הכירו את הישראלי הראשון שהעפיל לאליפות העולם בקרוספיט. צילום: ענת מזור, באדיבות קרוספיט פתח תקווה

הכירו את הישראלי הראשון שהעפיל לאליפות העולם בקרוספיט

יוגב מלר הוא רק בן 15, וכבר הפך לישראלי הראשון שהעפיל לאליפות העולם בקרוספיט, ענף הבנייה ושימור הכושר הגופני שכובש את העולם. בריאיון מיוחד לפרוגי הוא מספר על הענף, על היתרונות שבו ועל שגרת האימונים המיוחדת

בארצות הברית, בסוף שנות ה-90 הוציאו זוג המתעמלים גרג ולורה גלסמן את האימונים מחדר הכושר. באופן יצירתי וחדשני התחילו לעבוד על בנייה ושימור כושר גופני כולל בשיטות שלא נראו עד אז. במהרה החלו גם יחידות לוחמות, ספורטאי זירה ואתלטים להשתמש באימון הקרוספיט – במטרה לשפר באופן דרמטי את הכושר הגופני, את היכולת להתמודד עם אתגרים בלתי צפויים  ובו בזמן לפתח חוסן מנטלי.

עוד בערוץ הספורט של פרוגי:

פגשנו לריאיון מיוחד את יוגב מלר - הישראלי הראשון שהעפיל לאליפות העולם בתחום הקרוספיט והוא רק בן 15. בריאיון הוא מספר על הענף המיוחד, הסיכון שקיים בו, היתרונות וגם נותן טיפ קטן לכל מי שרוצה להתנסות בתחום המיוחד.

© ענת מזור, באדיבות קרוספיט פתח תקווה

מה אתה יכול לספר לגולשים על ענף הקרוספיט?

"קרוספיט זה ענף שבא למצוא את הגבר והאישה עם היכולת הגופנית הגבוהה ביותר. זה בא לידי ביטוי בכל ענפי הספורט כמו ריצה, הרמת משקולות, גימנסטיקה ומחפשים בעצם את האדם שהוא ממוצע בכל סוגי הספורט ושהוא באמת טוב בכולם ולא מתמקד רק בסוג אחד".

כמה זמן כבר אתה עושה את אימוני הקרוספיט?

"בקרוספיט אני מתאמן כבר שנה וחודשיים, ולפני כן הייתי מתאמן בספורט אחר".

אתה הישראלי הראשון שהעפיל לתחרות הקרוספיט העולמית ואתה רק בן 15. איך הרגשת אז?

"אז בעצם פעם בשנה לפני אליפות העולם יש שלב שנקרא ''אופן'' שלב שבו כל אחד יכול להשתתף, נרשמים באתר ובכל יום חמישי בערב עולה אימון ויש לכל מתחרה 96 שעות להשלים את האימון ולשלוח תוצאה ואז המתחרה מקבל את הדירוג שלו. אצל הבוגרים השלב הבא הוא הregional 10 האנשים החזקים בכל יבשת שיוצאים לאליפות. השנה אצל הצעירים לקחו את 10 הצעירים שסיימו במקומות הראשונים בעולם, והעלו אותם ישר לשלב האחרון באליפות העולם. התרגשתי מאוד כשהגעתי לאליפות ולא כל כך הבנתי את המשמעות."

האם כל אחד יכול לעשות אימוני קרוספיט? אם כן, איך מתחילים עם זה?

"אני חושב שכל אחד שיש לו כוח רצון יכול לבוא ולהתנסות, והקטע באימון הזה הוא שהוא לא מכליל שום קבוצת גיל ואפשר להתנסות מכל הגילאים כשכל גיל יקבל את התרגילים שהוא יכול לעשות ויכול להיות שזה יהיה במשקל שונה ובתרגיל שונה".

© ענת מזור, באדיבות קרוספיט פתח תקווה

"האימון עוזר ביום-יום כי הוא בא עם כל מרכיבי הכושר הגופני"

ספר קצת על שגרת האימונים שלך, האם אתה עובד לבד? או עם קבוצה מסויימת?

"עכשיו לקראת התחרות השגרה קצת השתנתה ועלתה, אני מתאמן גם לבד וגם בקבוצות. כל אימון נפתח בחימום ראשוני קבוע או בריצה או בקפיצות כפולות בחבל ואז אני מתחיל עם חימום אינטנסיבי יותר ולאחר מכן ניגש לאימון."

בכל ספורט קיים אתגר וסיכון. האם גם בתחום הקרוספיט יש סיכון?

"כמו שבכל ספורט יש סיכון אז כן גם בקרוספיט יש, ואם לא מקשיבים למאמנים ולא נזהרים ולא מקפידים, אז הכל יכול לקרות אבל אם אתה לא בא במטרה של לעשות שטויות ואתה מקשיב אז אתה לא נפצע."

מה ההבדל בין אימוני קרוספיט לבין אימון רגיל בחדר כושר?

"קודם כל האימון ממש לא דומה לאימון בחדר כושר, כשהרעיון הוא שכל אימון שונה מאימון אחר. אין שום אימון שדומה לאימון אחר. יכול להיות אימון שיכלול המון ריצה ויכול להיות גם אימון שיכלול שחייה והרעיון הוא שבחדר כושר אתה יותר עובד נקודתית על נקודה אחת בגוף כשבקרוספיט אתה פחות מתעסק באיך שהגוף שלך נראה ואם השריר שלך גדול אלא פה אתה מתעסק בכמה אתה חזק וכמה אתה יכול להרים ואימון הקרוספיט מתבסס יותר על תנועות ובסופו של דבר אתה מקבל את המראה מהתנועות ולא מעבודה נקודתית על נקודת שריר".

איך אימוני הקרוספיט תורמים בשגרת היום-יום ובחיזוק הכושר הגופני?

"בעצם בגלל שבקרוספיט באים ואומרים שהמטרה היא למצוא את הבן אדם הכי חזק בכושר הגופני האימון הרבה יותר עוזר ביום-יום כי הוא בא עם כל מרכיבי הכושר הגופני כי כמו שבחיי היום-יום אתה חוזר עם שקיות סופר לבית אז יכולה להיות ריצה עם זוג משקולות בידיים שמדמה הליכה עם שקיות סופר או ריצה עם כדור כוח שהיא כמו לעשות לחבר שק קמח ביום-יום."

© ענת מזור, באדיבות קרוספיט פתח תקווה

איזה טיפ אתה יכול תת לבני נוער שמעוניינים להתחיל ולהתעסק בתחום זה?

"אני חושב שצריך לדעת לגעת בהמון תחומי ספורט ולא להתמקד במשהו אחד גם אם אוהבים ריצה אז לא להתמקד רק בריצה אלא לדעת לגעת בעוד תחומים בספורט למרות שפחות אוהבים ולא לוותר.

 

 

 

תגובות