יש עתיד? הצעירים הבולטים ששווה לשים לב אליהם . צילום: עמוד הפייסבוק של צ'לסי, עמוד הפייסבוק של ברצלונה וטמבלר

יש עתיד? הצעירים הבולטים ששווה לשים לב אליהם

הליגות האירופאיות כבר חוזרות, וכמו בכל עונה נשאלת השאלה - מי יהיו השחקנים שיפרצו ויכנסו לתודעת הכדורגל העולמי? בדיוק עבור שאלה זו, אספנו עבורכם את הרכב הכדורגלנים הצעירים הטוב ביותר באירופה

עונת 2015/16 בפתח. הליגות הגדולות באירופה מחממות מנועים ואנחנו רק מצפים לדעת מי יהיה הכוכב הגדול של העונה הבאה. בשביל השאלה הזאת, בחרנו את 11 השחקנים הבולטים עד גיל 23 שהולכים לתת שואו ענק בעונה הבאה.

עוד בערוץ הספורט של פרוגי:

שוער: טיבו קורטואה (צ'לסי)

גיל: 23 

השוער הבלגי של צ'לסי, המתנשא לגובה של 1.99 מטרים, חגג רק לפני שלושה חודשים יום הולדת 23, וכבר עכשיו  נמנה אצל כל אוהד כדורגל בין חמשת השוערים הטובים בעולם. טיבו קורטואה שגדל בגנק הבלגית ערך את הופעת הבכורה שלו בקבוצה הבוגרת בגיל 17 בלבד (!).

בגיל 19, נרכש על ידי צ'לסי בסכום של כתשעה מיליון אירו. באותה עונה קורטואה הושאל לאתלטיקו מדריד, ולאחר שלוש שנים במועדון, במהלכן זכה עם אתלטיקו באליפות ספרד, הגביע הספרדי, והליגה האירופית, חזר קורטואה לצ'לסי כאשר הוא בן 22 ומסוגל להיות השוער הראשון של הקבוצה. קורטואה היה חלק משמעותי מהאליפות של צ'לסי העונה וספג ב-32 הופעות ליגה 30 שערים, וב-13 מתוכן שמר על רשת נקייה. אין ספק שמדובר בשוער אדיר עם פוטנציאל להיות השוער הטוב בעולם, והבחירה בו כשוער של הרכב זה הייתה קלה.

קורטואה. בין חמשת השוערים הטובים בעולם?
קורטואה. בין חמשת השוערים הטובים בעולם? © עמוד הפייסבוק הרשמי של צ'לסי

מגן ימני: הקטור בלרין (ארסנל)

גיל: 20

המגן הספרדי, תוצרת האקדמיה של ברצלונה, ה-''לה מאסיה'', הוא תגלית העונה של ארסנל. הקטור בלרין נקנה מברצלונה בקיץ 2011 כאשר היה בן 16, תמורת סכום של 500 אלף אירו. לאור שתי פציעות קשות של דבושי, בלרין קיבל את הקרדיט בהרכב, והוכיח שהוא ראוי לו בשל היותו בורג משמעותי בריצה הנהדרת של ארסנל מינואר ועד מאי. המגן בן ה-20 מתאפיין במהירות אדירה, ובבדיקת מהירות שנערכה בארסנל הוא אף הציג תוצאה טובה יותר משל וולקוט, שנחשב לאחד השחקנים המהירים ביבשת.

מהירותו האדירה מאפשרת לו להשתתף הרבה במשחק ההתקפה של ארסנל, שכן הוא מרשה לעצמו לעלות ולחזור במהירות להגנה. החודש, בלרין האריך את חוזהו בארסנל עד קיץ 2019, ואין ספק שהתותחנים הרוויחו מגן אדיר וכישרון ענק.

בלרין. פרץ נוכח הפציעות של דבושי
בלרין. פרץ נוכח הפציעות של דבושי © עמוד הפייסבוק הרשמי של הקטור בלרין

בלם: איימריק לאפורטה (אתלטיק בילאו) 

גיל: 21

בלמה הצרפתי של אתלטיק בילבאו, איימריק לאפורטה חגג לא מזמן את יום הולדתו ה-21, אך כבר בגילו הוא אחד הבלמים היציבים בליגה הספרדית. איימריק הצעיר נמצא בבילבאו מגיל 17, והוא אחד השחקנים המוערכים ביותר על ידי האוהדים הבסקים. בעונת 2012/13 עלה הבלם מקבוצת המילואים של המועדון לקבוצה הבוגרת, וכבר בעונתו הראשונה הוא תפס את עיניהן של כל הקבוצות הגדולות באירופה. לאפורטה מקנה הרבה שקט בהגנת בילבאו, ובעונה האחרונה אף סיים במקום השני בליגה בחטיפות למשחק. ראשי המועדון, שהבינו את הפוטנציאל של הבלם הצעיר, הציבו עליו תג מחיר של 40 מיליון אירו, השווה למחיר בו נמכר חאבי מרטינז, ההעברה היקרה ביותר בתולדות המועדון. לאור יכולתו הנוכחית של לאפורטה, לא יורמו הרבה גבות אם גם עליו ישולם מחיר זה.

לאפורטה. שווה המון, המון כסף
לאפורטה. שווה המון, המון כסף © עמוד הפייסבוק הרשמי של אתלטיק בילבאו

בלם: רפאל וראן (ריאל מדריד) 

גיל: 22 

כשמדברים על לאפורטה אי אפשר שלא להזכיר את רפאל וראן, עוד בלם צרפתי מהליגה הספרדית, שצפוי להוביל בשנים הקרובות את הגנת הטריקולור ביחד עם בלמה של בילבאו. וראן נרכש מלאנס הצרפתית על ידי ריאל מדריד בקיץ 2011, כשהוא בן 18 בלבד, תמורת כעשרה מיליון אירו. 

עם השנים, החתמתו התבררה כהחתמה נבונה מצד ריאל מדריד, ולצד דעיכתו של פפה המזדקן, אוהדי ריאל רוצים בלם קבוע ברמה גבוהה לצד סרחיו ראמוס, ורפאל וראן הוא האיש המתאים לתפקיד. לא קשה להבין אותם מכיוון שמדובר בבלם שיש לו כמעט הכל - פיזיות, גובה, מהירות אדירה ומשחק רגל מצוין לבלם. אמנם הוא עדיין עושה טעויות של טירונים, אך גם הן נעלמות בהדרגתיות, ורואים בלם פנטסטי, שכבר עכשיו הוא אחד הבלמים הטובים בליגה. לצד סרחיו ראמוס, ממנו וראן יכול ללמוד ולהשתפר, יש לצרפתי פוטנציאל להפוך לחולייה המרכזית בהגנה של ריאל, ולאחד מהבלמים המובילים בעולם.

וראן חוגג עם חבריו לקבוצה. יהיה הבלם המרכזי בעתיד?
וראן חוגג עם חבריו לקבוצה. יהיה הבלם המרכזי בעתיד? © עמוד הפייסבוק הרשמי של ריאל מדריד

מגן שמאלי: דויד אלאבה (באיירן מינכן)

גיל: 23

חודש לאחר יום הולדתו ה-23, דויד אלאבה האוסטרי הוא המגן השמאלי הטוב בעולם. נוכחותו בולטת גם בהתקפה וגם בהגנה, וכל פעולה, הן התקפית והן הגנתית, הוא מבצע על הצד הטוב ביותר. עמדתו הטבעית של אלאבה היא עמדת המגן השמאלי, אבל פפ גווארדיולה, מאמנה של באיירן מינכן, שיתף אותו העונה בעיקר בעמדת הקשר המרכזי, בה, לצד התכונות ההגנתיות הנפלאות שלו, מתבטאות גם תכונות נוספות בהן הוא מצטיין, כגון ראיית המשחק, כדורים ארוכים ובעיטות מדויקות מרחוק.

יתרון נוסף של אלאבה הוא הבעיטות החופשיות שלו, שמסכנות גם את שעריהם של השוערים הטובים בעולם. נתון מדהים לגבי אלאבה הוא שבמהלך השנתיים האחרונות הוא לא קיבל אף כרטיס (צהוב או אדום) בכל המסגרות. הנתון מראה את הקלילות שלו ואת העובדה שהוא מצליח לחטוף לשחקנים בלי לעשות עליהם עבירה. לדעתנו הוא עדיין יכול להשתפר, וברשת כבר מכנים אותו "רוברטו קרלוס הבא", אמנם קצת קשה להשוות אותו לקרלוס האדיר, אבל היי, הוא רק בן 23.

רוברטו קרלוס הבא?
רוברטו קרלוס הבא? © עמוד הפייסבוק הרשמי של באיירן מינכן

קשר מרכזי: ג'ק וילשר (ארסנל)

גיל: 23

ארסנל יכולה להתגאות באקדמיה שלה שמייצרת הרבה כישרונות, אחד מהם הוא שחקן קבוצת הבוגרים – ג'ק ווילשר. 23 זה גיל צעיר, אך את פריצתו של ווילשר הכישרוני ניבאו לגיל הרבה יותר צעיר, מכיוון שכבר בגיל 16 ערך את הופעת הבכורה שלו במדי הקבוצה הבוגרת של ארסנל. הסיבה שמנעה ממנו לפרוץ, היא אחת הבעיות המשמעותיות ביותר של התותחנים בשנים האחרונות - מכת הפציעות. כמעט בכל פעם כשוילשר נכנס לכושר טוב, הגיעה פציעה שמנעה ממנו את ההמשכיות. העונה הקשר האנגלי שיחק רק 14 משחקים נוכח הפציעות, ולכל אורך הקריירה שלו נפצע כבר 11 פעמים, באורך כולל של כ-687 ימים.

גורם נוסף שמונע ממנו לפרוץ הוא אופיו הבעייתי - לא פעם תפסו את וילשר מעשן במועדונים ומנהל אורח חיים שלא מתאים לשחקן כדורגל מהרמות הגבוהות. למרות האופי הילדותי והפציעות, כשוילשר על המגרש – הוא פשוט מדהים. הדריבל האיכותי, המסירות המדויקות, והטאץ' שאופייני רק לו, הן הסיבות שבזכותן ווילשר נכנס להרכב זה. הקשר בן ה-23 הוא אמנם לא סקורר גדול, אך בכל פעם שהוא כובש, הוא עושה את זה בסטייל. וילשר הוא השחקן הראשון בהיסטוריה של הפריימרליג ששער שלו זוכה בתואר שער העונה שתי עונות ברציפות. בקיצור, לג'ק יש הרבה כישרון, ולמרות שערכו מעט ירד בשנתיים האחרונות, אם הוא יצליח להימנע מהפציעות ולשמור על אורח חיים ספורטיבי, ארסנל הרוויחה שחקן ענק.

וילשר. הפציעות הובילו אותו גם לליגת המילואים
וילשר. הפציעות הובילו אותו גם לליגת המילואים © עמוד הפייסבוק הרשמי ג'ק וילשר

קשר מרכזי: פול פוגבה (יובנטוס) 

גיל: 22

על השם החם של אירופה אין צורף לפרט יותר מידי, מכיוון שמדובר בשחקן אדיר שכבר פרץ לתודעת הכדורגל העולמי.
בגיל 22 בלבד הקשר הצרפתי הוא לדעת הרבים הכישרון הגדול באירופה, וקשה להאמין שרק לפני שלוש שנים שוחרר בחינם ממנצ'סטר יונייטד. הקבוצה שקפצה על השחקן היא יובנטוס, שהיום מחזיקה בקשר עם ערך שוק של כ-55 מיליון פאונד.

פול פוגבה הוא שחקן ללא מגרעות – הוא גבוה, פיזי, בעל דריבל מדהים, ראיית משחק מרשימה, שליחות ומסירות מדויקות שמשלימות אותה, בעיטות עוצמתיות ומדויקות ממרחק, וכמובן יכולות הגנתיות גבוהות. כיאה לשחקן כמו פוגבה, כל המועדונים הגדולים באירופה רודפים אחריו, אך הגברת הזקנה לא ממהרת לשחרר את הקשר, שחתם לאחרונה על חוזה עד 2019.

פוגבה. השם הצעיר החם באירופה
פוגבה. השם הצעיר החם באירופה © עמוד הפייסבוק הרשמי של יובנטוס

קשר התקפי: כריסטיאן אריקסן (טוטנהאם) 

גיל: 23 

הקשר הדני של התרנגולים הוא אחד האנדרייטדים הגדולים בעולם. כריסטיאן אריקסן הצטרף לטוטנהאם בקיץ 2013 מאייאקס תמורת סכום של 14 מיליון אירו, מחיר נמוך יחסית לשחקן ברמתו, כמחצית מערך השוק שלו כיום. בשתי עונות בטוטנהאם, כבש אריקסן 22 שערים, ובישל עוד 17, והפך לשחקן מרכזי בהתקפת הספרס. התכונות הבולטות של הדני הן ניהול המשחק, הבעיטות החופשיות המסוכנות וכמובן הדריבל המצוין. אריקסן רק בן 23 ולדעתנו אם הוא ימשיך ביכולת הפנטסטית שלו, במהרה הוא ימצא את עצמו במועדון מפואר יותר מטוטנהאם.

אריקסן. יגיע למועדון מפואר יותר בעתיד?
אריקסן. יגיע למועדון מפואר יותר בעתיד? © טמבלר

קיצוני שמאלי: ניימאר (ברצלונה)

גיל: 23

כבר עכשיו ניימאר הוא אחד השחקנים הטובים בעולם, והשחקן היקר ביותר ברשימה זאת, אך לא ברור אם הוא יוכל להפוך לשחקן הטוב בעולם לאחר פרישתם של רונאלדו ומסי. הכישרון כבר שם, אבל לילד מברזיל יש אופי בעייתי - בקופה אמריקה האחרון קיבלנו דוגמה לאופיו הבעייתי לאחר ההתנהגות המגעילה בסוף המשחק נגד קולומביה שבעקבותיה הורחק למשך הטורניר והשאיר את ברזיל נטולת מחץ.

בשתי עונותיו בברצלונה כבש קפטן נבחרת ברזיל כבש 54 שערים ובישל עוד 26, אך לדעתנו, אופיו הבעייתי הוא זה שמונע ממנו כרגע לסחוב קבוצה או נבחרת על הכתפיים, ולהיזכר כאחד מהטובים בהיסטוריה.

ניימאר. מהטובים בעולם אך עדיין ילד
ניימאר. מהטובים בעולם אך עדיין ילד © עמוד הפייסבוק הרשמי של ברצלונה

קשר ימני: מריו גצה (באיירן מינכן) 

גיל: 23 

הוא אמנם רק בן 23, אך כבר הספיק להביא גביע עולם למולדתו, במו רגליו. מריו גצה, שהוכיח שהוא איש של מאני טיים, ניחן ביכולת ניהול משחק מדהימה. תפקידו המקורי הוא קשר התקפי, אבל לאור הכישרון שלו, ל"נבחרת" זו הוא מתאים להיכנס גם בתור קיצוני ימני. גצה גדל בדורטמונד מגיל 8, וב-2011 זכה בפרס "נער הזהב" המוענק לשחקן הצעיר הטוב באירופה.

הגרמני היה אחד מהשחקנים המרכזיים בקבוצה שהעפילה לגמר ליגת האלופות, אך בקיץ 2013 דורטמונד נאלצו למכור את הקשר בן ה-23 דווקא ליריבה הישירה, באיירן מינכן, ששילמה עליו 37 מיליון אירו. העונה האחרונה שעברה על גצה הייתה פושרת, מכיוון שפפ לא נתן לו מספיק קרדיט, ונראה כי הספרדי לא בונה על היהלום הגרמני כשחקן שיוביל את הקבוצה בעתיד. מעמדו של גצה בבאיירן מעט מעורער, לדעתנו כל קבוצה בה הוא ישחק תזכה בשחקן נהדר, עם פוטנציאל להיות מהטובים בעולם.

גצה. השחקן הצעיר היחיד שהביא במו רגליו גביע עולם
גצה משמאל. השחקן הצעיר היחיד שהביא במו רגליו גביע עולם © עמוד הפייסבוק הרשמי של באיירן מינכן

חלוץ: אלבארו מוראטה 

גיל: 22

את אלבארו מוראטה רובכם זוכרים מהיורו עד גיל 21 שהתקיים בישראל לפני שנתיים - מוראטה הצטיין בטורניר, סיים כמלך השערים, והיה אחד הברגים המשמעותיים בזכייה של נבחרתו, ספרד. מדובר בחלוץ עם חוש לכיבושים, חדות מול השער ומיקום מצוין, תכונות שהופכות אותו לחלוץ מסוכן ששווה מקום בהרכב שלנו.

מוראטה גדל בנוער של ריאל מדריד, ממנה נמכר ליובנטוס ב-2014, תמורת כעשרים מיליון אירו. בחצי גמר ליגת האלופות העונה, פגש מוראטה את ריאל מדריד, ובזכות שני שערים בשני המשחקים, מוראטה הדיח את קבוצתו לשעבר, ומנע ממנה לזכות בצ'מפיונס פעמיים ברציפות. גם בגמר הטורניר הצליח מוראטה למצוא את הרשת, בהפסד 3-1 לברצלונה. 

החלק המעניין במכירתו של מוראטה, הוא סעיף אותו הכניסה ריאל מדריד בחוזה, המאפשר לה לקנות בחזרה את מוראטה בסכום של 30 מיליון אירו, עד ה-1 בספטמבר 2015. יהיה מעניין לראות אם ריאל תחזיר אותו, וייתכן שזה יקרה בעקבות עזיבה אפשרית של קארים בנזמה. לדעתנו ריאל עשתה טעות כשהחליטה למכור אותו, ותעשה עוד טעות אם לא תחזירו, מכיוון שלחלוץ בן ה-22 יש את כל הכלים להפוך לאימת בלמי היבשת.

מוראטה. יחזור לבסוף לריאל?
מוראטה. יחזור לבסוף לריאל? © עמוד הפייסבוק הרשמי של יובנטוס
 

 

תגובות