גביע הטוטו: משחקי הדרבי החיפאי והתל אביבי חוזרים. צילום: האתר הרשמי של הפועל תל אביב, מכבי חיפה ומכבי תל אביב

גביע הטוטו: משחקי הדרבי החיפאי והתל אביבי חוזרים

הערב סוף סוף תחל העונה לה באמת חיכינו כל הפגרה, בלי קבוצות אנטישמיות, בלי רגשי נחיתות, העונה הישראלית כבר כאן, והיא סידרה לנו יופי של פתיחה עם מפגש דרבי כפול, גם בעיר חיפה וגם בעיר תל אביב

הערב תצא לדרך עונת 2015/16 של הכדורגל הישראלי, בגביע הטוטו. אחרי אכזבות הקבוצות מאירופה, ואחרי הבנייה המחודשת של הקבוצות בליגת העל עכשיו מתחיל ניסוי הכלים הרשמי הראשון. ולאיזו פתיחה זכינו - דרבי חיפאי ודרבי תל אביב כבר במחזור הראשון של גביע הטוטו.

עוד בערוץ הספורט של פרוגי:

מכבי חיפה Vs הפועל חיפה

המשחק שיפתח את גביע הטוטו יהיה הדרבי החיפאי (19:00), שבו יחסי הכוחות די ברורים, כאשר ביותר מ-80% היו אלה הירוקים שיצאו עם ידם על העליונה, שגם בעונה שעברה, ניצחה מכבי 6-0 בסיכום שני המשחקים בעונה הסדירה.
 
בגזרת ההעברות - הפועל חיפה התחזקה בלא מעט שחקנים העונה, בחוד מחליפו של חמדי סליחי המאכזב הוא תומר סוויסה שהגיע כשחקן חופשי, את חוליית הקישור הפועל חיפה החליפה כמעט לגמרי, עם עזיבתם של אוסטוינד ושוקרני שהיו מצטייני הקבוצה ללא ספק בעונה שעברה לקריית שמונה, החזירה הקבוצה הביתה את יוסי דורה, אעהד עזאם, עלי חטיב, אמיר אבו/ניל וחנן ממן. בנוסף החזירה ארצה גם את פנטילי ששיחק לפני שתי עונות בנתניה.
 
ממן, חוזר למועדון בו גדל. הרכש יעשה את ההבדל?
ממן, חוזר למועדון בו גדל. הרכש יעשה את ההבדל? © עמוד הפייסבוק הרשמי של הפועל חיפה
שלושת השחקנים שישלימו את הסגל יהיו מיקי יאזו, אנס דאבור (אח של) והילל מוסא, קשר נבחרת פלסטין. אמנם במחנה האימונים הפועל חיפה לא הרשימה במיוחד כשרשמה שני הפסדים ותיקו בקבוצה הם מאוד מרוצים מהסגל, מהכימיה בקבוצה, ובמיוחד מהישארותו של המאמן טל בנין שהציל את הקבוצה בעונה שעברה. עם סגל כזה, והבאת שחקנים מנוסים ומוכשרים בכדורגל הישראלי, הקבוצה חייבת להיאבק לפחות על פסגת הפלייאוף התחתון ולא עוד עונה בתחתית.
 
על הצד הירוק של העיר עברה עונה קשה מאוד, במונחי המועדון, כאשר עוד שנה התווספה לרצף האכזבות של הקבוצה. את הרכש יעקב שחר ורוני לוי ("הרכש הכי טוב של חיפה", לפי דבריו של שחר), עשו בקפידה רבה כאשר הקבוצה התחזקה רק בשלושה שחקנים עד כה. הבלם מארק ואליינטה, הקשר ניקולה דריניציץ', ממנו מאוד מרוצים בקבוצה, והמגן הצעיר סאן מנחם שמיועד להיות האופציה השנייה בעמדת המגן.
 
דרניציץ', הרכש המשמעותי אחרי רוני לוי?
דרניציץ', הרכש המשמעותי אחרי רוני לוי? © האתר הרשמי של מכבי חיפה
לפי דברי הצוות המקצועי והניהולי של מכבי חיפה, מסע הרכש לא הסתיים כלל ושני שחקנים זרים צפויים לחזק את הקבוצה. כמו בכל עונה, במועדון כמו מכבי חיפה, מצפים לתמיכה מלאה של האוהדים, שממשיכים לשבור את שיא המנויים, אך אותם זה לא מעניין שבקבוצה גם "מנסים להנמיך ציפיות, וגם לצמצם את התקציב", לדבריו של שחר. אמנם זה הדרבי הפחות מעניין של הכדורגל הישראלי אך אין ספק שנזכה למשחק מעניין.

הפועל תל אביב Vs מכבי תל אביב

זה אולי המשחק המותח, המסקרן, והמספק ביותר שיש לכדורגל הישראלי להציע, בצל התקריות בשנה שעברה, הפועל תל אביב ומכבי נפגשות שוב כאשר הפעם, בצד האדום יש אופטימיות רבה לניצחון גדול שיוציא לדרך חדשה.
 
תחילה הקבוצה האדומה, שעשתה מתיחת פנים עצומה במהלך הקיץ, סטייל בית"ר בתקופת גאידמק, והחליפה יותר מ-15 שחקני סגל במהלך הקיץ. אך יותר מכל גרמה לכולנו לחכות ולהיות אכולי ציפייה כדי לראות את הפאזל השלם שמתהווה בקבוצה. את שחקני הרכש של הפועל אי אפשר למנות כיוון שהסגל עדיין לא הושלם, אך נוכל לראות בוודאות 11 שחקנים חדשים מחר על כר הדשא. את מחנה האימונים הפועל לא סיימה בצורה מושלמת כלל אך מאמנה ססאר מנדיונדו הדגיש כי: "אנחנו בונים משהו לטווח ארוך, וזה יקח זמן". בפאן האוהדים, מספר המנויים מהעונה שעברה עלה, ורואים על פני אוהדי הקבוצה את הציפייה לחזרה לתלם.
 
מנדיונדו במרכז עם שאר הצוות המקצועי, יהיה מעניין בהפועל ת
מנדיונדו במרכז עם שאר הצוות המקצועי, יהיה מעניין בהפועל ת"א זה בטוח © האתר הרשמי של הפועל תל אביב
מצד שני, הטרבליסטית מגיעה לאחר הפסד 2-1 במסגרת הסיבוב ה-3 של מוקדמות ליגת האלופות, לויקטוריה פילזן ויכולת לא מספקת במיוחד. הצהובים עשו רכש מצומצם מאד הקיץ עם הבאתם של שני ליגיונרים. האחד טל בן חיים הבלם והשני הקשר אבי ריקן שחזר משוויץ.
 
ריקן, חלק מהרכש המצומצם של מחזיקת הגביע
ריקן, חלק מהרכש המצומצם של מחזיקת הגביע © האתר הרשמי של מכבי תל אביב
יותר מכל מכבי הרוויחה את ברק יצחקי וגילי ורמוט שחזרו מפציעות ונראים בינתיים טוב. את ההרכב של מכבי תל אביב לא יהיה ניתן לדעת עד לתחילת המשחק כמו בכל רגע בשלוש השנים האחרונות. לפי התגבשות הסגל האדום, נראה שהדרבים התל אביבים העונה יספקו לנו יופי של קרבות, אך בוא נקווה שהקרבות יהיו אך ורק על הדשא.
 
 
 
 

 

 

תגובות