חזר לבית: טל בן חיים חתם והוצג במדי מכבי תל אביב. אתר רשמי מכבי תל אביב

חזר לבית: טל בן חיים חתם והוצג במדי מכבי תל אביב

אחרי מסע אירופי מוצלח שנמשך 11 שנים בעיקר באנגליה, בלם וקפטן נבחרת ישראל טל בן חיים (33) חוזר לבית כשחתם על חוזה לשנתיים במכבי תל אביב "אני שמח לחזור הביתה. גדלתי פה מגיל 6. מבחינתי חזרה לישראל זה רק למכבי, הבית שלי. אני מרגיש שזה הזמן הנכון גם בשבילי וגם בשביל המועדון"

היום (חמישי) בשעות הבוקר, התקיימה מסיבת עיתונאים מרגשת במיוחד במתחם קריית שלום של מכבי תל אביב. אחרי שרק בתחילת השבוע הודיעו הנהלת הצהובים על פיטוריו של המאמן פאקו אייסטראן, הרכש הראשון של הצהובים לעונה הבאה, הבלם טל בן חיים חתם לשנתיים.

עבור הבלם בן ה-33 זו כמובן הקדנצייה השנייה בצהוב – כחול, אחרי שגדל במחלקת הנוער של המועדון, היה הקפטן בקבוצה הבוגרת, ואף זכה איתה באליפות בעונת 2002/2003.

עוד בערוץ הספורט של פרוגי:

לבן חיים, כמובן רזומה מרשים מעבר לים – הוא שיחק בבולטון, צ'לסי (תחרת ז'וז'ה מוריניו ואברהם גרנט), מנצ'סטר סיטי, סנדרלנד, ירד ליגה עם פורטסמות' ו/ווסטהאם (שוב עם גרנט כמאמן), שיחק בק.פ.ר, בסטנדרד ליאז' של גיא לוזון, וגם בעונה הנוכחית שיחק תחת לוזון, הפעם בצ'רלטון את'לטיק מליגת המשנה באנגליה.

בן חיים במדי קווינס פארק ריינג'רס. קריירה מרשימה באי הבריטי
בן חיים במדי קווינס פארק ריינג'רס. קריירה מרשימה באי הבריטי © טמבלר

מבחינה טכנית, אין ספק שבן חיים הוא רכש איכותי מאוד, ואולי הבלם הישראלי הבכיר ביותר שהיה ניתן לצרף – הוא באנקר בנבחרת של אלי גוטמן, עונד את סרט הקפטן, ומחזיק ברזומה וניסיון מדהים של 85 הופעות בנבחרת. שני סימני שאלה גדולים עולים מעל העברתו של הבלם, הראשון הוא גילו – בן חיים כבר בן 33, בגילאים האלה, גם אצל בלמים יש ירידה גדולה ביכולת, ולא ברור האם אפשר לנצל את הכישורים שלו ליותר מעונה אחת.

בגיל 33 הוא יוכל להיות חד יותר מעונה אחת?
בגיל 33 הוא יוכל להיות חד יותר מעונה אחת? © אתר רשמי מכבי תל אביב

סימן השאלה השני הוא השתלבותו בהרכב – במכבי תל אביב משחקים שניים מהבלמים הטובים בליגה – קרלוס גרסיה ואיתן טיבי. גרסיה האריך את החוזה שלו רק ביום שלישי האחרון, וגם טיבי מאוד מוערך בקריית שלום, ואף קיבל שדרוג בחוזהו העונה, לכן לא ברור איך מאמנה הבא של מכבי ישלב את שלושת הבלמים האלה במערך שלו, והאם נראה את אחד הבלמים האיכותיים בליגה מתייבש שלבים ארוכים של העונה על הספסל.

מנגד, ייתכן שמכבי יצטרכו השנה שלושה בלמים מובילים, בשל המטרה להעפיל לשלב בתים במפעל אירופי. בנוסף, בסוף העונה הקבוצה הייתה במצוקת בלמים עקב פציעות, כאשר בגמר גביע המדינה, נאלץ גל אלברמן, הקשר האחורי, לפתוח בתור בלם, ולכן הצירוף של בלם איכותי נראה מתבקש.

הבאתו של בן חיים היא חלק מהשינוי שעוברת מכבי תל אביב לקראת העונה הבאה. אחד השינויים הבולטים הוא כמובן עמדת המאמן, כשאחד השמות המובילים הוא ז'ואן קאריו, מאמנה לשעבר של וידאוטון, שמוערך מאוד על ידי ג'ורדי קרויף. אתמול הודיעה וידאוטון על סיום תפקידו של קאריו במועדון, וייתכן מאוד כי דרכו לקריית שלום סלולה.

תגובות