סוף סוף מסי: סיכום חצי גמר הקופה אמריקה . צילום: התאחדות הכדורגל של ארגנטינה

סוף סוף מסי: סיכום חצי גמר הקופה אמריקה

שלב חצי הגמר בקופה אמריקה הסתיים לו אתמול בלילה עם עוד הצגת כדורגל נהדרת מדרום אמריקה. צמד לדי מריה, שתי פציעות לפרגוואי ומסי להט עם שלושה בישולים! הגיע זמן לסיכום חצי גמר הקופה אמריקה

מחזור נהדר היה לנו בקופה אמריקה 2015. ארגנטינה מביסה את פרגוואי 6-1 ומשחקת כמו שהיא יודעת. צ'ילה נלחמת ומראה לקהל הביתי שהיא הגיעה כדי לנצח עם שער אדיר של וארגס שמכין לנו גמר מסקרן במיוחד אז בואו נתחיל.

עוד בערוץ הספורט של פרוגי:

צ'ילה Vs פרו

המשחק הראשון של חצי הגמר הפגיש את המארחת, צ'ילה, ואת פרו. צ'ילה כמובן פייבוריטית על פני פרו אבל עדיין בפרו האמינו שהם כשרוניים מספיק כדי להלחם חזרה, וכך היה (לפחות בהתחלה), פרו פתחה את המשחק טוב יותר שלטה ואף הגיעה למצב מסוכן בו ג'פרסון פרפן משאלקה נגח למשקוף לאחר הרמה של גררו. אך כאן נגמר הסיפור, צ'ילה השתלטה על המשחק והחלה לתקוף ואף קיבלה חיזוק משמעותי מהשופט כאשר בדקה ה/20' שלף כרטיס אדום לקארלוס זאמבראנו מפרנקפורט הגרמנית. בדקה ה/41' ההתקפות של צ'ילה השתלמו לה כאשר אלכסיס סאנצ'ס הרים כדור לרחבה שפגע בקורה והגיע לאדוארדו וארגס שבעט מקרוב וכבש.

וארגס, צמד שערים נהדר שלו הביא את צ'ילה לגמר
וארגס, צמד שערים נהדר שלו הביא את צ'ילה לגמר © עמוד הפייסבוק הרשמי של התאחדות הכדורגל של צ'ילה

גם במחצית השנייה ידה של פרו הייתה על העליונה כאשר היא תקפה, שלטה ולבסוף גם כבשה. לואיס אדיבקולה, מגנה של ויטוריה סטובאל הפורטוגלית הרים כדור שפגע בגארי מדל הצ'יליני, שכבש שער עצמי שקבע שיווין 1-1. אבל למרות הנכונות של פרו, צ'ילה הרבה יותר טובה וכשרונית ולכן הצליחה לקחת את השליטה במשחק מיד לאחר הספיגה. אדוארדו וארגס השלים צמד עם בעיטה אדירה מרחוק (אולי ה-שער בטורניר) וקבע ניצחון 2-1. המשחק הזה הוכיח כמה צ'ילה חזקה כשהיא משחקת כקבוצה, מסירות נהדרות בין כל השחקנים ותיאום מופלא עשה את העבודה. 

צ'ילה נראתה נהדר מפתיחת הטורניר וכשתפגוש בגמר את ארגנטינה מצפה לה משימה לא פשוטה אך הסיכויים שהיא תזכה גבוהים למדי.

ארגנטינה Vs פארגוואי

הפעם האחרונה ששתיהן נפגשו הייתה בשלב הבתים, אז ארגנטינה הובילה 2-0 אבל פארגוואי הצליחה להשוות משערים של לוקאס באריוס ונלסון ואלדס במשחק שהסתיים בתיקו 2-2. פארגוואי קיוותה לשחזר את התוצאה מהמשחק בשלב הבתים ואולי להגיע לפנדלים, כפי שקרה ברבע הגמר מול ברזיל, אבל חלומות לחוד ומציאות לחוד: מסי הגיע לקופה אמריקה סוף סוף ובנוסף ארגנטינה הצליחה לממש את כל המצבים שהיו לה. כאשר זה קורה, אף קבוצה לא יכולה לעצור את ארגנטינה.

רוחו, פתח ראשון עם שער נהדר
רוחו, פתח ראשון עם שער נהדר © התאחדות הכדורגל של ארגנטינה

לגבי מסי, סוף סוף הוא מפגין יכולת טובה לאחר שבמהלך כל הקופה הוא כבש שער אחד (בפנדל). מסי היה מעורב בכל השערים ומתוך שישה שערים בישל שלושה. בנוסף אנחל די מריה שחווה עונה חלשה מאוד במדי מנצ'סטר יונייטד כבש צמד ובישל שני שערים. ארגנטינה שיחקה מצוין והיה אפשר להתענג מהכדורגל שלה. מצד שני פארגוואי עם משחק חלש מאוד וחסר מזל. בתוך חצי שעה נפצעו לה שני שחקנים חשובים מאוד דרליס גונזלס, הכישרון הצעיר מבאזל, ורוקה סנטה קרוז, הקפטן הותיק. המצב היחיד שאליו הגיע פרגוואי היה בדקה ה-42' לאחר איבוד כדור של ארגנטינה במרכז המגרש, מחליפו של סנטה קרוז, לוקס באריוס, לקח את הכדור דהר קדימה ובעט לרשת. פארגוואי לא הורגשה כל המשחק, ארגנטינה תקפה והגיעה למצבים כאילו אין הגנה. אגב, שוערה של פארגוואי, חוסטו ויאר, חגג אתמול יום הולדת 38, מה שבטוח, יום ההולדת הזה לא היה שמח.

מסי, סוף סוף הגיע לקופה והיה מעורב במשחק ענק
מסי, סוף סוף הגיע לקופה והיה מעורב במשחק ענק © התאחדות הכדורגל של ארגנטינה

לקראת הגמר:

הגמר זימן לנו מפגש עם שתי הקבוצות המרשימות ביותר של הקופה אמריקה ללא שום ספק. מצד אחד צ'ילה המדהימה שרוצה לזכות בתואר לעיניי הקהל הביתי ובעיר הבירה שלה, סנטיאגו. מצד שני, ארגנטינה שרוצה לזכות בתואר לאחר ההאכזבה לפני ארבע שנים כאשר הקופה התקיימה בארגנטינה, ולאחר שמריו גצה ניפץ להם את חלום המונדיאל בקיץ הקודם. אני מאמין שלמרות כל הכשרון של ארגנטיה והעובדה שהיא הנבחרת עם השחקנים הכי גדולים בקופה, צ'ילה תהיה זאת שתזכה, קהל ביתי לעולם לא מאכזב ותמיד יידחוף את הקבוצה קדימה.

אז תרשמו ביומנים: גמר הקופה אמריקה - צ'ילה נגד ארגנטינה, ספורט 5 מוצ"ש 23:00.

תגובות