בוסניה - ישראל: האופטימיות לגבי תוצאה טובה חוזרת. צילום: ההתאחדות לכדורגל בישראל

בוסניה - ישראל: האופטימיות לגבי תוצאה טובה חוזרת

לקראת פתיחת הסיבוב השני במוקדמות יורו 2016 שייערך בצרפת, נבחרת ישראל ערכה מחנה אימונים באוסטריה ממנו יצאה לבוסניה ואחרי ההפסדים המאכזבים לויילס ובלגיה, האם הלקחים הופקו והאופטימיות לניצחון חוזרת?

פתיחת קמפיין מוקדמות יורו 2016 שייערך בצרפת היה חיובי במיוחד למי שעומד בראש נבחרת ישראל אלי גוטמן. שלושה ניצחונות רצופים, כשהגדול בהם היה כמובן 3-0 על בוסניה באצטדיון סמי עופר שבחיפה גרמו לתחושת אופוריה אלוהית במחנה הישראלי והתמיכה והאמונה בנבחרת חזרה ובגדול.

אממה, כשנבחרת ויילס ובלגיה הגיעו לארץ, הן הזכירו לנו מה אנחנו שווים. שני הפסדים רצופים שפירקו את הנבחרת מורלית (3-0 לויילס בסמי עופר, 1-0 לבלגיה בטדי) גררו ביקורות רבות מצד האוהדים, פרשנים ואפילו כמה שחקנים נשעמו כי הם מבקרים את היכולת אחד של השני. לקראת המשחק שייפתח את הסיבוב השני במוקדמות היורו בו נבחרת ישראל תפגוש את בוסניה (יום שישי, 21:45) קיימת התקווה שנוציא תוצאה טובה שתבטיח מקום בשלישייה הראשונה.

התקווה לניצחון כמו בסיבוב הקודם, עדיין קיימת
התקווה לניצחון כמו בסיבוב הקודם, עדיין קיימת © ההתאחדות לכדורגל

עוד בערוץ הספורט של פרוגי:

במשחק הראשון בו ישראל גברה 3-0 על בוסניה, דמארי להט, זהבי הרגיש בעל הבית ואופיר מרציאנו שעמד בשער בצורה איתנה הפתיע את כולם. לקראת המשחק השני, המצב קצת אחר. עומר דמארי סובל מבצורת שערים קשה שגורמת ללבטים קשים לגבי התפוקה שלו כחלוץ, ערן זהבי לא הוכיח את עצמו במשחקים האחרונים מול ויילס ובלגיה כשנראה כבוי ואופיר מרציאנו שירד ליגה עם מ.ס. אשדוד ייצטרך לקבל ביטחון ותמיכה.

מרציאנו, הביטחון של השוער לא גבוה במיוחד
מרציאנו, הביטחון של השוער לא גבוה במיוחד © ההתאחדות לכדורגל

למרות זאת, בזמן האחרון נראה כי אלי גוטמן מנסה לצאת מהתבנית המקובעת שלו שאמנם הביאה לו תשע נקודות אך ברגעים המכריעים לא עבדה. על פי דיווחים ערן זהבי עשוי לתפקיד במשחק הקרוב כחלוץ, עמדה בה הצליח להוכיח את עצמו מספר פעמים בליגה כאשר שני השחקנים שיפתחו איתו בהתפקה הם טל בן חיים ממכבי תל אביב ובן שהר שהציג יכולת מרשימה כשפתח בהרכב נגד בלגיה.

בן חיים, ימשיך כאופציה המועדפת בהתקפה
בן חיים, ימשיך כאופציה המועדפת בהתקפה © ההתאחדות לכדורגל

כנראה שבמשחק הקרוב השינוי היחיד שיבוצע יהיה בהתקפה כיוון שגוטמן נוטה להמשיך עם שלישיית הקישור שלו (ביברס נאתכו, ניר ביטון ושרן ייני) כשגם בהגנה רמי גרשון וטל בן חיים ימשיכו במרכז כשעומרי בן הרוש ואוראל דגני ישחקו כמגנים.

כשמנגד שחקני בוסניה פותחים את הפה על ישראל ואומרים כי הם מגיעים למשחק צמאים לנקמה ובראשם מדוניאנין וגם צ'וצ'אליץ', הרעב והרצון לנצח גובר. שחקני הנבחרת שכבר יצאו לבוסניה אחרי מחנה אימונים באוסטריה שהוכרז כמעייף, יודעים שתיקו יוכל להבטיח מקום בטופ 3 אך המטרה היא לחזור ולנצח וכמובן לשמור על הכבוד. במשחקים בהן הנבחרת הפסידה, ראינו שאלי גוטמן פחות הסתמך על שחקנים שיכולים לעשות את ההבדל ואפילו לנצח בשבילו משחקים כמו מאור בוזגלו ואליניב ברדה ויכול להיות שזה מה שחסר לנבחרת - סופר סאב במאני טיים. 

בעיקר לאור השינויים המתוכננים לקראת המשחק ביום שישי, נראה כי גוטמן הבין מה הוא צריך לעשות כדי לעמוד בצורה שווה מול הנבחרת איתה בעצם אנחנו נלחמים על המקום השלישי וכל שנותר לנו הוא לקוות ולהאמין.

תגובות