הפתעות, שערוריות ונצחנות: מסכמים סיבוב בליגת האלופות. צילום: עמוד הפייסבוק הרשמי של אתלטיקו מדריד

הפתעות, שערוריות ונצחנות: מסכמים סיבוב בליגת האלופות

שלב שמינית גמר ליגת האלופות סיפק לנו מפגשים מעניינים, הפתעות רבות ושערוריות גדולות. אחרי שהסיבוב הראשון בשמינית הסתיים ולקראת שלב הגומלין, מתחילים לסכם

בשבוע שעבר החל שלב שמינית גמר ליגת האלופות, שסידר לנו משחקים מעניינים מאוד בין ענקיות היבשת. אז לאחר שהחלק הראשון נגמר והקבוצות מתחילות להתכונן למשחקי הגומלין המכריעים, הגיע הזמן לסכם את כל משחקי הסיבוב הראשון של שמינית הגמר.

עוד במדור הספורט של פרוגי:

פאריס סן ז'רמן Vs צ'לסי 1-1

המשחק הראשון שפתח את שלב שמינית הגמר, היה בין הענקיות פאריס סן ז'רמן לצ'לסי בצרפת. המשחק היה בשליטתה של פ.ס.ז שהגיעה למספר הזדמנויות שרק בזכות שוערה הבלגי של צ'לסי טיבו קורטואה פוספסו אבל בדקה ה/36' שיתוף פעולה בין שלושת שחקני ההגנ של צ'לסי ג'ון טרי, קייהיל ואיבנוביץ' עלו הבלוז ליתרון על הצרפתים. צ'לסי לא הגיעה למספר רב של הזדמנויות מה שבסופו של דבר גרם לפאריס להשוות לאחר שבדקה-54' אדניסון קאבני נוגח את השיויון. התוצאה נשמרה עד סוף המשחק למרות משחק טוב יותר של פ.ס.ז מזה של צ'לסי.

איש המשחק:  טיבו קורטואה, שוערה של צ'לסי היה לדעתנו איש המשחק אשר סיפק הצלות נהדרות כולל אחת בתוספת הזמן אחרי נגיחה של זלאטן איברהימוביץ'. למרות כל ההתקפות של פ.ס.ז הוא הצליח לספוג רק שער אחד בלבד ויחד עם שער חוץ חשוב של איבנוביץ' צ'לסי שומרת על סיכוי גבוה להעפיל בגומלין שיערך בלונדון.

© עמוד הפייסבוק הרשמי של צ'לסי

שחטאר דונייצק Vs באיירן מינכן 0-0

את המשחק המאכזב ביותר בסיבוב הראשון סיפקו לנו שחטאר דונייצק ובאיירן מינכן שנפרדו בתיקו מאופס. את המשחק "אירחה" שחטאר אבל בשל המצב ביטחוני באוקריאנה ולאחר שהצבא הרוסי הרס את אציטדיונה הביתי, המשחק נערך בעיר לבוב שלאחר בדיקה שלנו קרובה יותר למינכן מאשר לדונייצק. המשחק עצמו לא התעלה לרמה גבוהה במיוחד ורגע השיא של המשחק היה הרחקתו של צ'אבי אלונסו בדקה ה-64'. באיירן מינכן הייתה חייבת לנצח את המשחק במיוחד כששחטאר לא משחקת במגרשה הביתי אבל אנחנו מאמנים שבגומלין באיירן תנצח ותעפיל לשלב הבא בקלות.

איש המשחק: אין!

© עמוד הפייסבוק הרשמי של באיירן מינכן

שאלקה Vs ריאל מדריד 2-0

אלופת אירופה התארחה אצל שאלקה הגרמנית כאשר המטרה הייתה אחת ויחידה / ניצחון. וכשריאל מדריד מסמנת לעצמה מטרה, היא עומדת בה בגבורה. ריאל שלטה לאורך כל המשחק והגיע להזדמנויות רבות ובדקה ה/25' כריסטיאנו רונאלדו כובש את הראשון לאחר בישול של המגן דני קרבחאל. ריאל תקפה והייתה טובה יותר ובדקה ה/79' רואנלדו בישל למרסלו את השער השני. אמנם, בדקה ה-74 שאלקה הגיעה להזדמנות הטובה ביותר שלה כאשר שחקנה הצעיר פליקס פלאטה בועט למשקוף. בסך הכל ריאל עשתה את עבודתה והשיגה תוצאת חוץ נהדרת.

איש המשחק: כריסטיאנו רונאלדו. משחק מצוין לפורטגלי שאחרי תקופה יבשה הוא חוזר להבקיע. בנוסף לשער יש לו גם בישול למרסלו ובעיטה חופשית שרק בזכות עצירה נהדרת של פהרנאן לא נכנסה.

© עמוד הפייסבוק הרשמי של ריאל מדריד

פ.צ. באזל Vs פורטו 1-1

אחד המשחקיים השערוריתים של העונה התרחש בשוויץ כאשר פ.צ. באזל אירחה את פורטו. פורטו שלטה במשחק מהדקה הראשונה וביטלה את באזל לאורך כל המשחק אך בדקה העשירית דווקא באזל הייתה זו שעלתה על לוח התוצאות כאשר שחקנה הפרגוואי דרליס גונזאלס מקבל כדור אורן מצוין מפביאן פריי השוויצרי ומעלה את הקבוצה של פאולו סוזה ל/1/0 מהיר. אבל כמו שאמרנו פורטו ביטלה את באזל במשך כל המשחק והגיעה להזדמנויות רבות, ובדקה ה/48' השוותה ל1/1 מנגיחה של קאסמירו. אבל שתי דקות לאחר מכן נפסל השער ללא סיבה, ההחלטה הזאת של השופט מצטרפת לאי שריקת הפנדל במחצית הראשונה לאחר הכשלה ברחבה של סמואלז. בדקה ה/78' אותו וולטר סמואלז נוגע ביד ונותן פנדל לפורטו ודנילו מנצל ומשווה ל1-1.

איש המשחק: קשה להצביע על שחקן אחד שעשה את ההבדל. פורטו נראית מצוין כקבוצה יחד עם דנילו, טיו, מרטינז, ברהאמי וקאורזמה אשר מרכיבים את ההתקפה שלה והיא פשוט בלתי ניתנת לעצירה. לולא הקיפוח של השופטים פורטו הייתה מנצחת את באזל בחוץ דבר שהיה נותן לה יתרון אדיר למשחק הגומלין.

© עמוד הפייסבוק הרשמי של פ.צ. באזל

מנצ'סטר סיטי Vs ברצלונה 2-1

עוד משחק שהפגיש בין גדולות היבשת היה המפגש בין מנצ'סטר סיטי לברצלונה. הסיטיזנס רצו להתנקם בברצלונה על ההדחה בעונה שעברה אך לבארסה היו תכניות אחרות. כבר בדקה ה/15' לואיס סוארס קיבל כדור מצוין ממסי והצליח לעשות את ה/1/0 עוד רבע שעה עברה וסוארס כובש את השני שלו, את תפקיד המבשל מילא ג'ורדי אלבה לאחר שקיבל כדור נהד ממסי וזה היה 2/0 תוך חצי שעה. המחצית הראשונה הייתה שייכת לברצלונה אבל המחצית השנייה הייתה סיפור אחר לגמרי. סיטי הצליחה להשתלט על המשחק וגם הצליחה לצמק בדקה ה/68'. חילופי מסירות בין סרחיו אגוארו ודיויד סילבה הסתיימו בבישול מהעקב של סילבה לאגוארו שמצמק את התוצאה ל/2/1. סיטי המשיכה לתקוף אבל מזלה נגמר כאשר קלישי קיבל כרטיס צהוב שני ומסיים את חלקו במשחק. עם כל הכבוד לשערים שראינו רגע השיר של המשחק הגיע בדקה ה/93', מסי מוכשל ברחבה ומקבל פנדל אבל, ג'ו הארט הודף את הכדור לכיוונו של מסי שמחטיא הריבואנד.

איש המשחק: ליאונל מסי, אז עם כל הכבוד לסוארס שחגג צמד, מסי לדעתנו היה איש המשחק. אז נכון הוא החטיא פנדל אבל עדיין ברצלונה ניצחה ואפילו בזכותו. מסי בישל את השער הראשון לסוארס והיה שותף פעיל לשער השני. מסי היה מעורב בכל ההתקפות של בארסה במשחק והיה האיום המרכזי על השער.

© עמוד הפייסבוק הרשמי של מנצ'סטר סיטי

יובנטוס Vs בורוסיה דורטמונד 1-2

עוד משחק מעניין התקיים בטורינו כאשר יובנוטוס אירחה את בורוסיה דורטמונד. קשה לסכם משחק מתנדנד שכזה. בדקה ה/12' כדור רוחב מצוין של ארתורו וידאל הגיע לוידנפלר שעם השמטה קטנה נותן לטבס להבקיע את הראשון אבל, חמש דקות מאוחר יותר קייליני מחליק ומאבד את הכדור דבר המאפשר למרקו רויס להשוות. המחצית הראשונה התנדנדה מצד לצד כאשר שתי הקבוצות תוקפות אבל שלוש דקות לסיום המחצית הראשונה כדור רוחב של פול פוגבה מצא את מוראטה שמניח את הרגל ומעלה את יובה ל/2/1. המחצית השנייה הייתה בשליטה של קבוצה אחת / יובנטוס שפשוט לא הפסיקה לתקוף. בראשה עמד קרלוס טבס שניצל כל כדור שהגיע עליו לבעיטה לשער שסיכנה את הגרמנים.

איש המשחק: קרלוס טבס, כבש שער אחד ולא הפסיק לאיים על שערה של דורטמונד בעיקר במחצית השנייה.

© עמוד הפייסבוק הרשמי של יובנטוס

ארסנל Vs מונאקו 3-1

הפתעת הסיבוב, מונאקו פירקה 3/1 את ארסנל באיצטדיון האמירויות. השער הראשון הגיע בדקה ה/38' מבעיטה אדירה של ז'ופרה קונדוגביה שפגעה במרטסאקר והטעתה את אוספינה. השער השני הגיע בדקה ה/52' ממתפרצת של מונאקו שנגמרת עם חלוץ הנהדר דימיטאר ברבאטוב שכבר נאמר עליו שהוא מעבר לשיא אבל הראה לנו מה הוא שווה. בדקה ה/90' ממש לפני תוספת הזמן מהלך נהדר מקרן של ארסנל נגמר ברגלו של אלכס אוקסלייד צ'מברליין שבועט מרחוק ונתן תקווה לאוהדי ארסנל שאולי יצליחו בגומלין אבל, שתי דקות מאוחר יותר פריירה קארסו הבלגי הצעיר גומר את הסיפור וקובע 3-1 בסיום למונאקו.

איש המשחק: דימיטאר ברבאטוב, כבש שער אחד במשחק אבל הצליח להראות לכולם שלא עבר זמנו והוא עדיין נחשב לחוץ מצוין שיכול להוביל את קבוצותו עד הסוף.

© עמוד הפייסבוק הרשמי של ארסנל

באייר לברקוזן Vs אתלטיקו מדריד 0-1

המשחק שסגר את השלב הראשון בשמינית הגמר הפגיש את באייר לברקוזן עם אלופת ספרד אתלטיקו מדריד. המשחק היה פחות או יותר שוויוני אבל היה אפשר לראות שיש יתרון ללברקוזן שכבר בדקה ה/26' איימה על השער של הספרדים לאחר בעיטה אדירה של אמיר ספאהיץ' הבוסני. אתלטיקו ניסתה במשך כל המשחק לעקוץ את לברקוזן מקרנות וכדורים חופשיים אבל לנו השוער הגרמני היה שם כדי לעצור זאת. בסופו של דבר לאחר משחק חזק שנגמר עם צהוב שני לטיאגו, באייר לברקוזן מנצחת 1-0 את אלטיקו ומוכנה למפגש הגומלין הקשה בויסנטה קלדרון.

איש המשחק: ברנד לנו, שוערה הגרמני של לברקוזן היה לדעתנו איש המשחק כאשר הציל את קבוצתו. אתלטיקו במשך כל המשחק ניסתה לעקוץ את לברקוזן אבל לנו עמד חזק בין קורות השער.

© עמוד הפייסבוק הרשמי של אתלטיקו מדריד

 

 

 

 

תגובות