גמר היורוליג: ריאל מדריד אלופת אירופה בפעם התשיעית. צילום: עמוד הפייסבוק הרשמי של ריאל מדריד כדורסל

גמר היורוליג: ריאל מדריד אלופת אירופה בפעם התשיעית

אמש (ראשון), ניצחה ריאל מדריד את אולימפיאקוס בגמר היורוליג בתוצאה 59:78 וזכתה בתואר התשיעי בתולדותיה והראשון מזה 20 שנה

אולימפיאקוס הגיעה למשחק מול ריאל מדריד כאנדרדוג, בלי יותר מדי צפיות והצליחה במחצית הראשונה להשאר שווה ללבנים אבל במחצית השניה ריאל התפוצצה עם תמיכת הקהל הביתי ועם 16 נקודות של ג'ייסי קארול לאולימפיאקוס ולספאנוליס לא נותר שום סיכוי.

עוד בערוץ הספורט של פרוגי:

לפני 20 שנה, זכתה ריאל בגביע הירוליג האחרון שלה, ובאותו משחק גמר היא פגשה את אולימפיאקוס וניצחה בתוצאה 61:73 במשחק צמוד למדי. מאז היא לא זכתה בגביע היורוליג, כשבשנה שעברה כזכור היא הפסידה בגמר למכבי תל אביב.

על פי הסטטיסטיקה אוליפיאקוס הפסידה את המשחק בגלל אחוזים רעים מאוד מהשלוש (21%) ומהעונשין (46%) גם מבחינת הריבאונד היוונים היו בצרות, ריאל לקחה לא פחות מ-12 כדורים חוזרים בהתקפה, עם מספרים כאלה לא זוכים ביורוליג.

© עמוד הפייסבוק הרשמי של ריאל מדריד כדורסל

מהלך המשחק:

הרבע הראשון נפתח עם שתי התקפות טובות של הספרדים רייס וקארול קבעו 0:4 עם סלים קלים, מהצד השני ספאנוליס וחבריו לא ויתרו ושלשה של דאנסטון השוותה ל-6:6 סרחיו יול קבר שלשה - 17:15 ליוונים סיום רבע ראשון 19:15 לאולימפיאקוס.

ברבע השני אולימפיאקוס התחילה ליפול לריצה של ריאל ולתמיכה של הקהל, מצ'יוליס השווה 22:22 עם שלשה והעניק את היתרון לבלאנקוס עם עוד שלשה נוספת 28:25 היוונים המשיכו לשלוט עד לסוף הרבע, סיום רבע שני, 35:28 למדריד שהתחילה להריח את הגביע. ריאל פתחה את הרבע השלישי בצורה חזקה ודורסת רודי פרננדס שהגיע למשחק קבר שלשה ונתן יתרון 11 לבלאנקוס, אולימפיאקוס ניסתה לחזור עם מספר מהלכים יפים של ספאנוליס והונטר שצמצמו את הפער ל-6, קארול המצוין צלף שלשה והסיפור כבר נראה גמור.

© עמוד הפייסבוק הרשמי של ריאל מדריד כדורסל

הרבע האחרון היה די לפרוטוקול, אולימפיאקוס עוד ניסו לחזור אבל ריאל הוכיחה שהעונה יש לה את האופי שלא היה לה בשני הגמרים הקודמים שבהם הפסידה. הרבע נגמר באירוע מאוד לא ספורטיבי מצד ואסיליס ספאנוליס שזרק כדור על רודי פרננדס והורחק, המשחק ניגמר בתוצאה 59:78 וריאל יצאה לחגוג גביע יורוליג תשיעי.

הקלעים הבולטים:

ריאל מדריד: ג'ייסי קארול 16, נצ'יוני ויול 12 כ"א, רודריגז 11, פרננדז 7.

אולימפיאקוס: לוז'סקי 17 נק', גאורגיוס 11 נק, הונטר וקוטאס 10 נק' כ"א,

תגובות