העברות: מנצ'סטר סיטי החתימה את האנגלי היקר ביותר. צילום: אתר רשמי מנצ'סטר סיטי

העברות: מנצ'סטר סיטי החתימה את האנגלי היקר ביותר

דו"ח ההעברות: סיטי קנתה יהלום אנגלי ב70 מיליון יורו, לצד קשר נוסף מנבחרת אנגליה, הקישור של השדים האדומים מתעבה, ריאל מצאה מחליף לקסיאס, ומי הקבוצה שככל הנראה תצרף לשורותיה את כריסטיאן בנטקה?

חלון ההעברות של קיץ 2015, ממשיך לבעור כשההעברה הגדולה ביותר של החלון אולי הושלמה השבוע. ההעברה החמה והמדוברת של השבוע היא כמובן העברתו של ראחים סטרלינג מליברפול למנצ'סטר סיטי, בסכום עתק של 70 מיליון יורו, סכום שהפך את סטרלינג לאנגלי היקר בהיסטוריה.

הקשר ההתקפי אמנם כישרון גדול – הוא רק בן עשרים וכבר נמנה באופן קבוע עם סגל הנבחרת, אך בעונה שעברה כבש שבעה שערים, ובישל עוד שבעה ב-43 משחקים בליברפול. האם הוא שווה את הכסף?

סטרלינג, האנגלי היקר אי פעם
סטרלינג, האנגלי היקר אי פעם © אתר רשמי מנצ'סטר סיטי

עוד בערוץ הספורט של פרוגי:

שחקן נוסף שמצטרף לשורות הסיטיזנס הוא קפטן אסטון וילה, וקשרה של נבחרת אנגליה – פביאן דלף.
הקשר בן ה-25, שרשם העונה שש הופעות בנבחרת אנגליה, הצהיר רק לפני שבוע שהוא לא עוזב את וילה.
בסופו של דבר, דלף, שחוזר גם על ידי ליברפול, נרכש בסכום של כשמונה מיליון פאונד, וחתם על חוזה לחמש שנים אצל סגנית האלופה.

דלף, לבסוף עזב את הבית
דלף, לבסוף עזב את הבית © עמוד הפייסבוק הרשמי של מנצ'סטר סיטי

קבוצה נוספת בפרמייר-ליג שהתחזקה בקשרים איכותיים היא מנצ'סטר יונייטד. השבוע, השדים האדומים צירפו שני קשרים מרכזיים בעלי שם עולמי. הראשון הוא בסטיאן שוויינשטייגר, כוכבה של באיירן מינכן ונבחרת גרמניה, שעל העברתו הצפויה  דווח כבר בשבוע שעבר. "שוויני" נרכש על ידי יונייטד בכ-12.5 מיליון פאונד, שהפכו אותו לשחקן היקר ביותר בנרכש בפרמייר ליג אי פעם, מבין השחקנים שעברו את גיל 30.בגיל שלושים, הגרמני הבין לאומי ישחק לראשונה מחוץ לגרמניה, כאשר חתם על חוזה לשלוש שנים באולד טראפורד. 

השחקו השני שנרכש הוא מורגן שניידרלין מסאות'המפטון. הקשר הצרפתי נרכש מהסיינטס תמורת 40 מיליון יורו, ובכך הוא מסיים תקופה בת 7 שנים במועדון. כבר בהופעת הבכורה שלו במועדון, במשחק ידידות מול קלאב אמריקה שהתקיים אתמול בשבת בבוקר, כבש שניידרלין בן ה-25 את שערה הבודד של הקבוצה בניצחון 1-0. הצרפתי הבין לאומי רשם תשע הופעות בנבחרת, והיה האחד מהקשרים הבולטים בפרמייר ליג העונה.

שניידרלין, כבש שער נהדר בבכורה
שניידרלין, כבש שער נהדר בבכורה © עמוד הפייסבוק הרשמי של מורגן שניידרלין

שחקן שנפרד מהאולד טראפורד הוא חלוץ הקבוצה וקפטן נבחרת הולנד -  רובין ואן פרסי. החלוץ בן ה/32 שתרם רבות לזכייתה האחרונה של יונייטד באליפות, השלים את מעברו לפנרבחצ'ה הטורקית תמורת כארבעה מיליון לירות שטרלינג, ויחזור לשתף פעולה עם לואיס נאני. ב-11 עונותיו בפרמייר ליג, כבש ואן פרסי 144 שערים, בישל 65, ב-280 משחקים. ההולנדי מדורג במקום העשירי ברשימת כובשי השערים בפרמייר ליג בכל הזמנים. 

ואן פרסי, אחרי קריירה מפוארת באנגליה - עובר לטורקיה
ואן פרסי, אחרי קריירה מפוארת באנגליה - עובר לטורקיה © עמוד הפייסבוק הרשמי של פנרבחצ'ה

לאחר שאיקר קסיאס עזב השבוע בהעברה חופשית את ריאל מדריד, ולראשונה בחייו ישחק בקבוצה אחרת – פורטו, ריאל מדריד לא בזבזה זמן וכבר רכשה שוער מחליף – קיקו קאסייה. שוערה הספרדי של אספניול חוזר למועדון בו גדל תמורת שישה מיליון יורו. השוער בן ה-28 רשם העונה 37 הופעות ליגה, וב-13 מתוכן שמר על שער ריק. קאסייה הוא שוערה השלישי של נבחרת ספרד, ויהיה מעניין לראות את הדינמיקה בינו לבין קסיאס בנבחרת.
צירופו של קאסייה לריאל ככל הנראה מסמן את כך שדוד דה חאה, שוערה של מנצ'סטר יונייטד, לא יצטרף לבלאנקוס העונה.

קסאייה, יהיה המחליף הראוי?
קסאייה, יהיה המחליף הראוי? © עמוד הפייסבוק הרשמי של ריאל מדריד

שמועות:

לאחר שמכרה את ראחים סטרלינג ב-70 מיליון יורו, ככל הנראה בעסקת חייה, ליברפול מחפשת חיזוק לחלק הקדמי, ועל פי הדיווחים האחרונים זה כנראה יהיה כריסטיאן בנטקה. באנפילד מוכנים לשלם את סכום השחרור של חלוצה של אסטון וילה – 32.5 מיליון פאונד. במידה וליברפול אכן ישלמו את מלוא הסכום, החלוץ בן ה-24 יהפוך להעברה השנייה הכי יקרה בתולדותיה של ליברפול, לאחר אנדי קארול. הבלגי הבין לאומי, שבעבר שיתף פעולה עם אליניב ברדה, כבש העונה 13 שערים ב-29 הופעות ליגה. 

תגובות