מתיחת פנים: פארמר, מקל, יבזורי ואיפה אוחיון?. צילום: עמוד הפייסבוק הרשמי של מכבי אלקטרה תל אביב

מתיחת פנים: פארמר, מקל, יבזורי ואיפה אוחיון?

מתיחת פנים רצינית מתרחשת בשבועות האחרונים במכבי תל אביב: שחקנים רבים עזבו, ארבעה חתמו ועתידים לחתום בקבוצה שחקנים נוספים. אז איך מכבי אלקטרה תל אביב הולכת להיראות בעונת 2015/16?

עונה לא פשוטה בכלל עברה על מכבי תל אביב. ההדחה בחצי גמר הפלייאוף בליגת ווינר סל, השפלה מול אפס אנדולו בהצלבה והעובדה שהקבוצה לא נראתה טוב במשך כל העונה. כל זה גרם להנהלה לבצע שינויים רבים במערכת לקראת העונה הבאה על מנת לבנות מכונה חזקה יותר.

עוד בערוץ הספורט של פרוגי:

נתחיל עם עמדת המאמן. גיא גודס נשאר במכבי! גודס קיבל תמיכה מלאה מההנהלה של מכבי שמעוניינת שיישאר. בנוסף, יש לו חוזה לעונה הבאה לכן כלכלית משתלם שיישאר. לגבי פיני גרשון, גרשון לא ישמש כעוזרו של גודס בעונה הבאה ולכן עוזרו של גיא בעונה הבאה יהיה אלון שטיין, שמשמש כאחד העוזרים כבר מספר שנים בקבוצה.

גודס, יישאר לעונה נוספת בעיקר מהבחינה הכלכלית?
גודס, יישאר לעונה נוספת בעיקר מהבחינה הכלכלית? © עמוד הפייסבוק הרשמי של מכבי אלקטרה תל אביב

השינויים הרציניים ביותר מתרחשים במצבת השחקנים. עד כה עזבו את הקבוצה מרקיז היינס, לאחר עונה עגומה ביותר, ג'רמי פארגו, שחתם בסין תמורת 2 מיליון דולר לעונה, סופוקליס שחורצאניטיס, ג'ו אלכסנדר, אלכס טיוס ובראיין רנדל. עזיבתו של בראיין רנדל היא כמובן בלית ברירה שכן, מכבי לא יכולה לעמוד בעליות של השחקן לקראת העונה הבאה, רנדל דרש 900 אלף דולר לעונה, דבר שמכבי לא יכולה לעמוד בו נוכח העובדה שישנם שחקנים שעתידים לחתום על חוזים גבוהים במיוחד ובנוסף חוזהו השמן של דיוויד סמית'.

לאלכס טיוס יש סעיף יציאה בחוזה של 150 אלף דולר ולכן ניצל אותו שכן, חימקי מוסקבה היא מעומדת רצינת לקלוט אותו ואף מוכנה לשלם לו סכומים גדולים. בנוסף, גם ג'ייק כהן ונייט לינהארט עזבו את הקבוצה. לכהן היה חוזה לעוד שנתיים אבל בקבוצה אמרו שהשחקן לא מתאים לשחק ברמה של היורוליג. בנוגע לנייט לינהארט, אני מאמין שלינהארט הוא שחקן נהדר שהיה חייב לקבל עוד הזדמנות במכבי. ניתן היה לראות בעיקר בטופ 16 שהוא שחקן הגנה נהדר שיודע להלחם, אך מכבי איבדה אותו.

רנדל, דרש הרבה ולבסוף לא נשאר בקבוצה
רנדל, דרש הרבה ולבסוף לא נשאר בקבוצה © עמוד הפייסבוק הרשמי של מכבי אלקטרה תל אביב

עד כה חתמו בקבוצה ארבעה שחקנים: טיילור רוצ'סטי, טרבור אמבקווה, דגן יבזורי וג'ורדן פארמר. רוצ'סטי משחק בעמדות הגארדים ובעיקר כרכז, הגיע מניז'ני נובוגורוד לאחר שסיים בעונה שעברה כמלך הסלים של היורוליג עם ממוצע של 18.9 נקודות למשחק. רוצ'סטי בן ה-30 עבר בקבוצות רבות במהלך הקריירה המקצוענית שלו כמו: סיינה, אלבה ברלין, טאו ויטוריה (באותה תקופה קאחה לובראל ויטוריה) ונזרק לאחר חודש, ניז'ני נובגורוד וקבוצות נוספות.

רוצ'סטי, מלך הסלים ביורוליג אך חסר יציבות בקבוצות. שווה לעקוב
רוצ'סטי, מלך הסלים ביורוליג אך חסר יציבות בקבוצות. שווה לעקוב © עמוד הפייסבוק הרשמי של ניז'ני נובגורוד

נתון מעניין שאפשר לשים לב אליו הוא שרוצ'סטי לא נשאר בכל קבוצה יותר משנה אחת (!) רוצ'סטי מגיע כמחליף לפארגו שבעונה הקודמת לא סיפק את הסחורה ולא עמד בציפיות, לפי דעתי. השחקן השני הוא טרבור אמבקווה, מגיע מבאמברג הגרמנית (האלופה הטרייה), ידיים ארוכות, גובה 2.05 מטרים ושחקן שקולע טוב מאוד מחצי מרחק. הנתונים האלה מאוד מזכירים סנטר שהיה בעבר במכבי ואפילו קפטן, שון ג'יימס. אני אחד האנשים שמאוד אהבו את שון ג'יימס לכן אני בטוח שאני אהב גם את אמבקווה. אז נכון אין לו ניסיון אירופי רב, אבל מדובר בשחקן חזק, טוב ומאוד פיזי. החתמתו של אמבקווה רומזת לנו שכנראה טיוס עוזב את הקבוצה שכן, כמו שאמרנו יש לו סעיף יציאה בחוזה על סך 150 אלף דולר.

השחקן השלישי שהצטרף הוא דגן יבזורי. את דגן כולם מכירים מהליגה בישראל, שחקן בעל יד טובה מאוד לשלוש (מזכיר את פניני) והוא נחשב לאחד הישראלים הטובים ביותר. הבעיה היא העובדה שהוא ישראלי. אין מה לעשות, אין בארץ מספיק ישראלים שיכולים לשחק ברמות הגבוהות ביותר באירופה, ואני לא בטוח שדגן יבזורי הוא אחד מאותם שחקנים בודדים שכן יכולים. דגן יצטרך לעבוד קשה מאוד כדי להוכיח שהוא ראוי, אחרת יימצא את עצמו כמו ישראלים נוספים שהגיעו למכבי והיום כבר לא שם כמו: אלישי כדיר ויובל נעימי.

אחד השחקנים שממנו הוא יכול לקחת דוגמא הוא יוגב אוחיון. כאשר יוגב חתם על חוזה במכבי אנשים רבים הרימו גבה אבל לאחר עבודה קשה הוכיח לכולם שהוא שחקן ראוי ביותר בקבוצה והיום הוא משמש כקפטן. אם כבר דיברנו על אוחיון אז חשוב לציין שיוגב אוחיון חידש את חוזהו במכבי בשלוש שנים נוספות כאשר במהלכם ירוויח 1.5 מיליון דולר. ההחתמה הענקית ביותר של הקיץ היא ג'ורדן פארמר, פארמר היה על הכוונת של מכבי כבר בקיץ שעבר רק שאז היא לא הייתה מוכנה לשלם לו את הסכומים הגבוהים שדרש.

את העונה שעברה התחיל פארמר בקליפרס אך לאחר חצי שנה קשה מאוד על הספסל חזר לטורקיה לקבוצת דראשופקה, שנחשת לכוח עולה באירופה, וסיפק שם ממוצעים של 14.1 נקודות למשחק. פאמר מגיע כישראלי כך שזה יתרון אדיר למכבי שזקוקה לישראלים. החוזה של פאמר הוא לעונה אחת אבל עם אופציה לשנתיים נוספות במהלכה הוא ירוויח 1.5 מיליון דולר.

ההחתמה המרגשת ביותר, ג'ורדן פארמר חוזר לקדנציה שנייה במכבי
ההחתמה המרגשת ביותר, ג'ורדן פארמר חוזר לקדנציה שנייה במכבי © עמוד הפייסבוק הרשמי של מכבי אלקטרה תל אביב

שמועות:

כמו שכבר אמרנו מכבי תל אביב משנה באופן דרמטי את הסגל שלה. ישנם דיווחים שמכבי מעוניינת גם בגל מקל. אני חושב שמכבי לא תוכל להחתים את מקל בגלל העליות של פארמר וסמית' שכן, הם חתמו על חוזים גבוהים במיוחד שמכבי לא אוהבת לשלם, ואם נוסיף למשוואה גם את גל מקל ייוצר מצב שמכבי לא תוכל לעמוד בעליות של כולם. בנוסף, יווצר מצב שבו שלושה שחקנים מרכזיים נלחמים על שתי עמדות בחמישיה: טיילור רוצסטי, גל מקל וג'ורדן פארמר על עמדות 1 ו/2. אבל, לבעיה זו יש פתרון, העובדה שרנדל שוחרר תפנה מקום בעמדה מספר 4 אליה יעבור סמית' ואז גודס יוכל לשבץ את שלושתם בעמדות הגארדים ויחד עם אמבקווה כסנטר כך יש למכבי חמשייה חזקה מאוד אבל יקרה מאוד. מכבי צריכה עוד שחקן פנים וחשוב שיהיה ישראלי. על הפרק עומדים שני שמות: ד'אור פישר (המתאזרח) ורוברט רות'בארט (אחרי עונה נהדרת בנהריה). בנוסף, מכבי מענויית להחתים את ג'מאל מקלין ששיחק בעונה החולפת באלבה ברלין וכרגע חופשי. מעבר לכך, בארץ נמצא השחקן ויטור פבראני שהגיע להתרשמות במכבי ולבדיקות רפואיות שכן, היה פצוע כל העונה החולפת. קבוצותו הקודמת היא בוסטון סלטיק מה-NBA שחתכה אותו מהסגל אחרי פציעה.

עלינו לזכור שמכבי בכל שנה פונה לשחקנים בעלי שמות מפוצצים שבסופו של דבר החתמתם לא נעשית מסיבות כלכליות. השנה דברים נראים אחרת ולכן יש סיכוי לראות שחקנים מוכרים יותר במכבי. אשמח מאוד לראות את דווקא את ג'ורדן פארמר כשחקן מוביל בקבוצה שכן הוא שחקן נהדר עם עבר נפלא ב-NBA שהשאיר טעם של עוד בקדנציה האחרונה שלו בקבוצה.

תגובות