כבר הספקנו לשכוח: קופה אמריקה 2015 יצאה לדרך!. עמוד הפייסבוק הרשמי של התאחדות הכדורגל של ארגנטינה

כבר הספקנו לשכוח: קופה אמריקה 2015 יצאה לדרך!

ניימאר, מסי, צ'ילה מי הולך להפתיע? ואחרי מי צריך וכדאי לעקוב? כל מה שצריך לדעת לקראת הקופה אמריקה 2015 שיצאה לדרך מתן שמידט, מנתח

בין כל משחקי מוקדומות היורו, ובינהם ישראל, ומשחקי גמר ה-NBA, יחד עם דיוויד בלאט, כבר הספקנו לשכוח את הקופה אמריקה שיצא לדרך ביום חמישי בלילה במשחקה של צ'ילה מול אקוודור, שנגמר בניצחון 2-0 של האדומים. המשחקים נמשכים, והגיע הזמן לשים את הדגש על הדברים החשובים שכדאי לדעת.

עוד בערוץ הספורט של פרוגי:

נבחרת צ'ילה

נתחיל עם המארחת, צ'ילה. המארחת המקורית הייתה אמורה להיות ברזיל אבל ההתאחדות הברזליאית חששה שלא תעמוד עם עומס הטורנירים שמתקיים בברזיל לכן התחלפה עם צ'ילה שהייתה אמורה לארח בשנת 2019. צ'ילה מעמידה סגל חזק שכולל את קלאודיו בראבו, אלכסיס סאנצ'ס, אדוארדו וארגס, ארתורו וידאל, איסלה ועוד. הסגל החזק של צ'ילה שכולל שמות גדולים חייב להיות דומיננטי ולהגיע לשלבים הגבוהים בעיקר מול הקהל הביתי. המשחק שפתח את הטורניר הפגיש את צ'ילה מול אקוודור שחסרה את אנטוניו ולנסיה ואת פיליפה קייסדו.

כבר במשחק הפתיחה הצליחה צ'ילה לגבור על אקוודור והיא ממקומת במקום הראשון בבית א' לאחר שמקסיקו ובוליביה נפרדו בתיקו אפס בשישי בלילה. צ'ילה אכן יכולה להיות הנבחרת של הטורניר אך תיהיה לה עבודה קשה בשלבים הגבוהים בעיקר מול קולומביה שמגיעה לטורניר על אותה משבצת של צ'ילה, הנבחרת הכשרונית שבאה להפתיע.

שחקני צ'ילה חוגגים, הנבחרת המפתיעה?
שחקני צ'ילה חוגגים, הנבחרת המפתיעה? © עמוד הפייסבוק הרשמי של התאחדות הכדורגל של צ'ילה

ברזיל וארגנטינה

אחרי המבוכה בטורניר הקודם שבו שתי הנבחרות לא הגיעו לחצי הגמר (לראשונה), ברזיל וארגנטיה רוצות להוכיח אחרת. ברזיל מעמידה סגל צעיר יחסית חדש שכולל את קאסמירו, פיליפה קוטיניו, ג'פרסון שוערה של בוטפוגו, וכמובן ניימאר, הקפטן. לאחר המבוכה במונדיאל הקודם בחצי הגמר, הוחלף מאמנה של ברזיל פיליפה סוקלארי ובמקומו מונה דונגה שכבר אימן בעבר את הסלסאו בין השנים 2006 - 2010. הזימונים המפתיעים לסגל היו של אברטון ריביירו שמשחק באל אהלי שבדובאי ואת החלוץ דייגו טרדלי שמשחק בשנדונג לוננג טאישן הסינית. יהיה מעניין לראות איך ישתלבו שני השחקנים הללו.

בנבחרת הברזילאית הפתיעו בזימונים
בנבחרת הברזילאית הפתיעו בזימונים © עמוד הפייסבוק הרשמי של התאחדות הכדורגל של ברזיל

לגבי ארגנטינה, מסי ירצה לקחת תואר עם נבחרת ארגנטינה אחרי שמריו גצה שבר לו את החלום בקיץ שעבר. ההתקפה הארגטינאית כוללת חלוצים נהדרים שכל אחד מהם יכול להיות שחקן הרכב: ליאונל מסי (כמובן), גונזאלו היגוואין, קרלוס טבס, סרחיו אגוארו ואסקיאל לאבצי. כמובן שהשאלה האמתית היא מי ייפתח לצד מסי. בנוסף להם זומנו גם חאבייר פסטורה, אריק לאמלה, פרננדו גאגו הוותיק, מרקוס רוחו ועוד רשימה ארוכה של שחקנים. אני מאמין שארגטינה תצליח להגיע השנה לגמר ואפילו לזכות. אבל, היא חייבת את מסי בכושר שיא כמו שהיה בעונה האחרונה.

מסי יביא את הקופה?
מסי יביא את הקופה? © עמוד הפייסבוק הרשמי של התאחדות הכדורגל של ארגנטינה

השחקן הצעיר והמעניין של הטורניר

השחקן הצעיר ביותר בטורניר הוא גם השחקן הכי מעניין. בסטיאן גאמרה, קשרה האמצעי של נבחרת בולביה. נבחרת בולביה לא עמוסה בכוכבים או שחקנים מוכרים אבל קשרה האמצעי של נבחרת בולביה, גמארה, הוא קשרה של קבוצת הנוער של מילאן. גמארה נחשב לכשרון גדול בארצו וגם באיטליה. הוא הגיע לאיטליה בשנת 2011 לקבוצת הנוער של ברשיה ובקיץ האחרון חתם בקבוצת הנוער של מילאן. בעונה החולפת הוא שיחק ב-27 משחקים במדי מילאן הצעירה, כבש שער אחד ואף היה רשום למשחק אחד בסרייה א' מול נאפולי אך לא שותף. זהו הישג לכדורגל הבוליבני. מעניין לראות אם הוא יקבל דקות משחק שכן לא שותף במשחקה הראשון של בולביה מול מקסיקו שנגמר בתיקו אפס מאכזב.

השערות והימורים

הזוכה הולכת להיות ארגנטינה, כאשר מסי בכושר שיא וטבס עם עונה נהדרת אף אחד כמעט לא יוכל לעצור אותם. המפתיעה תהיה ללא צל של ספק צ'ילה, נבחרת בעלת שמות גדולים: סאנצ'ס, וידאל, איסלה, בראבו, וארגאס. ובנוסף הקהל הביתי שהולך לדחוף את הנבחרת בכל משחק.

המאכזבת, אורגוואי. הזוכה מהטורניר הקודם כנראה לא תצליח להגיע לשלבים הגבוהים ללא לואיס סוארס המורחק אך יחד עם זאת אסור לזלזל בה כשיש לה שחקנים כמו: קאבני, גודין, מוסלרה וחימנס. למרות חסרונו של סוארס הבולט, אסור עדיין להספיד את התכולים שניצחו כבר 1-0 את ג'מייקה.

ללא סוארס יהיה לה קשה, אנחנו נתאכזב?
ללא סוארס יהיה לה קשה, אנחנו נתאכזב? © עמוד הפייסבוק הרשמי של התאחדות הכדורגל של אורגוואי

 

 

 

תגובות