טור דעה: ברק בכר צריך להישאר בקריית שמונה . צילום: אפי שריר

טור דעה: ברק בכר צריך להישאר בקריית שמונה

המאמן הצעיר עושה עבודה פנטסטית בקבוצה בלי תקציבי ענק אבל חייב להוסיף גיוון התקפי לשיטה שלו כדי להפוך למאמן שלם יותר. שילמד ממוריניו!

עירוני קריית שמונה בנויה על יכולת קבוצתית, כלומר על כך שכל מערכי הקבוצה עובדים במקביל. מספיק להביט בדרך בה ק"ש יוצאת למתפרצות בכדי להבין על מה מדברים: שחקניו של ברק בכר לא בועטים כדור ארוך מההגנה או הקישור האחורי לעבר החלוצים ואז מצטרפים. מרגע חטיפת הכדור הוא יעבור מספר מסירות קצרות ומהירות בקו הקישור עד שיגיע או לקהת או לרוצ'ט ומשם פס חכם לעבר תנועת החלוצים (בדרך כלל שלושה) שמתחילים לנוע לשטחים כבר משלב חטיפת הכדור. לעיתים, החלוץ הקרוב לכדור משתתף בהנעה המהירה וישר לאחר מכן נע לשטח ריק על מנת להוות אופציה למסירה ולפתוח את המשחק לשחקני הקישור המצטרפים.

עוד במדור הספורט של פרוגי:

גם באופן בו הקריה עושה הגנה יש משמעות ליכולת הקבוצתית. המטלות מבוצעות על ידי כלל השחקנים מהחלוץ עד השוער, צפיפות על שטח קטן ולחץ נכון שמתחיל מלמעלה וממשיך בכל מערכי הקבוצה. ההתאמה למערך גורמת גם לשחקניה להציג את הצדדים הטובים שלהם. שמעון אבוחצירה למשל, הוא חלוץ 9 טוב, לא יותר ולא פחות. במכבי חיפה ראו בעיקר את המגבלות שלו אבל בקריית שמונה התפקיד שלו מאוד מוגדר.

הוא לא נדרש לבצע מה שאין ביכולתו לעשות אלא רק את מה שהתפקיד דורש: תנועה ללא כדור, לחץ על בלמים וכאשר הוא מצליח לסיים בצורה סבירה מול השער - הוא נחשב להצלחה. חומר השחקנים של הקריה נחות לעומת באר שבע ובטח לעומת מכבי תל אביב, אבל הרמה בליגת העל דורשת שחקנים טובים במידה מספקת על מנת להוציא את שיטת המשחק לפועל ולא בהכרח גאונים אינדיבידואליים.

לאחרונה מדובר רבות על כך שברק בכר ינחת בעונה הבאה בהפועל באר שבע או במכבי חיפה ונראה כי כולם מקדימים את המאוחר. נכון, בכר מראה ניצוצות של מאמן איכותי, הוא טקטיקן מעולה ומנהל משחק בחסד אבל הוא לא עשה משהו יוצא מגדר הרגיל על מנת שידובר עליו כדבר הבא. הקבוצה שלו עדיין מבוססת המון על מצבים נייחים והתקפית קשה לה עם משחק עומד. אלו אלמנטים שקבוצת צמרת "גדולה" נמדדת על פיהם מדי משחק.

מוריניו תמיד טוען שצריך לשפוט אותו על פי העונה השניה שלו ויש לזה סיבה. הוא תמיד ישאף למשחק הגנה משובח ובניית שיטת משחק מוגדרת בעונה הראשונה ולאחר מכן, בעונה השנייה, הגיוון בהתקפה מופיע. אותו גיוון התקפי שהוא מצליח להוסיף כמעט בכל מקום הוא שמקנה לו את היכולת להעמיד קבוצות תחרותיות בכל ליגה וליגה. בכר הצליח השנה לבנות שיטת משחק והגנתית די ברור שקריית שמונה הצליחה אבל אם הוא יישאר ויוסיף גיוון התקפי בעונה הבאה, אז הוא באמת יהפוך למאמן הרבה יותר שלם.

 

 
תגובות