NBA: גולדן סטייט הביסה את הקאבס וזכתה באליפות . צילום: NBA

NBA: גולדן סטייט הביסה את הקאבס וזכתה באליפות

המשחק השישי בסדרת גמר ה-NBA: הקאבס ניסו עוד לחזור אבל לא הצליחו, איגודלה הצטיין לברון השתדל ותומפסון נעלם. מצד הקווים,סטיב קר עשה בית ספר לדייויד בלאט

עוד עונת NBA הגיעה לסיומה כשהיום בבוקר (רביעי), גולדן סטייט ווריורס ניצחה את קליבלנד קבאלירס 105:97   עלתה ל4:2 בסדרה וזכתה באליפות ראשונה מאז 1975. אנדרה איגודלה נבחר ל-M.V.P של הסדרה לאחר תצוגת כדורסל מדהימה בכל ששת המשחקים.

עוד בערוץ הספורט של פרוגי:

בסך הכל, עונה נהדרת עברה על הקאבס אילולא הפציעות של הכוכבים - ורוזאו בפתיחת העונה, ולאב ואירווינג בפלייאוף, הסיפור היום היה נראה אחרת לגמרי. אבל, זה לא תירוץ סטיב קר הצליח לזכות באליפות בעונת הרוקי שלו והוכיח שהוא לא היה רק שחקן גדול, אלא גם מאמן גדול - הוא הצליח לקחת את הקבוצה שרצה ביחד כבר שנים לאחד אותה, לסיים מקום ראשון בכל הליגה מבחינת מאזן, ולזכות באליפות אחרי 40 שנות יובש באוקלנד.

תחילת המשחק, הקאבס חייבים למשוך למשחק שביעי
תחילת המשחק, הקאבס חייבים למשוך למשחק שביעי © NBA TV

מהלך המשחק:

בקליבלנד הגיעו למשחק בידיעה שרק ניצחון משאיר אותם בתמונה ושולח את הסדרה למשחק שביעי, לברון פתח את המשחק חזק עם שתי חדירות אבל איגודלה וגרין היו שם כדי להשאיר את הווריורס במשחק ולהוביל 7-6, סטפן קרי העלה את היתרון ל-13-8 לברון וג'יי אר סמית החזירו את ההובלה לקאבס עם שלשה של סמית' ושתי חדירות של לברון, סוף רבע ראשון 23-15 לגולדן סטייט.

ברבע השני גולדן סטייט התחילה להשתלט על המשחק ורק סלים טובים של לברון עצרו אותם מלפרק את קליבלנד, איגודלה המשיך להיות השחקן הטוב ביותר במגרש עם שתי שלשות רצופות שהעלו את הווריורס ליתרון 45-43 צמוד מאוד בסוף המחצית.

גרין, הגולדן סטייט השתלטו על המשחק
איגודלה, הגולדן סטייט השתלטו על המשחק © עמוד הפייסבוק הרשמי של הגולדן סטייט

ברבע השלישי הגיעה נקודת השבירה של קליבלנד ובלאט, התרגילים שסטיב קר בנה פירקו את ההגנה של הקאבס ובלאט עם מוציאים לפועל שידעו לעשות את הנקודות בזמן הנכון ובמקום הנכון, הווריורס היו מושלמים ברבע הזה. ברבע הרביעי, גולדן סטייט הגיעה ליתרון שיא של 15 נקודות. קיילי תומפסון שבר סופית את ההגנה של הקבאס עם שלשה. לקראת סוף המשחק שתי שלשות מטורפות של סמית' הורידו את ההפרש ל-4 ונתנו עוד תקווה לקליבלנד אך סטפן קרי עם הרבה קור רוח, קבר את הנקודות שלו מהעונשין ושלח את האוהדים לחגוג.

השחקנים חוגגים, אליפות ראשונה מזה 40 שנה
השחקנים חוגגים, אליפות ראשונה מזה 40 שנה © NBA TV
האלוף נותן כבוד לאלוף החדש
האלוף נותן כבוד לאלוף החדש © NBA
קרי ואיגודלה חוגגים, האחד MVP המשחק. השני, MVP בליגה
קרי ואיגודלה חוגגים, האחד MVP המשחק. השני, MVP בליגה © גולדן סטייט

קלעו לגולדן סטייט: איגודלה וקרי 25 נקודות כ"א, גרין 16 נקודות, ליוינגטון ואזילי 10 נקודות כ"א, באראנס 9 נקודות.

קלעו לקליבלנד - ג'יימס 32 נקודות, סמית' 19 נקודות ,מוזגוב 17 נקודות, תומפסון ושאמפרט 15 נקודות כ"א.

 

 

 



תגובות