מה זה פרמייר-ליג: מכבי חיפה סיימה את ההכנות של הקיץ. צילום: האתר הרשמי מכבי חיפה

מה זה פרמייר-ליג: מכבי חיפה סיימה את ההכנות של הקיץ

עם שער חובה אחד, וניצחונות מרשימים, מכבי חיפה סיימה את מחנה האימונים שלה אמש וחזרה לארץ עם תובנות רבות וגם עם טיפה ציפיות. האם היא תצליח להראות טוב גם בליגה?

העונה שעברה במכבי חיפה נפתחה עם אופטימיות רבה. הבאת מאמן זר, החתמת שחקנים חזקים כמו ולדימיר סטויקוביץ' ואידריסו וחזרה מרגשת של יוסי בניון לארץ. אז המאמן והחלוץ הקמרוני עזבו באמצע העונה ובנוסף הגיעו גם אלירן עטר ואיתי שכטר אבל גם איתם השינוי הגדול לא הגיע.

עוד בערוץ הספורט של פרוגי:

לקראת העונה הבאה, הגיע למועדון מאמן חדש - ישן שכבר הגיע עם מכבי חיפה להשיגים מכובדים, אפילו באירופה, רוני לוי. יחד עם רוני לוי ישנה צפייה להתמודד על מקום באירופה ואף להתמודד על האליפות. רוני לוי הגיע וישר התחיל לעבוד, הוא שחרר לא פחות מאחד עשרה שחקנים כמו: רובן ראיוס, עידן ורד, מוחמד קמארה, אלעד גבאי, וויאם עמאשה, שמעון אבוחצירא ופה הוא לא עצר. מנגד, לוי צרף עד עכשיו עשרה שחקנים שהבולטים מהם הם: ניקולה דרינצ'יץ' מפרטיזן בלגרד ומארק ואליינטה, בלם שגדל בברצלונה ויש לו לא פחות מ/143 הופעות במדי ריאל ויאדוליד בלה ליגה.

ואליינטה במדי חיפה, אחרי סחבת הבלם המרשים הצטרף
ואליינטה במדי חיפה, אחרי סחבת הבלם המרשים הצטרף © האתר הרשמי של מכבי חיפה

בנוסף להם חזרו מהשאלה שחקנים כמו איסמעיל ריאן, שובל גוזלן, ושחקנים צעירים נוספים. יחד עם שחקנים חזקים נוספים שכבר בקבוצה חיפה מעמידה סגל חזק מאוד ומכושר מאוד, בשער סטויקוביץ' (לאחר עונה מצוינת יחסית לקבוצתו), יוסי בניון, איתי שכטר, אלירן עטר ואפילו דקל קינן שהרשים מאוד במחנה אימונים.

מכבי חיפה - המבחן המעשי

אז מכבי חיפה יצאה למחנה אימונים באוסטריה שכלל ארבעה משחקים מול זלפדן, לוקומוטיב טשקנט, נוריץ' סיטי וריזספור. זלפדן שמשחקת בליגה השלישית באוסטריה לא היוותה יריבה למכבי חיפה שהביסה אותה 9-0. באותו משחק כבשו איתי שכטר ושובל גוזלן צמד שערים כל אחד. אבל ישנה חשיבות רבה ליכולתם במחנה שכן, שכטר, שהגיע בינואר האחרון, עדיין מנסה להרשים שכן עדיין לא הציג יכולת טובה בקבוצה ואילו השני, גוזלן, ירצה להראות לכולם מה הוא שווה שכן מאז שעלה לבוגרים הושאל להפועל תל אביב ולהפועל רעננה. חיפה הייתה חייבת להראות יכולת טובה במשחק הזה שכן לא מדובר בירבה חזקה אלא בקבוצה קטנה ברמה חובבנית ביותר. 

משחקה השני של חיפה היה מול יריבה טיפה יותר חזקה ויותר מקצועית מההאוסטרים, לוקומטיב טשקנט מאוזבקיסטן. גם זאת לא נחשבת לקבוצה חזקה במיוחד אך היא מהווה יריבה בניגוד לאוסטרים. המשחק עצמו נגמר בניצחון 2-0 לחיפה, הכובשים במשחק היו דווקא המחליפים, שחר הירש ועטאא ג'אבר.

המחצית הראשונה הייתה מאכזבת מבחינת הירוקים שלא ניצלו הזדמנויות כאשר האזובקים מאבדים כדורים רבים בחלק המגרש האחורי. דבר נוסף שהיה ניתן להבחין היה מספר המשקופים/קורות של הקבוצה מאוזבקיסטן. במהלך המשחק הם בעטו ארבע בעיטת למשקוף, עם קצת מזל זה היה נכנס והמשחק היה נראה אחרת לגמרי. אבל במחצית השנייה לאחר חילופים רבים הירוקה מהכרמל התחילה להשתלט על המשחק, לנצל את איבודי הכדור של היריבה ולכבוש.

עוואד חוגג, דווקא המחליפים עלו על לוח התוצאות
עוואד חוגג, דווקא המחליפים עלו על לוח התוצאות © האתר הרשמי מכבי חיפה

המשחק השלישי שנחשב לקשה ביותר במחנה האימונים היה נגד נוריץ' סיטי, העולה החדשה לפריימר ליג. מכל משחקיה של חיפה במחנה האימונים נוריץ' הייתה ליריבה החזקה ביותר שלה כאשר בסגל של הקנריות משחקים שחקני פריימרליג לכל דבר, שחקנים כמו סבסטיאן באסונג (בעבר בטוטנהאם) גארי הופר, איגנסי מיקל (שהגיע בעונה שעברה מארסנל) ושחקנים טובים נוספים. על הנייר נוריץ' הייתה אמורה לנצח את חיפה אבל הירוקים הגיעו מוכנים יותר וטיפה יותר מלוכדים. 

המחצית הראשונה הייתה פנטסטית מבחינת הירוקים שהגיעו למצבים רבים ושחקו כדורגל טוב, באותו הזמן גם הגיע הגול של אלון תורג'מן לאחר בישול נפלא של איתי שכטר דרך העקב. המחצית השנייה לא התנהלה כמו הראשונה אבל גם אז נוריץ' לא איימה ולא הייתה מסוכנת. בסופו של דבר מכבי חיפה ניצחה קבוצה שעל הנייר הרבה יותר טובה ממנה ומראה לכולם שהיא כאן כדי להתמודד על האליפות. 

תורג'מן, כבש שער נהדר מול קבוצת פרמייר-ליג, ביסס את מעמדו?
תורג'מן, כבש שער נהדר מול קבוצת פרמייר-ליג, ביסס את מעמדו? © האתר הרשמי מכבי חיפה

במשחק שנעל את מחנה האימונים, פגשה מכבי חיפה את ריזספור הטורקית. גם במשחק נגד ריזספור חיפה הייתה נראית טובה ואף עלתה ליתרון 1-0 משער של איתי שכטר. חיפה כבר הייתה בדרך לניצחון רביעי כשהייתה קרובה לנעול את המחנה עם חיוך אך הבלם הנבחן ג'רום גוויהטה שגה בדקות הסיום כשהעניק פנדל לטורקים והמשחק הסתיים בתיקו 1-1.

שכטר עם הכדור, מחנה האימונים עשה לו טוב?
שכטר עם הכדור, מחנה האימונים עשה לו טוב? © האתר הרשמי מכבי חיפה

אפשר להסיק מספר מסקנות ממחנה האימונים. סטוקיוביץ' חייב להישאר בקבוצה, הוא שוער נהדר שמשרה ביטחון להגנה שלו, שזה אחד האספקטים החשובים ביותר לשוער. בנוסף, דקל קינן קנה את מקומו בקבוצה, לאחר ספקולציות רבות אפשר להיות בטוחים שהוא יישאר. הוא היה אחד השחקנים הבולטים ביותר של הקבוצה במחנה האימונים ואף הציל שערים בטוחים. לגבי דרינצ'יץ, נראה שהוא משתלב יפה מאוד בקבוצה ואני מאמין שזה הולך לכיוון חיובי, שחקן נפלא.

בזמן שכולם מתרשמים מהעובדה שלא ספגה יותר משער חובה אחד בכל המשחקים היה ניתן לראות שהקבוצות היריבות הצליחו להגיע למצבים רבים ומסוכנים מול השוער והמזל של חיפה היה שיש לה את סטויקוביץ' בשער וכמובן את המשקופים שהצילו אותה בעיקר במשחק מול טשקנט. אז יחד עם כל השמחה יש לה עוד על מה לעבוד.

לסיכום מכבי חיפה נראית טוב ואפילו טוב מאוד אבל אני לא רוצה למהר ולהכריז שהיא הולכת להתמודד על האליפות. כזכור, בעונות הקודמות חיפה הייתה מעולה בתחילת העונה אבל ככל שהעונה נמשכה היא הדרדרה ביכולתה ואכזבה. לכן, עד שמכבי חיפה לא תראה יציבות בטבלה כלומר שהיא תהיה בחלק העליון לאורך זמן אי אפשר יהיה להגיד שהיא חזרה לימיה הטובים.

תגובות