אוי אוי אוי ליגת אלופות: מכבי ת"א העפילה לשלב הבתים. צילום: אתר רשמי מכבי תל אביב

אוי אוי אוי ליגת אלופות: מכבי ת"א העפילה לשלב הבתים

בסיום תיקו 1-1 (3-3 בסיכום) מכבי תל אביב העפילה לשלב הבתים של ליגת האלופות בזכות צמד שערי חוץ של זהבי שכבש גם הערב (24') והוליך את מכבי תל אביב לשלב הבתים בפעם השנייה בתולדותיה

הערב (שלישי), אירחה מכבי תל אביב את פ.צ. באזל לעיני בלומפילד מלא, כאשר על הפרק עמד כרטיס לשלב הבתים של ליגת האלופות. המשחק הראשון, שנערך בשוויץ, הסתיים בתוצאה 2-2 לאחר שער שיוויון סנסציוני של ערן זהבי בדקה ה-96, לכן, מכבי באה למשחק זה בידיעה שתיקו עם פחות משני שערים יספיק לה.

האורחת הייתה זו שעלתה ראשונה ליתרון מהיר 12 דקות מהפתיחה, אך ה-כוכב של מכבי תל אביב ערן זהבי שלח את מכבי תל אביב לשלב הבתים של ליגת האלופות עם שער שיווין בדקה ה-24'.

עוד בערוץ הספורט של פרוגי:

מחצית ראשונה:

המשחק נפתח בהילוך איטי ועשר הדקות הראשונות הוקדשו לגישושים מצד שתי הקבוצות, ללא סיכון כלשהו לשעריהם של שני השוערים. ההזדמנות הרצינית הראשונה הגיעה לאחר עשר דקות, כאשר איגייבור הכשיל את ביארנסון קרוב לרחבה. זופי, מחליפו של דלגדו בהרכב, לקח את הכדור החופשי ושיגר אותו ישר לחיבורים של חואן פאבלו שנותר חסר אונים, 1/0 לבאזל! במצב זה, הקבוצה השוויצרית עולה לליגת האלופות.

המשחק המשיך עם שליטה מוחלטת של באזל, עד שבדקה ה/24' הגיע המהלך ששינה את מהלך המשחק, מיטרוביץ' שלח כדור עומק לערן זהבי, שעם רגל שמאל מצא את שערו של ואצ'ליק, והשווה את התוצאה, 1-1 בבלומפילד. בבעיטה הראשונה של מכבי, זהבי כובש את שערו השלישי בפלייאוף, ומזכיר למה הוא נחשב לאחד הווינרים הגדולים בתולדות הכדורגל הישראלי.

זהבי מול ואצ'ליק
זהבי מול ואצ'ליק © אתר רשמי מכבי תל אביב
זהבי חוגג עם הפיו פיו שער ששווה בתים
זהבי חוגג עם הפיו פיו שער ששווה בתים © אתר רשמי מכבי תל אביב

השליטה של באזל נמשכה עד סוף המשחק, ומלבד מספר ניסיונות להתקפות מתפרצות של הצהובים, המחצית כולה התנהלה בחצי המגרש של הצהובים. מכבי שיחקו כמו קבוצה שלא מחפשת שער אלא רק לא לחטוף אחד, והמחצית הראשונה הסתיימה עם שמונה בעיטות לשערו של חואן פאבלו לעומת בעיטה בודדת לשערו של ואצ'ליק, שלמזלם של מכבי תורגמה לשער.

מחצית שנייה:

יחסי הכוחות נשמרו במחצית השנייה – התקפה שוויצרית נגד בונקר ישראלי. מלבד ניסיונות פריצה אישיים של טל בן חיים, איגיבור וזהבי, מכבי לא התאמצה להראות שהיא מנסה להגיע לשער, השוויצרים שלטו במשחק באופן כמעט מלא, אך לא הגיעו למצבים מסוכנים מול השער. עשרים דקות לאחר תחילת המחצית, באזל התקרבה מאוד לשער שיעלה אותה לשלב הבתים, כאשר שאקה, קשרה האחורי של הקבוצה, בעט בעיטה שטסה ליד קורת שערה של מכבי.

פאבלו מרחף
פאבלו מרחף © אתר רשמי מכבי תל אביב

בדקה ה-79' חואן פאבלו יצא ביציאה פזיזה מחוץ לרחבה, הרחיק את הכדור לשחקן באזל, וכמעט שילם על כך ביוקר כאשר הרמה שוויצרית כמעט מצאה את השער כאשר לא היה שם, אך בשנייה האחרונה השוער המנוסה הצליח להעיף את הכדור לקרן. ככל שעברו הדקות, מפלס הלחץ של באזל עלה והאגרסיביות איתו, ארבעה כרטיסים צהובים נשלפו לחובת שחקני באזל במחצית השנייה. קצב המשחק עלה, ומכבי תל אביב ערכו חילוף הגנתי – דור פרץ, קשרה/בלמה של מכבי נכנס במקומו של הקשר ההתקפי נוסא איגיבור. גם בצד השוויצרי עשו שינונים, והכניסו למשחק את שקלזן גאשי, חלוצה האלבני של הקבוצה, מלך שערי הליגה השוויצרית בעונה שעברה ושותפו לשעבר של מואנס דאבור לחוד לגראסהופרס.

© אתר רשמי מכבי תל אביב

למרות הכנסתו של גאשי, באזל לא הצליחו למצוא את השער, ומכבי תל אביב אף הציגו כמה התקפות נגד, אך לא איימו על השער השוויצרי. עמוק בתוך תוספת הזמן, בדקה ה-92', באזל זכו בכדור הקרן, אליו גם השוער עלה, אך גם אותו לא הצליחו השוויצרים לנצל, ולמרות לחץ מאסיבי וקשה על שערו של חואן פאבלו, הגנת מכבי תל אביב, שבדקות אלו כללה 11 שחקנים, הצליחה לא לספוג שער.

למרות שליטה מוחלטת של באזל ולמרות שמכבי תל אביב לא בעטה בעיטה אחת למסגרת של ואלצ'יק במחצית השנייה, המשחק הסתיים בתוצאה 1:1 ומכבי תל אביב העפילה לליגת האלופות בפעם השנייה בתולדותיה. הפרוייקט של מיץ' גולדהאר וג'ורדי קרויף השיג את מטרתו לאחר שלוש שנים, והשניים האלו צריכים לטל בן החיים הבלם וערן זהבי, שלמעמד זה הגיעה מכבי בזכות היכולת המצוינת בפלייאוף.

 
תגובות