מפסיקים לשלם: חרם צרכנים על המזנונים במגרשי כדורגל. צילום: עוז מועלם

מפסיקים לשלם: חרם צרכנים על המזנונים במגרשי כדורגל

כוס קולה קטנה: 10 שקלים, נקניקייה בלחמניה: 20 שקלים, גריענים קטנים: 7 שקלים ואלה מוצרים שהם רק חלק מהרשימה. המחירים המשוגעים של מזנוני המזון במגרשי כדורגל, הגיע הזמן לשים לזה סוף!

מחאת הכרטיסים בתחילת העונה עוררה את ציבור אוהדי הכדורגל וגרמה לרוב גדול מהם למחות על הכרטיסים היקרים. כעת, לאחר שנרגעה המחאה שהצליחה להוזיל את מחירי הכרטיסים (בחלקם) מתעוררת לה מחאה חדשה נגד מחירי המזון במגרשי הכדורגל.

עוד במדור הספורט של פרוגי:

בדף הפייסבוק של המחאה, "חרם צרכנים על מזנונים במגרשים", אוהדי הכדורגל מעלים תמונות מהאצטדיונים השונים ברחבי הארץ לגבי המחירים המופקעים, וגם ארגזי הקולה שמהם נמזגים השתייה של האוהדים. בדף הפייסבוק נכתב: "ארגזים של קולה וקולה זירו, שאנחנו קונים בסופר במחיר של 35 שקלים. ב-4 כוסות שהם מוכרים הם כבר מכניסים על חשבוננו".

אחד מיוזמי המחאה, הוא יניב סילוביסקי, אוהד כדורגל שמאס במחירים הגבוהים והחליט לקחת את הרעיון צעד אחד קדימה. אנחנו, פגשנו את סילוביסקי לראיון בו הוא סיפר לנו איך התחילה המחאה, איפה בעצם טמונה הבעיה, ומה צופן העתיד?

אז מה בעצם התחיל את המחאה, מה גרם לכם להבין שיש בעיה?

"בעקבות מחאת הכרטיסים, שיצרה הד ענק ותפסה תאוצה החלטנו אני וחבר משותף, לעשות מעשה ולפעול נגד המחירים הגבוהים שיש במזנוני הכדורגל בתקווה להשיג את השינוי שאנחנו רוצים".

האם אתה חושב שזה אפשרי להגביל את מחירי המזון והמשקאות? כי כפי שראינו במחאת הכרטיסים הגבילו את מחירי הכרטיסים ל-90 שקלים אך עדיין יש מועדונים שמוכרים כרטיס אפילו ב-100 שקלים

"מחאת הכרטיסים היא מחאה שממשיכה גם עכשיו במטרה למצוא את הפתרון המתאים. הפתרון לא מגיע ביום אחד לכן צריך לחכות ולהמשיך לפעול".

אז איפה בעצם טמונה הבעיה?

"הבעיה טמונה בכך שהאיצטדיונים מופעלים לפי שיטת המכרז שבה מפעיל האצטדיון שזוכה במכרז בעצם הופך להיות השליט הבלעדי וכך קובע את המחיר כראות עיניו. בנוסף העיריות דורשות מחירים גבוהים מבזכיין וכתוצאה מכך נגבים מחירים גבוהים על המזון והשתייה. ובגלל שזה שיטת מכרז אי אפשר לפעול משפטית אלא בדרכים אחרות".

הבעיה הזאת לא נמצאת רק במגרשי הכדורגל, אלא גם בבתי הקולנוע ובפארקים השונים ברחבי הארץ לדוגמא: מחיר פיצה משפחתית בלונה פארק הוא 95 שקלים. האם אתם מתכננים להרחיב את המחאה גם לשם?

"יש מחשבה ורצון להרחיב את המחאה, דיברנו כבר עם המועצה הישראלית לצרכנות וישנה אופציה כזאת אבל אנחנו מעדיפים בינתיים להתמקד בכדורגל כי זה התחום שלנו".

אז לסיום, מה אתה צופה לעתיד, אתה מאמין שהמחאה תצליח?

"כן! כולי תקווה שבמהרה נוכל לשנות את המצב הקיים ונצליח להפחית משמעותית את המחירים במזנוני המגרשים."

דף הפייסבוק של המחאה, מלא בתמונות של כוסות הקולה ומחירי המזון. אבל בנוסף ניתן לראות כמה האיכות והרמה של המזון ירודה. אנחנו, בני הנוער, לא נוכל להרשות לעצמנו להוציא בבילוי 50 שקלים רק על פיצוחים, שתייה ונקניקייה, במיוחד שהאיכות היא נמוכה. לא יכול להיות הגיוני שמחיר של מוצר עד שניים במזנון יעלו כמו כרטיס אחד למשחק ואפילו יותר. רוצים לתמוך גם אתם במחאה? היכנסו לדף הפייסבוק של "חרם צרכנים על מזנונים במגרשים"

 

תגובות