גם להם מגיע: מי הם האנדרייטדים הגדולים בעולם?. צילום: טמבלר, עמוד הפייסבוק הרשמי של ורונה

גם להם מגיע: מי הם האנדרייטדים הגדולים בעולם?

שחקן שזוכה לתיאור אנדרייטד הוא שחקן שלא מקבל מספיק הערכה מהאוהדים ולעתים גם מהפרשנים או מהמאמנים, ביחס לתרומה שלו על המגרש. בכתבה הזו, אספנו עבורכם כמה מהשחקנים שלא זכו להערכה שללא ספק מגיעה להם

בליגות הגדולות בעולם, יש שחקנים שבולטים יותר, וכאלה שבולטים פחות. אצל האריות של אירופה יש שניים שלושה שחקנים שהם הסטארים הגדולים, אבל יש גם שחקנים שעושים עבודה טובה על המגרש ולא זוכים לקרדיט או הערכה. אז מי הם האנדרייטדים הגדולים בעולם?

עוד בערוץ הספורט של פרוגי:

פרנקו ואסקז - פאלרמו

בתחילת העונה שווי השחקנים של פאלרמו (על פי אתר transfermarkt) היה 54.7 מיליון אירו, יותר מארבע קבוצות 'סרייה א'. כיום, שווי השחקנים של פאלרמו עומד על 75.8 מיליון אירו, שמציב אותם במקום ה/12 בליגה. שני הגורמים המרכזיים לעליית שווי השחקנים ב/39 אחוז, העלייה השנייה בגודלה בליגה, הם פאולו דיבאלה ופרנקו ואסקז.

את ההערכה שלו דיבאלה מקבל. החלוץ בן ה-21 היה אחד השמות המבוקשים באירופה, לפני שיובנטוס חטפו אותו תמורת 32 מיליון אירו, מרבית אוהדי הכדורגל מכירים אותו ורואים בו כגורם הכמעט בלעדי לעונה המפתיעה של פלארמו.

אך מי שסחב את הקבוצה על הגב, והיה גורם לא פחות חשוב מדיבאלה, הוא פרנקו ואסקז. הקשר האיטלקי כבש עשרה שערים ובישל עוד עשרה, והיה שיאן ההופעות בפאלרמו כשהפסיד משחק אחד בלבד. הקשר בן ה-26 אף קיבל העונה את ההזדמנות הראשונה שלו בנבחרת איטליה, אך עדיין נראה כי הוא לא מקבל מהקהל את ההערכה המגיעה לאחד מהפליימייקרים האיכותיים בעולם.

ואסקז, אחד הפליימייקרים הגדולים זקוק להערכה
ואסקז, אחד הפליימייקרים הגדולים זקוק להערכה © עמוד הפייסבוק הרשמי של פאלרמו

גרז'גורז' קראשוביאק - סביליה

אחרי עונה טובה, סביליה סיימה במקום החמישי בליגה הספרדית, זכתה בליגה האירופית (פעם שנייה ברציפות), ותשתתף בליגת האלופות בעונה הבאה. אחד הגורמים לכך, הוא הקישור ההגנתי של הקבוצה, המורכב מסטפן אמביה, גרז'גורז' קראשוביאק ו-ויסנטה איבורה, שביחד לדעתי מהווים את הקישור ההגנתי החזק ביותר בלה ליגה. קראשוביאק, "גרזן" בפני עצמו, הוא אחד הקשרים עם היכולות ההגנתיות הגבוהות באירופה – הוא מקום רביעי בתיקולים בליגה ושני מבין הקשרים בחטיפות. 

בנוסף, הפולני הבין - לאומי כבש פעמיים העונה, הוסיף בישול, והיה השחקן מסביליה שקיבל את מספר הדקות הרב ביותר העונה. למרות העבודה המדהימה שלו בהגנה, מעטים רואים את הקשר בן ה-25 בתור שחקן שיכול להחזיק על גבו קישור הגנתי שלם, ברמה הגבוהה ביותר, אבל - הוא עושה זאת מצוין.

קראשוביאק וגביע הליגה האירופית
קראשוביאק וגביע הליגה האירופית © טמבלר

לוקה טוני - האלס ורונה

אין ספק שהחלוץ הוותיק נחשב לאחד החלוצים האיטלקיים הטובים אי פעם, אין ספק לגבי היכולת הגבוהה שהציג במהלך הקריירה שלו, ואין ספק לגבי האהבה שהוא מקבל מהקהל. אך כמה מכם רואים בחלוץ האגדי, חלוץ לגיטימי לקבוצת מרכז טבלה ומעלה, באחת מהליגות הבחירות באירופה? סביר להניח שבודדים, בעיקר בגלל שלוקה טוני כבר בן 38. אך גם בגיל הזה, החלוץ ממשיך לכבוש בצרורות – העונה הוא כבש 22 שערים לזכות האלס ורונה, שהפכו אותו למלך שערי הליגה האיטלקית, לאחר שבעונה שעברה כבש "רק" עשרים שערים והיה סגן מלך השערים.

טוני בן ה-38 לא איבד מכושרו, וגם ממרומי גילו הוא במקום השלישי מבחינת דקות משחק בליגה האיטלקית, כאשר גם השניים לפניו הם בלמים. בנוסף, טוני הוסיף שני בישולים, ו-24 השערים שהיה אחראי להם באופן ישיר (בישל או כבש), מהווים כחצי מהשערים של קבוצתו. טוני, שהאריך את חוזהו בורונה בעונה נוספת רק לאחרונה, הוא מכונת שערים, שצריך לקבל הערכה לא רק על מה שעשה, אלא גם על מה שהוא עושה ויעשה.

טוני, אגדה בלתי נגמרת
טוני, אגדה בלתי נגמרת © עמוד הפייסבוק הרשמי של ורונה

נאלדו - וולפסבורג

בלי לשים לב, הברזילאי של וולפסבורג הפך למכונת שערים קטנה היישר מעמדת הבלם – שבעה שערי ליגה כבש העונה הבלם בן ה/32 של הזאבים, הכי הרבה בליגה לשחקן מהעמדה הזו. אל שבעת השערים, שיא אישי עבורו, הוסיף נאלדו גם שני בישולים, ומלבד היכולת הגבוהה בצד ההתקפי, הבלם הציג גם נתונים מרשימים בהגנה – 3.7 חטיפות למשחק, שמציבות אותו במקום השני בליגה, ו-4.8 ניצחונות בקרבות באוויר במשחק (מקום 11 מבין בלמי הליגה).

בנוסף, הוא מקום עשירי מבין בלמי הליגה באחוזי מסירות, מקום שמיני מבין שחקני השדה בכדורי אורך, ובמקום השני בוולפסבורג בדקות המשחק. היכולת היציבה שלו בהגנה, והתרומה ההתקפית שלו, מאוד עזרו לזאבים לעשות עונה מוצלחת שהסתיימה בסגנות הליגה, אך נראה שהבלם לא מקבל את ההערכה כאחד השחקנים החשובים ביותר להצלחת הקבוצה.

נאלדו, שיא שערים לבלם המוכשר
נאלדו, שיא שערים לבלם המוכשר © עמוד הפייסבוק של וולפסבורג

פרנסיס קוקולין - ארסנל

אפרוריות היא מילה שיכולה לתאר הרבה אנדרייטדים, ומתארת בצורה די מושלמת את פרנסיס קוקלין. קשרה האחורי בן ה/24 של ארסנל הוא מסוג השחקנים שאת תרומתם קשה לראות בסטטיסטיקה – אין לו בישולים או שערים, הוא לא בולט במשחק – אין לו דריבלים מרשימים או בעיטות עוצמתיות, אך התרומה של קוקלין לתותחנים העונה הייתה אחד המרכיבים המרכזיים בהצלחה שלהם בחצי השני של העונה.

את החצי הראשון של העונה העביר קוקלין בהשאלה בצ'רלטון את'לטיק של גיא לוזון, אך הוחזר לארסנל, והפיק נתונים מרשימים. קוקלין הצרפתי חוטף יותר מכל שחקן אחר בליגה, מקום שלישי מבין הקשרים בהרחקות ושישי בליגה באחוזי תיקול מדויקים.

כאמור, העבודה הקשה שלו על המגרש הייתה אחת הסיבות לכושר הטוב של ארסנל בחצי השני של העונה, שהובילה אותה למקום השלישי, ונראה כי למרות העבודה, הלחימה של קוקלין, והשפעתו על קבוצתו, הקשר הצרפתי עדיין לא מוערך מספיק ביחס לתרומתו.

קוקלין, לא כבש ולא בישל אך עשה דברים אחרים
קוקלין, לא כבש ולא בישל אך עשה דברים אחרים © עמוד הפייסבוק הרשמי של ארסנל

 

תגובות