צמוד במיוחד: בית 3 בקופה אמריקה יוכרע הלילה. צילום: עמוד הפייסבוק הרשמי של נבחרת ברזיל

צמוד במיוחד: בית 3 בקופה אמריקה יוכרע הלילה

3 נקודות, יחס שערים שווה, וכל נבחרת יכולה להעפיל לשלב רבע הגמר. הלילה הגורלי של ברזיל, פרו, ונצואלה וקולומביה בשלב הבתים של הקופה אמריקה

שלב הבתים בקופה אמריקה 2015, יגיע לסיומו היום בלילה, עם המפגשים האחרונים בין הנבחרות כשחלק כבר הבטיחו את מקומן בשלב הבא וחלק עוד צריכות להלחם. הבית המעניין והגורלי ביותר הוא בית 3 בקופה, בו משחקות ברזיל, פרו, ונצואלה וקולומביה וכל אחת יכולה להעפיל לשלב הבא.

עוד בערוץ הספורט של פרוגי:

אז בואו נעשה סדר, ברזיל ופרו נמצאות במקומות "הראשונים" עם שלוש נקודות, יחס שערים 0 כאשר הן ספגו וכבשו שני שערים בלבד. המקומות "האחרונים" שייכים לונצואלה וקולומביה גם כן עם 3 נקודות ויחס שערים 0 הן כבשו וספגו שער אחד בלבד.

מצב בית 3 בקופה אמריקה, כל אחת יכולה להעפיל
מצב בית 3 בקופה אמריקה, כל אחת יכולה להעפיל © צילום מסך מהאתר הרשמי של קופה אמריקה 2015

השיטה של הקופה אמריקה קובעת ששתי הנבחרות בעלות מספר הנקודות הגבוה ביותר שסיימו במקום השלישי עולות לשלב רבע הגמר. בבית א', אקוודור סיימה במקום השלישי עם שלוש נקודות ויחס שערים שלילי (2-) מה שאומר שכנראה היא לא תשחק ברבע הגמר מכיוון שאורוגוואי סיימה עם ארבע נקודות, ובבית 3 כל הקבוצות כבר עם שלוש נקודות ויחס שערים מאוזן. האפשרות היחידה שבה אקוודור תעלה היא במידה ושתי המשחקים ייסתיימו בהפרש של שלושה שערים ומעלה. לכן, אפשר להאמין שמבית 3 יעלו שלוש קבוצות ואקוודור תיפרד לשלום מצ'ילה.

היום בלילה (22:00), יעלו לקרב הראשון של הבית פרו וקולומביה. קולומביה היא אכן הפייבורטית כשלה סגל שחקנים מרשים יותר אך קשה לשער מי תנצח בעיקר מכיוון שהבית הזה מלא בהפתעות ובנוסף גם ראינו שלא השחקנים החזקים הם אלה שקבועים מי תעלה בסופו של דבר (קולומביה הפסידה לונצואלה).

חאמס וקולומביה יגברו על פרו?
חאמס וקולומביה יגברו על פרו? © עמוד הפייסבוק הרשמי של קופה אמריקה 2015

המשחק השני בבית יתקיים גם כן הלילה (00:30), והוא יפגיש את ברזיל (בלי ניימאר) ואת ונצואלה. ונצואלה היא הנבחרת הכי פחות מפחידה בבית הזה שכן, השחקן המוכר ביותר שלה הוא סלומון רונדון מזניט, שכבש את שער הניצחון נגד קולומביה. ברזיל תחסר את הקפטן שלה, ניימאר, שהורחק לכל הטורניר עקב התנהגות בלתי הולמת כלפי השחקנים וצוות השיפוט במשחק מול קולומביה. חסרונו של ניימאר משמעותי מאוד שכן סביבו בנויה כל נבחרת ברזיל, לפי חזונו של המאמן דונגה. אני חושב שונצאולה יכולה לעקוץ היום את הסלסאו ואף לשלוח אותם חזרה הביתה, יש לה הזדמנות לתפוס את ברזיל כאשר היא "מסוחררת" מכל המצב אליו נקלעה.

בברזיל יסתדרו בלי ניימאר?
בברזיל יסתדרו בלי ניימאר?

So - הבית ההגנתי ביותר מספק לנו את המתח הנהדר ביותר, קולומביה - פרו (22:00 ספורט 5), ברזיל - ונצואלה (00:30 ספורט 5 לייב). לא זכור מצב כזה צמוד בטורניר גדול בשנים האחרונות, מצב בו ברזיל וקולומביה יכולו למצאו את עצמן מחוץ לטרוניר רק לאחר שלב הבתים. בקיצור בשביל בית 3 שחקנים גדולים וסטטיסטיקות הם לא שם המשחק.

 

תגובות