העברות: "סאן איקר" עוזב את ריאל, פירלו ב-MLS. צילום: עמוד הפייסבוק הרשמי של הניו יורק סיטי

העברות: "סאן איקר" עוזב את ריאל, פירלו ב-MLS

דו"ח ההעברות שבועי: הסמל הגדול ביותר של ריאל מדריד בדור הנוכחי נפרד מהמועדון, ארדה טוראן מצא בית חדש, שני כוכבי עבר בברצלונה מתאחדים בטורקיה, אנדראה פירלו נפרד מהכדורגל האירופי, הפועל באר שבע מתחזקת בשני שחקני נבחרת שישפיעו רבות על מאבק האליפות, ומיהו הכוכב הגרמני שהצטרף למנצ'סטר יונייטד?

אחרי 18 שנה במועדון, 723 משחקים (264 מתוכם עם שער נקי), חמש אליפויות, שני גביעים, ושלוש זכיות בליגת האלופות, איקר קסיאס, בן ה/34, הסמל הגדול ביותר בריאל מדריד בשנים האחרונות – נפרד מהמועדון. לאחר שהשנה הצליח להחזיר את המעמד כשוער הראשון בריאל, ולצד הדיווחים על מעברו של דה חאה, "סאן איקר" החליט, לראשונה בחייו, לשחק במועדון אחר.

הקבוצה שתזכה בשירותיו של קסיאס היא ככל הנראה פורטו, סגנית האלופה מפורטוגל, אותה מאמן ספרדי – ג'ולן לופטגי. כמחווה לקפטן, הסכים פלורנטיני פרס, נשיאה של ריאל, לשחרר את קסיאס בחינם, ובימים הקרובים העסקה תיחתם רשמית, ואוהדי הבלאנקוס ייאלצו לראות את "איקר הקדוש" לובש מדים אחרים.

עוד בערוץ הספורט של פרוגי:

העברות:

לאחר שהצהיר שיעבור לשחק בפרמייר-ליג, ומעבר לצ'לסי או מנצ'סטר יונייטד היה קרוב, ארדה טוראן הוצג השבוע בברצלונה. הקשר הטורקי בן ה/28, נרכש על ידי בארסה ששילמה עבורו 23.8 מיליון פאונד אחרי ששיחק בארבע העונות האחרונות באתלטיקו מדריד והיה לחלק חשוב מהקבוצה שזכתה באליפות הליגה.

עקב איסור ההעברות, ארדה יוכל להצטרף לברצלונה רק בחודש ינואר וככל הנראה עד אז יושאל לקבוצת נעוריו, גלאטסראיי הטורקית.

ארדה במדי ברצלונה, הגשמת חלום לפיו
ארדה במדי ברצלונה, הגשמת חלום לפיו © עמוד הפייסבוק הרשמי של ברצלונה

בעשור הקודם, רונאלדיניו וסמואל אטו היו שמות שגרמו לרגליים של הגנות אירופה לרעוד. השבוע, 7 שנים לאחר הפעם האחרונה שהצמד שיתף פעולה בברצלונה, אטו ורונאלדיניו צפויים להתאחד בקבוצת אנטליהספור הטורקית.
ההעברה החופשית של סמואל אטו בן ה-34 מסמפדוריה לאנטליאספור הושלמה באופן רשמי השבוע, ולפי הדיווחים – רונאלדיניו בן ה-35, שסיים את חוזהו בקבוצת קווארטרו המקסיקנית, צפוי להצטרף אליו בימים הקרובים.
לא ברור האם מבחינת כדורגל אטו ורונאלדיניו יכולים לתרום רבות לקבוצה, אך מבחינה שיווקית (מכירת חולצות, ספונסרים, משחקי ידידות מפוארים וכו') ההצטרפות של השניים שווה זהב.

עוד שני שחקנים בעלי שם עולמי שהצטרפו לליגה הטורקית השבוע הם לואיס נאני ולוקאס פודולסקי. 
נאני בן ה/28 חתם בפנרבחצ'ה ששילמה עבורו 4.8 מיליון פאונד. בעונה אחרונה הפורטוגלי הושאל לספורטינג ליסבון, שם הבקיע 12 שערים ובישל שמונה, ב-37 משחקים.

© עמוד הפייסבוק הרשמי של פנר

לוקאס פודולסקי בן ה-30 מצטרף ליריבתה גלאטסראיי, תמורת 1.75 מיליון פאונד ששולמו לארסנל. בחצי העונה האחרונה החלוץ הגרמני הושאל לאינטר, כבש גול אחד ב-17 משחקים ולא הצליח להטביע חותם.

פודולסקי, עוד כוכב מצטרף לליגה הטורקית
פודולסקי, עוד כוכב מצטרף לליגה הטורקית © עמוד הפייסבוק הרשמי של גלאטסראיי

אחד השחקנים האהובים בעולם, אנדראה פירלו, עשה את המהלך שעשו עוד הרבה שחקנים ותיקים, ועבר ל/MLS, הליגה הבכירה בארצות הברית. הקשר בן ה/36, שהיה בורג במרכזי בזכייה האחרונה של יובנטוס באליפות והגעתה לגמר ליגת האלופות, יצטרף לקבוצת ניו יורק סיטי, שם יחבור לדויד וייה ופרנק למפארד. האיטלקי חתם על חוזה לעונה וחצי יפגוש בהמשך שחקנים נוספים כמו קאקה הברזילאי וסטיבן ג'רארד.

פירלו, ישתף פעולה עם וייה ולמפארד
פירלו, ישתף פעולה עם וייה ולמפארד © עמוד הפייסבוק הרשמי של הניו יורק סיטי

בסטיאן שוויינשטייגר נפרד מבאיירן מינכן. הקשר הגרמני שבקרוב יחגוג 31, עוזב את הבווארים אחרי 14 עונות. שוויינשטייגר שכונה על ידי רבים כקשר האחורי הטוב בעולם מצטרף למנצ'סטר יונייטד של לואי ואן חאל ויהיה הרכש השני של הקבוצה לקראת עונת 2015/16. מנצ'סטר יונייטד תשלם עבורו על פי דיווחים 14 מיליון פאונד.

ליגיונר חדש מצטרף לליגה הבלגית. אופיר מרציאנו, שוערה הראשון של הנבחרת, עוזב את אשדוד לאחר ירידת הליגה, ומצטרף לקבוצת מוסקרון הבלגית, בהשאלה. מרציאנו בן ה-25 ירוויח 200 אלף יורו בקבוצה הבלגית ששייכת לסוכן השחקנים הישראלי, פיני זהבי.

שמועות:

השמועה המרכזית בשבוע ההעברות הזה היא עתידו של החלוץ ההולנדי רובין ואן פרסי. החלוץ בן ה-32 כבר עבר בדיקות רפואיות בפנרבחצ'ה, וצפוי לחתום בקבוצה הטורקית השבוע. ב-11 עונותיו בפרמייר-ליג, כבש קפטן נבחרת הולנד 144 שערים ב-280 משחקים.



 

 

תגובות