זוכרים אותו? אדריאן סילבה הוא כוכב גדול בפורטוגל. צילום: עמוד הפייסבוק הרשמי של אדריאן סילבה

זוכרים אותו? אדריאן סילבה הוא כוכב גדול בפורטוגל

אתם כנראה לא זוכרים אותו, אולי בגלל שהיה פה רק למספר חודשים עד שהועף, ועד היום הוא נחשב לאחד הפספוסים הגדולים של הכדורגל הישראלי. היום, הוא נחשב לאחד הקשרים האחוריים הטובים בפורטוגל. אדריאן סילבה סיפור של כוכב

כבר מגיל צעיר, אדריאן סילבה הוכתר לאחד הכשרונות הצעירים והמבטיחים של הכדורגל הפורטוגלי ואפילו ז'וז'ה מוריניו ניסה לחטוף אותו לצ'לסי. אז עם מעבר בהשאלה לקבוצות שונות וגיחה קטנה בישראל איך הפך אדיראן סליבה לאחד השחקנים החשובים ביותר של ספורטינג ליסבון?

עוד במדור הספורט של פרוגי:

אדיראן נולד בשנת 1989 בצרפת אך בגיל 11 עבר עם הוריו לפורטוגל. בגיל 13 החל לשחק בקבוצת הנוער של ספורטינג ליסבון וכבר אז נאמר עליו כי הוא כישרון גדול. הוא שיחק בנבחרות הצעירות של פורטוגל והיה בעל פוטנציאל ענק. סילבה הוקפץ לקבוצה הבוגרת בשנת 2007 ובאותה עונה רשם שלוש הופעות בלבד.

במשך שלוש שנים היה לשחקן מחליף באחת הגדולות של פורטוגל ולא הרבה לשחק. אבל אז הוחלט לשחרר את סילבה לעונת השאלה כדי שיצבור ביטחון ודקות. וכן, בשנת 2010 הושאל הכישרון הפורטוגלי למכבי חיפה. למרבה הפלא, גם במכבי חיפה סילבה לא שיחק הרבה, אלישע לוי (מאמן הקבוצה דאז) "לא ספר אותו", ולאחר חצי שנה בקריית אליעזר הוא חזר לפורטוגל כששם הושאל לאקדמיקה.

סילבה במדי חיפה. פעם הוא היה פה, אלישע לא התלהב
סילבה במדי חיפה. פעם הוא היה פה, אלישע לא התלהב © חגי אהרון

בחצי השנה הראשונה שלו באקדמיקה הוא היה פצוע אבל בחצי שלאחר מכן הצליח להשאיר את חותמו בקבוצה. אותה עונה הייתה עונת הפריצה של סילבה, הוא כבש ארבעה שערים בליגה וזכה בגביע הפוטרגלי כאשר במשחק הגמר פגשה אקדמיקה את לא אחר מאשר ספורטינג ליסבון. סילבה הצטיין באותו משחק ואקדמיקה זכתה בגביע הפורטגולי סילבה חגג לא מעט על ראשם של הירוקים אותם הוא גם אוהד.

בתום עונת 2011/12 חזר סילבה לספורטינג ולאט לאט אחרי עונת ההשאלה באקדמיקה ביסס את מעמדו כשחקן הרכב אחרי שחזר הצליח סילבה לסיים את העונה עם שמונה כיבושים (כמות מכובדת לקשר אחורי) והוא הפך לאחד השחקנים המרכזיים בספורטינג כשהתשבוחות מכל הפרשנים הגדולים בפורטוגל לא הפסיקו להגיע. העונה, הוא ממשיך עם היכולת הנהדרת שלו ועד עכשיו יש לזכותו חמישה שערים הכוללים צמד שערים בליגת האלופות (במשחק נהדר נגד שאלקה שאמנם הסתיים בהפסד של ספורטינג)

היום, הוא מככב בפורטוגל וחוגג בליגת האלופות
היום, הוא מככב בפורטוגל וחוגג בליגת האלופות © עמוד הפייסבוק הרשמי של אדריאן סילבה

אז האם מדובר בפספוס הגדול ביותר של מכבי חיפה? חד משמעית כן. סילבה, שחקן יצירתי וטכני מאוד ובעל ראיית משחק מצוינת וכנאה שהוא היה יכול להיות אחד הזרים הטובים ששיחקו בארץ. אמנם מכבי חיפה לא יכלה לרכוש את השחקן בסיום תקופת ההשאלה, אך אין ספק ששחקן כמותו היה משדרג את המועדון הירוק שזכה באותה העונה באליפות.


 

 

 

 

 



תגובות