הפועל תל אביב מודל 2015/16: תזכה בתואר?. צילום: הפועל תל אביב

הפועל תל אביב מודל 2015/16: תזכה בתואר?

מאמן חדש, רשימה ארוכה של רכש מרשים למדי, כסף והמון ציפיות. הפועל תל אביב מודל 2015/16 רוצה לחזור לימים הגדולים, האם היא תוכל לזכות בתואר?

אי אפשר להגיד שלא הופתענו מהשינויים שנערכו בהפועל תל אביב בזמן כה קצר. החתמת המאמן הספרדי ססאר מנדיונדו בישרה את הבשורה שהכל עומד להשתנות. רשימה ארוכה של שחקני רכש שכוללת זרים חזקים מאוד אמורה להציב את הפועל תל אביב בטופ של הליגה שלנו.

מנדיונדו, הוא והצוות יעשו את העבודה?
מנדיונדו, הוא והצוות יעשו את העבודה? © הפועל תל אביב

עוד בערוץ הספורט של פרוגי:

אז מה התחיל את השינוי? כבר בחודש אפריל פורסם שאיש העסקים הישראלי, אמיר כבירי, יירכוש 50% מהפועל תל אביב. כבירי כבר מעמיד תקציבים ומנחיל תכנית עסקית וכלכלית חכמה שתעזור למועדון, כידוע להפועל יש מספר חובות. כל זה לא מפריע להפועל תל אביב לרכוש שחקנים ולא סתם שחקנים, שחקנים יקרים. שתי הרכישות הבולטות של הפועל הם צמד הרומנים: מיחיאי פינטילי וקלאודיו בומבה הצעיר.

פינטילי, בן ה-30, משחק בעמדת הקשר האחורי ובעונה החולפת שיחק באל-האלי מדובאי ואף הגיע איתה לגמר ליגת האלופת של אסיה. בנוסף הוא זכה באליפות רומניה פעמיים עם סטיאווה בוקרשט. מדובר בשחקן מנוסה וכשרוני, בכל מקום אליו הגיע הצליח להוביל את הקבוצה לדרגים גבוהים. ישנה חשיבות רבה להימצאות שחקן כמותו שכן אין חכם כבעל ניסיון ולפינטלי יש, והרבה.

פינטילי, קשר וותיק ומנוסה יוביל את הקישור?
פינטילי, קשר וותיק ומנוסה יוביל את הקישור? © הפועל תל אביב

הזר השני, קלאודיו בומבה, צעיר מאוד, בן 21, אבל כבר שיחק במדי נבחרת רומניה כאשר ההופעה הראשונה הייתה בגיל 18. בומבה משחק בעמדת הקשר ההתקפי אך יכול לשחק בכל עמדה בקישור. בארבע השנים האחרונות שיחק במדי טרגו מורש הרומנית שבמהלכה הושאל לרומא (כן! כן! רומא). במשך התקופה בטרגו הוא שותף ב-81 משחקים בהם כבש 15 שערים. שני השחקנים נראים חזקים, טובים ומוכשרים והם ללא ספק ייתרמו להפועל והם אלה שיובילו ויבנו את הקישור של האדומים בעונה הבאה.

בומבה, מגיע כאחד הזרים המבטיחים והמוכשרים שהגיעו לארץ
בומבה, מגיע כאחד הזרים המבטיחים והמוכשרים שהגיעו לארץ © הפועל תל אביב

מלבד הזרים, הפועל החתימה העונה שבעה שחקני רכש ישראלים. רוב ההחתמות הישראליות היו בהעברה חופשית: אריאל הרוש, עומרי אלטמן, שמואל שיימן. בנוסך להם רכשה הפועל גם את עומרי שקל ואדי גוטליב עליהם ישלמו בתשלומים שמתפרסים על מספר שנים, כשהיד עוד נטויה. גם השחקנים המקומיים נחשבים לשחקנים מעולים וכשרוניים ויפה לראות שהפועל בונה את הסגל שלה על שחקנים ישראלים שיכולים רק להשתפר מעצם העובדה שהם משחקים, למשל שמואל שיימן שלא הרבה לשחק במדי מכבי חיפה ועומרי אלטמן הצעיר שייצבור ניסיון בהפועל.

שיימן, הפספוס של חיפה מגיע לתל אביב
שיימן, הפספוס של חיפה מגיע לתל אביב © הפועל תל אביב
אלטמן, זקוק לדקות ולניסיון משמעותי יותר
אלטמן, זקוק לדקות ולניסיון משמעותי יותר © הפועל תל אביב

אז האם הפועל תצליח לחזור לפליאוף העליון או להתמודד על תואר?

יכול מאוד להיות שכן. שחקני רכש טובים מאוד, ומאמן עם ביטחון שמביא את הצוות הספרדי שלו לא יכולים לפשל. אבל, הצוות המקצועי ייצטרך לדעת לחבר את כל השחקנים יחד. בנוסף, המצב בהפועל נראה שונה משנים קודמות. בשנים קודמות הדבר שהכשיל את הפועל היה ניהול, היום נראה שיש ניהול נכון על ידי אדם שיודע דבר או שניים על עסקים ועל ניהול אנשים. השאלה האמיתית היא האם יצליחו השחקנים לבטא את כשרונם ויכולתם. בסופו של דבר הבסיס ההתחלתי הוא טוב מאוד ועכשיו נצטרך לראות איך זה יימשך. לסיכום, בסיס התחלתי טוב יש, עכשיו צריך להוציא הכל לפועל!

תגובות