דו"ח הליגיונרים: לחמד יש מאמן חדש, דאבור לוהט. smileimage9 / Shutterstock.com

דו"ח הליגיונרים: לחמד יש מאמן חדש, דאבור לוהט

דו"ח הליגיונרים: תומר חמד כובש שער בפנדל לזכות אלמריה בהפסד המביש שמסכן אותה בירידה לליגת המשנה, מואנס דאבור ממשיך לכבוש בשוויץ וגם, הליגיונרים הישראלים בבלגיה החלו בקרבות על האליפות בפלייאוף העליון

מדי שבוע משחקים הנציגים הישראלים שלנו בליגות השונות ברחבי אירופה, כשחלקם עושים חיל וחלקם דיי מביישים את המולדת. אנחנו נעקוב אחרי כל הנציגים הבכירים שלנו באירופה, בתקווה לסקר בעיקר רגעים חיוביים.

עוד במדור הספורט של פרוגי:

תומר חמד

חמד כבש מפנדל בהפסד המשפיל של קבוצתו, אלמריה, 4-1 ללבאנטה בשבת. אבל החדשות הגדולות מהמשחק הם פיטוריו של המאמן איגנסיו מרטינז לאחר ההפסד. המאמן שהחליף פרנסיסקו כמאמנה של אלמריה בדצמבר, הוחלף בגלל שלושת ההפסדים בארבעת המשחקים האחרונים, לאחר התבוסה הצורמת מול קבוצתו לשעבר. אלמריה כעת נמצאת במקום ה-18, מתחת לקו האדום, ונקודה אחת בלבד מתחת לדפורטיבו לה קורוניה שנמצאת במקום ה-17, המבטיח הישארות בליגה.

תומר חמד הוא שחקן הרכב קבוע העונה באלמריה, ושערו במשחק האחרון היה שערו השמיני העונה (מלך שערי הקבוצה), מעניין איך חילוף המאמנים ישפיע על החלוץ.

חמד. איך ישפיע עליו חילוף המאמנים?
חמד. איך ישפיע עליו חילוף המאמנים? © smileimage9 / Shutterstock.com

מואנס דאבור

הוא אמנם לא קיבל דקות בצמד המשחקים של הנבחרת נגד ווילס ובלגיה, אבל החלוץ הלוהט, מואנס דאבור, כבש שער בניצחון הענק 0/5 של קבוצתו גראסהופרס על סיון בשבת האחרונה. זהו כבר שערו השלישי בשלושה משחקים, והשער ה-11 של דאבור העונה, שמציב אותו במקום השלישי בטבלת הכובשים בליגה השוויצרית. היכולת הגבוהה שהחלוץ מפגין העונה, גוררת אחריה רצף שמועות על מעבר אפשרי לבונדסליגה בעונה הבאה.

דאבור. יגיע בסוף לגרמניה?
דאבור. יגיע בסוף לגרמניה? © עמוד הפייסבוק הרשמי של גראסהופרס

ביברס נאתכו

הליגיונר הבכיר ביותר שלנו, ביברס נאתכו, השלים 90 דקות בהפסד 2/1 של קבוצתו צסק"א מוסקבה לזניט המוליכה. בעקבות ההפסד, הפער של צסק"א גדל לשמונה נקודות, שכנראה מבטיחים לזניט אליפות. עם זאת, גם המקום השני בליגה הרוסית מוביל למוקדמות ליגת האלופות, אך צסק"א נמצאת ביתרון מזערי של שתי נקודות בלבד על קרסונדאר שנמצאת במקום השלישי

מה קורה בבלגיה?

בבלגיה נפתח השבוע הפלייאוף העליון (לאחר קיזוז) בו משתתפות גם גנט, קבוצתם של רמי גרשון  וקני סייף, וקלאב ברוז' קבוצתו של ליאור רפאלוב. בניצחון של גנט 1-0 על קורטרייק, גרשון השלים 90 דקות, וסייף צפה במשחק מהספסל. ליאור רפאלוב המשיך עם הכושר המטורף שלו, וצמד פנדלים מוצלחים שלו נתנו לברוז' ניצחון 2-1 חשוב על ליאז'. כרגע ברוז' מובילה את הטבלה עם שתי נקודות מעל גנט, ואם רפאלוב ימשיך ביכולת הנוכחית הוא אולי יביא לקבוצתו את הדאבל, ואליפות ראשונה מאז עונת 2004/05.

גרשון. יגנוב לרפאלוב את האליפות?
גרשון. יגנוב לרפאלוב את האליפות? © עמוד הפייסבוק הרשמי של גנט

ניסו קפילוטו השלים 90 דקות בהפסד קבוצתו סנט גאלן 4/1 לת'ון, קבוצתו של לוטם זינו שלא היה בסגל. סנט גאלן מתרסקת עם הפסד שלישי ברציפות. הקבוצה כרגע נמצאת במקום החמישי בליגה, ארבע נקודות מתחת למקום הרביעי המוליך למוקדמות הליגה האירופית, שם נמצאת ת'ון.

בליגה הרומנית, חאתם עבד אלחמיד השלים 90 דקות בתיקו המאופס של קבוצתו דינמו בוקרשט נגד בוטוסני, התיקו עצר רצף של שלושה הפסדים של הקבוצה. דינמו ניצבת במקום השישי בטבלה, שבע נקודות מתחת לפטרולול פלוישטי קבוצתו של טוטו תמוז, הנמצאת במקום השלישי שמוביל לליגה האירופית. במחזור האחרון פטרולול הפסידה 3-1 לסטיאווה בוקרשט המוליכה, תמוז השלים 90 דקות במשחק.

ומה קורה עם שאר הליגיונרים באירופה??

צ'רלטון של גיא לוזון והבלם טל בן חיים הפסידה 2-1 למילוול. בן חיים לא שותף עקב פציעה.

ניר ביטון, נכנס כמחליף בדקה ה/66' בניצחונה של סלטיק 2-0 על סנט מירן. סלטיק, במקום הראשון, עם שבע נקודות ומשחק חסר מעל אברדין שניצבת במקום השני, ונראה כי הקבוצה צועדת בקלות אל עבר אליפות רביעית ברצף.

בירם כיאל, פתח בהרכב ברייטון והוחלף כעבור 72 דקות בהפסד 1-0 לנוריץ'. ברייטון נמצאת במקום ה-17 בליגה, תשע נקודות מעל הקו האדום.

כיאל, לא מנע את ההפסד של ברייטון
כיאל, לא מנע את ההפסד של ברייטון © עמוד הפייסבוק הרשמי של ברייטון אנד הוב אלביון

אלמוג כהן, נכנס כמחליף לחצי השעה האחרונה בניצחונה של קבוצתו, אינגולשטאדט, 2-0 על פרנקפורט. קבוצתו נמצאת במקום הראשון, ארבע נקודות מדרמשטאדט שנמצאת במקום השלישי, ממנו מגיעים לפלייאוף על העלייה לבונדסליגה.

בן שהר, פתח והוחלף בדקה ה-62 בהפסד קבוצתו ווילם 1-0 לזוולה. ווילם נמצאת במקום השמיני, שבע נקודות מתחת להירנביין הנמצאת במקום השביעי שמוליך לפלייאוף על מקום בליגה האירופית.

אייל גולסה, נכנס כמחליף בדקה ה/69' בניצחון 2/1 של קבוצתו, פאוק סלוניקי, על קסנתי. פאוק נמצאת במקום השלישי בליגה, המוליך לפלייאוף של ארבע קבוצות, בו המנצחת מעפילה למוקדמות ליגת האלופות, והקבוצות במקומות השני והשלישי מעפילות למוקדמות הליגה האירופית.

סינטהיו סלליך, פתח בתיקו 2/2 של קבוצתו מאריבור נגד קרקה והוחלף בדקה ה-59'. מאריבור, במקום הראשון בליגה עם שלוש נקודות מעל המקום השני. הקבוצה לא הפסידה כבר עשרה משחקים ברציפות, ונראה כי היא קרובה להשיג אליפות חמישית ברציפות.

 

 

 
תגובות