמו בתקופות הטובות באנגליה והשקט של מרקו בלבול משתלם. החזרה של מכבי חיפה לפסגה תהיה קלה יותר ממה שחשבתם?

שלושה שחקני רכש של מכבי חיפה כבשו אמש את שערי הבכורה שלהם בניצחון הגדול ביותר של הירוקה מהכרמל לעונת 2014/15 5/0 על מ.ס אשדוד. ראשון היה איתי שכטר (בהופעת הליגה השנייה שלו), אחריו כבש מוחמד קמארה ואלירן עטר קינח. המשחק הטוב ביותר של מכבי חיפה העונה הגיע מאוחר מאוד אבל טוב מאוחר מאשר אף פעם.

עוד במדור הספורט של פרוגי:

אחרי שמכבי חיפה פתחה את העונה הנוכחית עם חזרה מטורפת של יוסי בניון לקבוצה, החתמת שחקנים זרים עם רזומה מרשים ושבירת שיא מנויים אליו גם מילאן הגדולה לא הגיעה, הדרך לאליפות הייתה סלולה. אבל פנטזיות לחוד ומציאות לחוד. מכבי חיפה רשמה שיא הפסדים בליגת העל, שיחררה שחקנים, נפרדה מהמאמן והביאה מאמן מנוסה שהצליח לא מעט בדמות מרקו בלבול אך לא מי שהאוהדים רצו לראות.

גם הדרך של מרקו בלבול שהחליף את אלכסנדר סטנוייביץ' הסרבי לא הייתה קלה במיוחד. הפסד למכבי תל אביב בגמר גביע הטוטו, ושלושה משחקי ליגה רצופים ללא ניצחון עד שהמזל האיר פנים לירוקים בסמי עופר מול הפועל באר שבע. למרות ניצחון על באר שבע בסמי עופר, מרקו בלבול עדיין לא יכול להתגאות במה שהשיג בחיפה כשהוא חתום על שני ניצחונות מתוך תשעה משחקים בכל המסגרות.

בלבול. שני ניצחונות בתשעה משחקים
בלבול. שני ניצחונות בתשעה משחקים © עמוד הפייסבוק הרשמי של מכבי חיפה

בלבול חיכה לחלון ההעברות של חודש ינואר על מנת לעשות ניקוי אורוות ראשוני בחיפה ואחרי ששכנע את יענקלה שחר לפתוח את הארנק למרות חצי עונה מאכזבת במיוחד, והבעלים הנחית ארבעה שחקני רכש שאמורים להוציא את הקבוצה לדרך חדשה. מוחמד קמארה, אלירן עטר, איתי שכטר ואברהם פאס היו ארבעת שחקני הרכש שבלבול החליט לצרף ויחד עם אביחי ידין שחזר לסגל הקבוצה בחיפה האמינו שהם יכולים לחזור לעצמם ולתפוס מקום בפסגה.

עטר וקמארה מוצגים
עטר וקמארה מוצגים © עמוד הפייסבוק הרשמי של מכבי חיפה
שכטר ופאס מוצגים
שכטר ופאס מוצגים © עמוד הפייסבוק הרשמי של מכבי חיפה

קמארה ועטר, עם שלושה הופעות לא הרשימו במיוחד, פאס ושכטר שהצטרפו בתום חלון ההעברות הספיקו לערוך הופעה אחת בה לא יכלו להטביע חותם ושוב, השינוי איחר להגיע. אבל אז, הגיע המשחק מול מ.ס אשדוד. חיפה שריצתה עונש רדיוס עם קהל, נאלצה לארח את מ.ס אשדוד באצטדיון בלומפילד לעיני קצת יותר מ-6,000 צופים. מרקו בלבול החליט ללכת על כל הקופה ופתח בחוד עם עטר ושכטר כשגם קמארה, פאס וידין פותחים בהרכב כשהיה ברור שמהמשחק מול אשדוד חייבים לחזור עם שלוש נקודות.

מכבי חיפה הציבה לעצמה מטרה ועמדה בה. איתי שכטר בהופעתו הראשונה בהרכב הפותח של חיפה מאז שחזר לארץ, כבש את הראשון של הירוקים כבר בדקה השמינית של המשחק כשיוסי בניון חתום על בישול מדוייק. את השני כבש חן עזרא (היחיד שעוד שומר על יציבות בעונה כל כך בעייתית), את השלישי כבש מדו קמארה שחגג שער בכורה מ-17 מטרים הרביעי הגיע מרגלו של עטר שחגג גם הוא שער בכורה וחן עזרא זכה להשלים צמד אישי במשחק מצוין.

הניצחון הגדול ביותר של מכבי חיפה הגיע מאוחר מאוד בעונה שהייתה אמורה להיות מוצלחת במיוחד, אבל הניצחון הזה מסמן התחלה של דרך חדשה. למרות שהעונה הסדירה כבר קרובה להסתיים, יש עוד 15 נקודות בהן חיפה יכולה לזכות עד לתום העונה בה היא תקווה להתברג בפלייאוף העליון ואולי במקום שיוביל לאירופה. מרקו בלבול ששמר על שקט חיכה להתחזק ולהתחברות מתאימה של השחקנים יכול להיות גאה בשינוי שמתחיל אצל הקבוצה שלו שכל כך התגעגעה לחגוג כמו גדולה.

 

תגובות