מוקדמות יורו 2016: ישראל 3-0 וויילס. צילום: עוז מועלם

מוקדמות יורו 2016: ישראל 3-0 וויילס

מוקדמות יורו 2016: נבחרת ישראל שאירחה את נבחרת וויילס באצטדיון סמי עופר ספגה הפסד עצוב כאשר לא תפקדה בכלל מבחינה התקפית. ראמזי (46') בנגיחה ובייל (50', 75') העניקו לוויילס ניצחון גדול על ישראל שהייתה בעשרה שחקנים

נבחרת ישראל פגשה הערב (שבת) את נבחרת וויילס במסגרת מוקדמות יורו 2016 באצטדיון סמי עופר. במשחק טוב של הוולשים הם רשמו ניצחון 3-0 חשוב על ישראל שהייתה בעשרה שחקנים בעקבות כרטיס צהוב שני של הבלם איתן טיבי. ארון ראמזי כבש ראשון בדקה ה-46' בנגיחה. בייל כבש את השני בבעיטה חופשית נהדרת בדקה ה-50', והשלים צמד בדקה ה-75'.

האצטדיון בסמי עופר מלא ב-30 אלף אוהדים
האצטדיון בסמי עופר מלא ב-30 אלף אוהדים © אורן אהרוני

 עוד במדור הספורט של פרוגי:

מחצית ראשונה:

עם פתיחת המשחק שחקני וויילס ניסו לתקוף את השער של מרציאנו אך הגנת הישראלים עמדה איתנה ובהתחלה הצליחה למנוע התקפות של הוולשים. חמש דקות מפתיחת המשחק ישראל יצאה להזדמנות הראשונה ברחבה של הוולשים כאשר מהלך שהתחיל אצל עומרי בן הרוש עבר לטל בן חיים והמשיך אצל ליאור רפאלוב אך השער של הנסי לא סוכן.

לאחר 10 דקות במשחק ישראל נכנסה לקצב של המשחק והחזיקה את הכדור בעיקר בחצי המגרש שלה אך הצליחה להתחיל כמה התקפות מתפרצות שלא מומשו. למרות שישראל שמרה על הכדור, וויילס עדיין הייתה מסוכנת יותר בהתקפות וגרמה לדופק של גוטמן לעלות אך רוב שחקני הנבחרת היו בהגנה והצליחו להתגונן יפה. בדקה ה-20 גארת' בייל העביר כדור נהדר לג'יימס קולינס שהיה מול שער חצי רק אך הסתבך עם הכדור וטל בן חיים הצליח למנוע ממנו את שער היתרון של וויילס.

בייל. האיומים הראשונים עברו דרכו
בייל. האיומים הראשונים עברו דרכו © ראובן שוורץ

הוולשים המשיכו ללחוץ את השער של מרציאנו כאשר הגנת ישראל הייתה טובה ובעיקר בזכות מזל הצליחה למנוע ספיגה מוקדמת, אך ההתקפה של ישראל לא תפקדה כאשר אחרי הרבע הראשון של המשחק לא ראינו איום אחד על השער של וויילס. רק לקראת סוף המחצית הראשונה ראינו את האיום הראשון של ישראל על השער של וויילס כאשר ערן זהבי בעט כדור לשער מהצד הימני של הרחבה כשעליו שלושה שחקני הגנה והכדור יצא לבחוץ. 

בחמש הדקות האחרונות של המחצית קרה הדבר הנורא מכל לאלי גוטמן. חלוץ רד בול לייפציג עומר דמארי נפצע ולא יכל להמשיך את המשחק לכן הוחלף ובמקומו עלה לשחק חלוץ אלמריה הספרדית תומר חמד. בדקה ה-46' זה קרה. וויילס שאיימה על השער לכל אורך המשחק הצליחה לעלות סוף סוף ליתרון כאשר הנסי בעט כדור גבוה מאוד שהגיע עד לרחבת ישראל, גארת' בייל מסר בנגיחה את הכדור לארון ראמזי שנגח גם הוא היישר לרשת של מרציאנו ועשה את ה-1-0 שהיה צפוי שיגיע, מיד לאחר השער שרק השופט לסיום המחצית.

דמארי יוצא לבחוץ, גוטמן נכנס ללחץ
דמארי יוצא לבחוץ, גוטמן נכנס ללחץ © אורן אהרוני
ראמזי חוגג את שער היתרון הנהדר של וויילס
ראמזי חוגג את שער היתרון הנהדר של וויילס © ראובן שוורץ

מחצית שנייה:

בדקה ה-50', גארת' בייל של ריאל מדריד הגיע למשחק. איתן טיבי שהכשיל את גארת' בייל קרוב לרחבה קיבל כרטיס צהוב, בייל בבעיטה חופשית נהדרת דייק לשער של מרציאנו שלא זז אפילו וקבע 2-0 לוויילס. דקה אחת לאחר מכן כשבייל ניסה לצאת להתקפה מתפרצת טיבי רשם הכשלה מטופשת נוספת ספג כרטיס צהוב שני וקיבל את האדום שמשאיר את ישראל ב-10 שחקנים.

אדום טיפשי בטעות איומה של טיבי
אדום טיפשי בטעות איומה של טיבי © עוז מועלם

השער של בייל הוסיף מוטיבציה רבה לוולשים שהמשיכו לסכן את השער של ישראל כשהפעם האיומים היוא מסוכנים יותר ויותר. בדקה ה-60 זכתה נבחרת ישראל בכדור חופשי חשוב במיוחד כשגם נאתכו וגם רפאלוב עמדו ליד הכדור אך בעיטה לא טובה נהדפה על ידי החומה וגם את אחת ההזדמנויות היחידות של הנבחרת, היא לא הצליחה לנצל.

גוטמן הבין שלנסות ולצמק את התוצאה זה כמעט ולא אפשרי במצב הנוכחי של הנבחרת שלא מצליחה לתקוף בצורה מסודרת, והחליט לוותר על שחקן בשלישיית ההתקפה כשהוריד את טל בן חיים ובמקומו העלה את ניר ביטון למרכז המגרש. גם ערן זהבי שרשם משחק עגום עבורו הוחלף ובמקומו עלה לשחקן בן שהר בדקה ה-70' שעשוי להוסיף מהירות ומחץ בהתקפה.

נבחרת ישראל לה יש אחוזי החזקה בכדור גבוהים יותר מלוויילס, בדקה ה-75' את האיום המסוכן ביותר שלה מהאיומים הבודדים שלה כשבן שהר הגביה כדור מצוין לראש של תומר חמד אך וויין הנסי הקדים את חמד וקלט את הכדור. בדקה ה-76', זה קרה שוב. ארון ראמזי שטייל בקלילות ברחבה של ישראל העביר כדור לגארת' בייל שפשוט גלש לכדור ורשם צמד אישי נהדר.

בייל חוגג צמד נהדר על ישראל
בייל חוגג צמד נהדר על ישראל © ראובן שוורץ

הבעיטה השנייה בלבד של ישראל למסגרת הגיעה בדקה ה-83', כשבן שהר המחליף יצא קדימה בעט כדור חזק מקרוב והנסי הצליח להדוף. שהר שעלה כמחליף, הצליח לעשות במספר דקות עבודה התקפית טובה מאוד ממה שנבחרת ישראל הצליחה להשיג עד שעלה. גם בדקות הסיום נבחרת ישראל לא נראתה בכלל ונבחרת וויילס יכלה לעשות כל מה שרצתה על הדשא. אחרי תוספת זמן קצרה של שתי דקות שרק השופט לסיום המשחק המביש של נבחרת ישראל.

ישראל: אופיר מרציאנו, אוראל דגני, איתן טיבי, טל בן חיים, עומרי בן הרוש, שרן ייני, ביברס נתאכו, ערן זהבי (בן שהר), טל בן חיים (ניר ביטון), ליאור רפאלוב ועומר דמאריׁׁׁ (תומר חמד).

וויילס: וויין הנסי, כריס גאנטר, אשלי וויליאמס, ג'יימס קולינס, בן דייויס, ניל טיילור, ג'ו לדלי (דייויד ווהן), ג'ו אלן, ארון ראמזי (שון מקדונלד), גארת' בייל והאל רובסון-קאנו (סם ווקס).

 

תגובות