אליפות זהובה: הווינר הגדול בתולדות הכדורגל הישראלי?.

אליפות זהובה: הווינר הגדול בתולדות הכדורגל הישראלי?

למרות התחזיות וכנגד כל הסיכויים, מכבי תל אביב יצאה ממשחק החוץ הקשה נגד באזל עם שוויון 2-2, בעזרת היתרון הבודד שלהם על היריבה השוויצרית - ערן זהבי. אורן פדידה על הווינר הגדול ביותר בתולדות הכדורגל הישראלי

מכבי תל אביב יצאה ביום רביעי שעבר למשחק הכי חשוב שלה מאז נרכשה על ידי המיליארדר מיץ' גולדהאר, משחק חוץ נגד פ.צ. באזל, לאחר שטיפסה עוד שלב והגיעה לפלייאוף העלייה לליגת האלופות. לקראת משחק הגומלין הערב (21:45), בו מכבי תל אביב צריכה רק תיקו כדי לעבור שלב הגיע הזמן לדבר על השחקן היחיד שעושה את ההבדל.

עוד בערוץ הספורט של פרוגי:

הצהובים, שכל כך פחדו לקבל את היריבה המרה  שכבר הדיחה אותם פעמיים בפחות משלוש שנים ממפעלים אירופיים, גילו כי השד לא כל כך נורא, ולאחר נס פילזן, קיוו שאפשר להדיח גם את החתול השחור שלהם מבאזל, ולהעפיל לליגת האלופות בפעם השנייה בתולדות המועדון. באזל, שבדומה למכבי תל אביב, כמעט לא נמצאת בתחרות מתמידה בזירה המקומית לאחר שש אליפויות רצופות, מעט נחלשה בקיץ האחרון לאחר שאיבדה שחקנים משמעותיים לרחבי הבונדסליגה - פביאן שאר, מרסלו דיאז ופביאן פריי. בנוסף היא מכרה את דרליס גונזלס לדינמו קייב במחיר עתק של 6.5 מיליון פאונד, ונפרדה מהסמל הכי גדול שלה בשנים האחרונות / מארקו שטרלר, שפרש ממשחק פעיל.

בדומה לקבוצה משוויץ, גם אלופת ישראל לא התחזקה משמעותית בקיץ האחרון ולא צירפה זרים איכותיים, מה שגרם ללא מעט אנשים לחשוב שלמכבי תל אביב של השנה אין סיכוי להגיע לליגת האלופות, ואף שהיא בסכנה לאבד את האליפות לאחר שלוש עונות. למרות היתרון הברור על הנייר מבחינת איכות השחקנים וכמובן הביתיות, למכבי תל אביב יש משהו שאין לבאזל, וזה ערן זהבי אחד, זה נראה ונשמע פשוט מאוד, וכל אחד יודע מי הפקטור המשמעותי של מכבי תל אביב והווינר הישראלי הגדול בדורנו.

זהבי חוגג. הווינר הישראלי הגדול ביותר?
זהבי חוגג. הווינר הישראלי הגדול ביותר? © אתר רשמי מכבי תל אביב

לאחר שער האליפות בטדי, המספרת נגד ליון בליגת האלופות, ואין ספור שערים קריטיים שהשיגו לקבוצותיו לא מעט ניצחונות, זהבי עשה זאת שוב, ובצורה הכי "ערן זהבית" שיש. כבש צמד נגד היריבה הקשוחה מבאזל, כאשר השער השני, שער השיוויון, נכבש בדקה ה-96 של תוספת זמן ארוכה שנגרמה בגלל בזבוזי זמן של חברי הקבוצה של זהבי. 

אין בית ישראלי אמיתי ששמו של EZ7, שכבר קיבל השוואה מכובדת מאד (אך עדיין לא מוצדקת) עם הפנומן כריסטיאנו רונאלדו, לא הוזכר. שבוע אחר שבוע, משחק אחר משחק, מצליח מספר 7 בצהוב להשאיר כל אוהד בספורט עם פה פעור לאחר שמפגין ביצועים שלא נראו על ידי שחקן ישראלי בשנים האחרונות. בסוגייה זו, דעתי חרוצה. ערן זהבי הוא השחקן שעשה את הדברים הכי גדולים, יפים ומשמעותיים בקבוצה ישראלית, אך מה שעוצר אותו מלהיכנס לרשימה אחת עם ברקוביץ', בניון, רביבו ועוד, זו ההצלחה מעבר לים ובנבחרת.

כבר השווה לפנומן, השוואה מוצדקת?
כבר השווה לפנומן, השוואה מוצדקת? © אתר רשמי מכבי תל אביב

יש שיגידו שלברקוביץ' ולרביבו היו אחד את השני בנבחרת הכישרונית שניצחה בפריז, אך גם ערן זהבי יכול להציג יכולת יותר טובה בנבחרת לצד שחקנים כמו בן חיים, דמארי ועוד, וכמובן להרים גם להם את רמת המשחק. צריך לזכור שהסיפור לא גמור, ותיקו 2-2 בחוץ היא תוצאה טובה אך לא מבטיחה העפלה, בטח לא מול באזל. גם אם מכבי לא תצליח לעלות לשלב הבתים של ליגת האלופות בשבוע הבא, ערן זהבי כבר נרשם כאחד הווינרים הגדולים של הכדורגל הישראלי אם לא הגדול מביניהם, ובמקרה הכי גרוע הוא ימשיך לעשות חיל בשלב הבתים של הליגה האירופית.

לדעתי בכל אופן, אנחנו עוד נתלהב ונתרגש מזהבי הרבה במשחק הגומלין הערב. אמנם אני לא מאוהדיה של מכבי תל אביב, אך לא אתנגד לכך שכוכבים כמו מסי או רונאלדו ישחקו בסמי עופר או בלומפיחד בחורף הקרוב, ושליגת העל תקבל עוד ניקוד במפעלים האירופאים, ולכן אסיים במשפט של הבן אדם הכי צבעוני במכבי תל אביב, כרוז הקבוצה שי סידי - "יאללה זהבי, יאללה מכבי!".

 
תגובות