אנגליה: המבצע של יונייטד, הפספוס של ליברפול ועוד. צילום: עמוד הפייסבוק הרשמי של אסטון וילה

אנגליה: המבצע של יונייטד, הפספוס של ליברפול ועוד

בכתבה הבאה נעסוק בנתון המעניין של הדרבי של טיינסייד, בקבוצת התחתית שהכי מגיעה לה להישאר בליגה, במבצע הגדול ביותר של יונייטד בשנים האחרונות והקרב על הליגה האירופית שנפתח מחדש. וגם: מיהם המועמדים לתואר שחקן השנה באנגליה? מיקס אפריל של הפרמייר ליג

בשנים האחרונות, הדרבי של טיינסייד – הלא הוא הקרב הגדול בין ניוקאסל יונייטד וסנדרלנד, מספק נתון די מעניין אך גם מדאיג עבור מאמנה של סנדרלנד, שעל משרתו נדבר כרגע. לאחר הפסדה של סנדרלנד למנצ'סטר יונייטד ב/30 למרץ 2013, פוטר מרטין אוניל מאימון סנדרלנד, ופאולו די קאניו מונה במקומו. המשחק השני של האיטלקי היה משחק חוץ בניוקאסל, והוא ניצח בו 0-3 וגם הצליח להשאיר את סנדרלנד בליגה חודש לאחר מכן.

עוד במדור הספורט של פרוגי:

בתחילת העונה שלאחר מכן נפלה סנדרלנד מהר מאוד למקום האחרון בליגה ודי קאניו פוטר. המאמן הזמני קווין בול היה על הקווים בזמן שהקבוצה חיפשה מאמן חדש. שלושה ימים לאחר הפסד לאותה מנצ'סטר יונייטד בחמישי באוקטובר מונה גאס פוייט למאמנה של סנדרלנד בחודש, ומשחקו השני בתפקיד היה הדרבי הגדול נגד ניוקאסל. פוייט ניצח בו 1/2, במה שהיה לניצחונה הראשון של סנדרלנד באותה עונה. פוייט פוטר בחודש שעבר לאחר כשנה וחצי על הקווים, וההולנדי דיק אדבוקט מונה במקומו.

אפשר כבר לנחש מול מי היה משחקו השני: כמובן שזוהי ניוקאסל השנואה שמעבר לנהר אותו הוא פגש בתחילת החודש הזה. סנדרלנד ניצחה גם במשחק הזה 0-1, ובנתה לעצמה סוג של סטטיסטיקה שאדבוקט אמור לחשוש ממנה החל מהעונה הבאה בהנחה שסנדרלנד וניוקאסל תהיינה באותה ליגה. שבועיים לפני הדרבי הבא הוא יסתכל מאחורי גבו לראות האם בעלי המועדון מכינים מאמן במקומו כדי להבטיח להם ניצחון בדרבי. סנדרלנד אגב, מנצחת כבר חמישה דרבים ברצף מאז אותו ניצחון של די קאניו ב-2013.

הניצחונות של החתולים השחורים בדרבים הפכו כבר לסטטיסטיקה
הניצחונות של החתולים השחורים בדרבים הפכו כבר לסטטיסטיקה © עמוד הפייסבוק הרשמי של הפרמייר ליג

מעט מתחת לסנדרלנד נמצאות האל סיטי, לסטר, ק.פ.ר וברנלי בתחתית בוערת שלמעשה מגיעה עד אסטון וילה במקום ה/15 מבחינת נקודות כשניוקאסל עוד עתידה ליפול לשם בגלל יכולת ירודה מאוד. מבחינת יכולת להתמודד מול הגדולות שבאנגליה, דווקא ברנלי שבמקום האחרון הפגינה יכולת גבוהה להלתמודד ראש בראש עם צ'לסי והקבוצות ממנצ'סטר. ברנלי ניצחה לאחרונה את סיטי והשיגה תוצאות תיקו מול יונייטד וצ'לסי במהלך העונה. ק.פ.ר והאל השיגו רק תיקו מול סיטי בחמישה משחקים מול שלושת הקבוצות האלה, ולסטר ניצחה את יונייטד במשחק משוגע אחד בלבד בתחילת העונה.

צפו בניצחון המדהים של ברנלי על מנצ'סטר סיטי
 

ברנלי מגיעה מסוכנת לכל משחק שלה תחת מאמנה המצוין שון דייץ' בשונה מחברותיה לתחתית שנראות חלשות נגד קבוצות גדולות יותר. ברנלי גם בעלת חלוץ שיהיה מבוקש מאוד בקיץ, והיא יכולה לייצב את עצמה כקבוצת פרמיירליג כבר בעונה הבאה אם היא תישאר בליגה ותקבל את הכסף הגדול שחוזה השידורים החדש מבטיח. שתי נקודות בלבד מפרידות בין המקום האחרון לקו האדום, ומשחקים בין הקבוצות האלה עוד יתקיימו בחמשת המחזורים האחרונים. כבר במחזור הקרוב ברנלי תארח את לסטר, שבועיים לאחר מכן ברנלי אצל האל ובמחזור האחרון ברנלי אצל אסטון וילה ולסטר תארח את ק.פ.ר.

מי שיש לה קיץ עמוס בוודאות היא מנצ'סטר יונייטד. בלי קשר לפלייאוף אפשרי לקראת ליגת האלופות, מסע משחקים באמריקה או העברות גדולות ממנה ואליה, יונייטד מתכננת פרוייקט ענק שיתבצע בלילה בין ה/31 ביולי ל/1 באוגוסט. המעבר העצום בין שתי חברות הספורט הגדולות בעולם – מנייק לאדידס, יתקיים תוך לילה אחד שיכלול כמה שלבים. תחילה תעבור חנות הקבוצה שבאולד טראפורד חזרה לבעלותה של יונייטד, כאשר נייק ניהלה אותו מאז 2003 במסגרת החוזה שנחתם בין הצדדים.

במהלך הלילה יוסר ממוזיאון הקבוצה שבאצטדיון כל המיתוג של נייק, כמו גם בבית הקפה "רד קפה" שסמוך לו. גם מתחם האימונים בקארינגטון שבפאתי מנצ'סטר יעבור מיתוג מחדש, בצורה כזאת שהשחקנים יטוסו לאמריקה בקיץ כשהם רואים נייק בכל מקום, וכשיחזרו באוגוסט, סימני ה"וי" היחידים שיראו, יהיו על החולצות בתצלומים השונים מ-13 השנים האחרונות. החלק הגדול ביותר במהלך הלילה ההוא יהיה הורדת סמל הנייק הענק מהיציע המזרחי של האצטדיון המורכב ממאות מושבים לבנים ושחורים, והסמלים השונים הפזורים ברחבי היציע, כולל בקצה גגו.

החילוף הזה מנייק לאדידס כנראה יגרום לחנות האצטדיון להיסגר למשך כמה ימים, והמועדון יצטרך למלא את המקום של נייק בניהול החנות. הניהול הזה כולל הוצאת כל מוצרי הנייק מהחנות, שכירת עובדים שהיו תחת חוזה אצל נייק, ולהתחיל לארגן את הסחורה עבור החנות. המבצע הענק הזה יעלה הרבה למועדון, אך הסכום זעום לעומת 750 מיליון ליש"ט שהוא ירוויח מהעסקה החדשה עם אדידס, ובנוסף, נייק לא תיקח יותר מרווחי החנות המצליחה כך שגם ניהולה יהיה שינוי חיובי למועדון.

בינתיים, פורסמה רשימת המועמדים לתואר שחקן העונה באנגליה, כשארבעה מתוך השישה מועמדים גם לתואר השחקן הצעיר של העונה. דייגו קוסטה (צ'לסי), דויד דה חאה (מנ. יונייטד), פיליפה קוטיניו (ליברפול), אדן הזארד (צ'לסי), הארי קיין (טוטנהאם) ואלכסיס סאנצ'ס (ארסנל) הם המועמדים לתואר שחקן העונה, ובנוסף לדה חאה, קוטיניו, הזאר וקיין, גם טיבו קורטואה (צ'לסי) וראחים סטרלינג (ליברפול) מועמדים לתואר השחקן הצעיר של העונה.

בתואר השחקן הצעיר זכו בעבר שמות גדולים כמו ראיין גיגס, רובי פאולר, ווין רוני, כריסטיאנו רונאלדו, גארת' בייל ובעונה שעברה אדן הזארד. כמעט כל שחקן שזכה בתואר הזה נהיה גם כוכב בשנים שלאחר מכן ולכן זכייה בו מעידה משהו על העתיד. מנגד, זכייה בתואר שחקן העונה הביא עמו בשנתיים האחרונות גם מעבר לספרד, כשגארת' בייל ולואיס סוארס זכו בו ועברו לריאל מדריד וברצלונה בהתאמה. הדעה הרווחת באנגליה היא שאדן הזאר יזכה בשני התארים אך ייתכן שתהיה הפתעה בפרס השחקן הצעיר של העונה. האם הזאר יעבור גם כן בקיץ לספרד? התארים יוענקו ב-26 באפריל בלונדון.

אדן הזארד זוכה בתואר השחקן הצעיר של העונה שעברה. האם יזכה בתואר הגדול יותר השנה?
 

סיכמנו את הקרב על התחתית ודיברנו על שחקן העונה, אך קרב גדול מתרחש מעט מתחת לצמרת הליגה האנגלית, בקרב על הליגה האירופית. ליברפול, טוטנהאם וסאות'המפטון נמצאות במרחק שכנראה גדול מכדי לסגור ממנצ'סטר סיטי שבמקום הרביעי המוליך לפלייאוף ליגת האלופות, והמרחק מהן לסוונסי גדול גם הוא כך ששלושתן תסיימנה בתוך שלושת המקומות 5-7. עד יום ראשון היה עוד סיכוי ששלושתן תשחקנה בליגה האירופית ללא קשר למיקום שלהן, וזאת בשל התרחיש הבא, שלבסוף לא קרה.

מאחר וצ'לסי זכתה בגביע הליגה, הכרטיס למוקדמות הליגה האירופית השייך לזוכה הולך למקום השישי בליגה, וזאת בנוסף למקום החמישי שהולך לפלייאוף הליגה האירופית. מבחינת הגביע האנגלי הסיפור שונה: זוכת הגביע מקבלת את הכרטיס לשלב הבתים של הליגה האירופית, אך אם הזוכה כבר הגיעה לליגת האלופות, הפיינליסטית המפסידה הולכת למוקדמות הליגה האירופית במקום. רק במקרה ששתי הפיינליסטיות מגיעות לאירופה דרך הליגה, הכרטיס השלישי לליגה האירופית הולך למקום השביעי בליגה.

אם ליברפול היתה מנצחת ביום ראשון בחצי גמר הגביע האנגלי את אסטון וילה, זה היה עושה עבורה, עבור טוטנהאם וסאות'המפטון חיים קלים להמשך העונה, כי שלוש המקומות 5-7 היו מגיעים לאירופה. ליברפול היתה מצטרפת לארסנל בגמר הגביע האנגלי ולכן הכרטיס של הגביע אינו נחוץ להן. אסטון וילה ניצחה את ליברפול ולמעשה הבטיחה לעצמה מקום באירופה בשנה הבאה גם אם היא תפסיד בגמר. השאלה עכשיו היא איפה כל אחת מהקבוצות תשתבץ בעונה הבאה.

אסטון וילה ניצחה את ליברפול, ולמעשה הבטיחה מקום באירופה
אסטון וילה ניצחה את ליברפול, ולמעשה הבטיחה מקום באירופה © עמוד הפייסבוק הרשמי של אסטון וילה

אם אסטון וילה תזכה בגביע האנגלי, היא תגיע היישר לשלב הבתים של הליגה האירופית בעונה הבאה. המקום החמישי בליגה יגיע לפלייאוף והמקום השישי לשלב המוקדמות האחרון שלפני הפלייאוף. אם ארסנל תזכה בגביע האנגלי בפעם השניה ברציפות, אסטון וילה תרד שני שלבים ותיכנס למוקדמות הליגה האירופית, המקום השישי בליגה יזכה בכרטיס לפלייאוף, והמקום החמישי לשלב הבתים. הקרב על המקומות החמישי והשישי בין שלושת הקבוצות יכול היה להיות מיותר, אך עכשיו הוא נפתח מחדש, קרוב וצמוד מתמיד, חמישה מחזורים לסיום.

אם אסטון וילה תזכה בגביע האנגלי, היא תגיע היישר לשלב הבתים של הליגה האירופית בעונה הבאה. המקום החמישי בליגה יגיע לפלייאוף והמקום השישי לשלב המוקדמות האחרון שלפני הפלייאוף. אם ארסנל תזכה בגביע האנגלי בפעם השניה ברציפות, אסטון וילה תרד שני שלבים ותיכנס למוקדמות הליגה האירופית, המקום השישי בליגה יזכה בכרטיס לפלייאוף, והמקום החמישי לשלב הבתים. הקרב על המקומות החמישי והשישי בין שלושת הקבוצות יכול היה להיות מיותר, אך עכשיו הוא נפתח מחדש, קרוב וצמוד מתמיד, חמישה מחזורים לסיום.

So - זה היה סיכום חודש אפריל המטורף של הליגה האנגלית - הליגה הטובה בעולם.

 

תגובות