משחק העונה: מכבי תל אביב 1-3 הפועל באר שבע. צילום: ראובן שוורץ ואורן אהרוני

משחק העונה: מכבי תל אביב 1-3 הפועל באר שבע

משחק העונה בליגת העל: לעיני 13 אלף צופים בבלומפילד ערן זהבי (4', 83') הרעיד את הרשת של אג'ידה בפתיחה חזקה, טל בן חיים הוסיף בשער ענק (79'). מאור בוזגלו (47') צימק לזכות באר שבע בפעולה אישית מצוינת

הערב (ב') אירחה מכבי תל אביב, האלופה המכהנת שנמצאת במקום הראשון, את הפועל באר שבע, סגניתה שנמצאת במקום השני, למשחק העונה בליגת העל. מכבי הגיעה עם יתרון של חמש נקודות על הפועל באר שבע, ובתום משחק התקפי מצוין של הצהובים הפער גדל לשמונה נקודות.

עוד במדור הספורא של פרוגי:

מבחינת היכולת, שתי הקבוצות באו בכושר מעולה עם ארבעה נצחונות בחמשת המשחקים האחרונים. אצל הפועל באר שבע חסרו שני שחקנים חשובים המגן בן ביטון והקשר אובידיו הובאן, שמתאפיין בחכמת משחק גבוהה מאוד, במקום הובאן, אלישע לוי הציב את הבלם וויליאם סוארס, מה שהפך את המערך הבאר שבעי ליותר הגנתי. בהרכב של מכבי בוצעו שני שינויים – בן בסט החליף את טל בן חיים בחוד, ויואב זיו החליף את בן הרוש בעמדת המגן השמאלי. 

מחצית ראשונה:

המשחק ייצא לדרך לעיני קצת יותר מ-13 אלף אוהדים בבלומפילד, כשכבר בדקה הרביעית של המשחק, עדן בן בסט מקבל כדור מחוץ לרחבה ומכניס כדור עומק בינוני לזהבי, דוידזאדה מנסה להרחיק אך ברשלנות מפספס את הכדור שמגיע לערן זהבי שדוחק מקרוב את שער היתרון המהיר של מכבי תל אביב. זהו שערו ה-23 העונה של הקשר הנהדר של הצהובים.

זהבי חוגג. שער מהיר שנותן יתרון סופר חשוב
זהבי חוגג. שער מהיר שנותן יתרון סופר חשוב © אורן אהרוני וראובן שוורץ

החל מהדקה העשרים הפועל באר שבע שלטה במשחק ולחצה על השער של חואן פאבלו. המשחק התקיים באופן כמעט מוחלט במחצית המגרש של מכבי, והפועל באר שבע השיגה מספר קרנות וכדור חופשי ממצב טוב להרמה. היכולת הגבוהה של באר שבע בכדורים חופשיים ידועה, אך ההגנה של הצהובים עמדה איתנה ואף אחת מההזדמנויות לא התבשלה לכדי שער, עד ההתעוררות של מכבי, שעצרה את הסכנה המתמשכת על השער של הצהובים.

לקראת סיום המחצית, המשחק נהיה הפך לאגרסיבי ושחקנים משתי הקבוצות ניסו לסחוט עבירות, אך השופט אוראל גרינפלד נטה לתת למשחק להמשיך.בדקה ה-45' חואן פאבלו מסר כדור דווקא לרגליו של מאור בוזגלו, הקשר התקדם מעט והעביר כדור רוחב לאליניב ברדה, שלא הצליח להשתלט על הכדור טוב ובעט בעיטה חלשה שנבלמה על ידי ההגנה לקרן. לאחר תוספת זמן קצרה של שתי דקות שרק גרינפלד לסיום המחצית הראשונה כשמכבי תל אביב יורדת לחדר ההלבשה ביתרון 1-0.

בוזגלו מול ייני. היו רגעים בהם באר שבע נראתה טובה יותר
בוזגלו מול ייני. היו רגעים בהם באר שבע נראתה טובה יותר © אורן אהרוני וראובן שוורץ

מחצית שנייה:

בפתיחת המחצית השנייה, מכבי תקפה ליד הרחבה של אג'ידה, אופיר דוידזאדה הרחיק את הכדור לברדה שקיבל אותו כמעט פנוי בתוך מחצית המגרש של מכבי, ברדה רץ קדימה ומסר כדור רוחב לבוזגלו שהצטרף מאחורה, הכדור פגע ברגל של ייני, בוזגלו השתלט על הכדור, עקף את חואן פאבלו, בהטעיה אמיצה זרק את נוסא איגיבור על הרצפה, וגלגל את הכדור מקרוב לרשת. שער של בוזגלו בדקה ה-47', נותן שיווין 1-1 שפותח את המשחק מחדש.

בוזגלו חוגג שער שיווין מטורף
בוזגלו חוגג שער שיווין מטורף © אורן אהרוני וראובן שווורץ

מכבי תל אביב התחילה להשתלט על המשחק, ובדקה ה-66' זהבי הכניס כדור עומק מצויין לבן בסט, שלבד מולאג'ידה בעט כדור חד לפינה הקרובה, אך הכדור חלף סנטימטרים ספורים מהקורה. דקה אחת לאחר מכן, איש המפתח של מכבי, ערן זהבי, היה פנוי, קיבל כדור מצידה השמאלי של הרחבה, ושלח כדור טוב שפספס במעט את החיבורים של אג'ידה. הלחץ של מכבי המשיך, ורוב המשחק עבר להיות משוחק בחצי של הפועל באר שבע. הצהובים השיגו מספר קרנות אך אף אחת מהם לא ייצרה שער.

בדקה ה-79' טל בן חיים שהחליף את בן בסט, קיבל כדור בצד השמאלי של הרחבה מדור מיכה, זז שמאלה והפיל את סוארס, ולאחר מכן שלח כדור חד על הרצפה לרשת של אג'ידה ומצא את הרשת מכבי תל אביב עולה ל-1-2 משער נהדר של בן חיים ובישול נהדר עוד יותר של מלך הבישולים הצהוב, דור מיכה.

מכבי לא הורידה את הרגל מהגז אחרי השער, בדקה ה-83' הצהובים יצאו להתקפה מתפרצת עם ארבעה שחקני התקפה מול שניים של באר שבע, טל בן חיים קיבל שוב את הכדור במקום שהוא אוהב – הצד השמאלי של הרחבה, ובעט אותו לכיוון השער, אג'ידה הדף את הכדור. הריבאונד הגיע למיכה, שמסר רוחב לזהבי שכבש בקלילות והעלה את מכבי ל-1-3 ורשם צמד אישי מצוין.

זהבי חוגג את השני. צמד ששווה אליפות?
זהבי חוגג את השני. צמד ששווה אליפות? © אתר רשמי מכבי תל אביב

המשחק המשיך בצורה אגרסיבית עם הרבה עבירות משני הצדדים, ובדקה התשעים סיראז' נאסר המחליף לקח את האגרסיביות שלב אחד קדימה, והעיף את ייני עם גליץ' חזק ללא כדור. נאסר הורחק באדום ישיר וקבוצותו נותרה בעשרה שחקנים.

מכבי תל אביב שלטה במשחק לרובו המוחלט והניצחון הגיע להם. כנראה שאין בליגה אף קבוצה שמסוגלת כרגע להתמודד עם הסגל האיכותי והעמוק של מכבי תל אביב, שבהפרש שמונה נקודות מסגניתה הפועל באר שבע, כנראה תזכה באליפות שלישית ברצף, מה שלא קרה מאז תקופתו של גאידמק בבית"ר.

 

תגובות