הקרב על המקום ה-4 בספרד: סיביליה, ולנסיה או בילבאו?. צילום: עמוד הפייסבוק הרשמי של אתלטיק בילבאו

הקרב על המקום ה-4 בספרד: סיביליה, ולנסיה או בילבאו?

את הקלישאות על הליגה הספרדית כולם שמעו. "לא תחרותית", "לא מעניינת", "ליגה מרכיבה עשרים קבוצות ולא שלוש", ועוד. סביר להניח ש שוב ברצלונה, ריאל ואתלטיקו מדריד יתפסו את שלושת המקומות הראשונים של הליגה הספרדית גם העונה השאלה הגדולה היא - מי תתפוס את המקום הרביעי?

יש קרב מאוד מעניין בין סביליה, ולנסיה, ויאריאל ואתלטיק בילבאו בליגה הספרדית. הקבוצות האלו בקרב על המקום הרביעי, והמשחקים ביניהן יכולים להכריע. הליגה הספרדית כבר נפתחה ואנחנו נצטרך לחכות לפחות פברואר כדי לדעת מי המועמדת המובילה לקחת את המקום שמוביל למוקדמות ליגת האלופות.

כדי לנתח את את הסיכויים של כל קבוצה לתפוס את המקום הרביעי, נצטרך קודם כל לראות את ההעברות של כל קבוצה ומתי המשחקים החשובים שלה העונה.

עוד בערוץ הספורט של פרוגי:

ולנסיה

ולנסיה שסיימה את העונה הקודמת במקום הרביעי ואתמול העפילה לשלב הבתים בליגת האלופות אחרי צמד מפגשים עם מונאקו (3/4 בסיכום) כנראה שלא תיפול בלחץ של שלושת המפעלים, ככמו שקרה למלאגה ואתלטיק בליבאו. ולנסיה משחקת כמעט על דרך קבע בליגת האלופות כך שהיא רגילה למשחקים הלא פשוטים באמצע השבוע.

למרות ההתפטרות של נשיא המועדון, אמדאו סלבאו, המנהל המקצועי, רופטה, והמנהל הטכני, רוברטו פביאן אז'אלה, ולנסיה הייתה עד כה פעילה בחלון ההעברות. על מנת לעבות את הסגל, ולנסיה קנתה את השחקנים רודריגו, אנדרה גומז וז'ואאו קנסאלו שהיו מושאלים אצלה בעונה שעברה, כשהרכש הבולט בהם הוא אלברו נגרדו שהושאל לקבוצה ממנצ'סטר סיטי ונרכש הקיץ על ידי העטלפים.

נגרדו חוגג. הפעם ירצה לסיים במקום גבוה יותר?
נגרדו חוגג. הפעם ירצה לסיים במקום גבוה יותר? © עמוד הפייסבוק הרשמי של ולנסיה

בנוסף ולנסיה השאילה את צמד השחקנים רוברט איביינז (22) וסלבה רואיז (20). קנתה את הכישרון הבלגי הצעיר באקלי זאקריה, קנתה את השוער מת'יו ראיין והחתימה את הבלם/קשר, רודריגו קאיו. ולנסיה חימשה את עצמה בצעירים כשרוניים מאוד וכנראה שהיא בונה את הקבוצה לעתיד. בנוסף לרכש, קיים גם שלד חזק ויציב הכולל את הקשר האדיר דני פארחו, ואת החלוץ הכשרוני פאקו אלקסר ששווים את הטופ 4.

זאקריה. הכישרון של הבלגי ימומש בעתיד?
זאקריה. הכישרון של הבלגי ימומש בעתיד? © עמוד הפייסבוק הרשמי של ולנסיה

סיביליה

סביליה תופיע בשלב הבתים של ליגת האלופות, עקב זכייתה בליגה האירופית. סביליה נפרדה ממגנה הימני, סיסיניו, ששיחק בקבוצה משנת 2012, וסבל מפציעה קשה. סביליה מכרה את החלוץ המוביל שלה קרלוס באקה למילאן האיטלקית, והביאה את צ'ירו אימובלה בהשאלה מדורטמונד. יש המון סימני שאלה מסביב לאימבולה, הם מסתכמים בעיקר ב-"האם הוא יוכל לתפוס את המקום של באקה?" סביר להניח שלא. 

אימובילה. יקווה לשקם את הקריירה שלו אצל האדומים-לבנים
אימובילה. יקווה לשקם את הקריירה שלו אצל האדומים-לבנים © טמבלר

סביליה היא קבוצה די טרייה בליגת האלופות, ולא רגילה ללחץ ולעומס במשחקים הקשים למרות השתתפות קבועה בשנים האחרונות בליגה האירופית שנחותה בהרבה מליגת האלופות. את העונה הקודמת סיביליה סיימתה עם נקודה אחת מתחת לולנסיה שסיימה כאמור רביעית.

ויאריאל ואתלטיק בילבאו

שתי הקבוצות האחרונות שנעסוק בהן מחוברות. ויאריאל ובילבאו רחוקות ברמתן מולנסיה וסיביליה והקרב בניהן הוא בעיקר על המקום החמישי. בקיץ האחרון ויאריאל איבדה לא מעט שחקנים חשובים. הכישרון ג'ובאני דוס סנטוס שהיה אמור להיות אחד השחקנים הבולטים של המועדון עזב ל/MLS ובנוסף לדוס סנטוס ויאריאל איבדה אולי את הסופר כישרון הכי גדול שלה החלוץ הארגנטיני לוסיאנו וייטו שעבר לאתלטיקו מדריד.

מלבד הפרידה משני השחקנים הבולטים, ויאריאל לא הייתה פעילה במיוחד בחלון ההעברות והרכש הבולט ביותר שלה הוא החלוץ רוברטו סולדאדו שהגיע כמושאל מטוטנהאם. את הליגה היא פתחה ביום ראשון האחרון עם תוצאת תיקו מאכזבת בחוץ מול ריאל בטיס.

סולדאדו. השאלה לקבוצה קטנה יותר תעשה לו טוב?
סולדאדו. השאלה לקבוצה קטנה יותר תעשה לו טוב? © טמבלר

אתלטיק בילבאו החלה את המסע שלה בסביבו השלישי של מוקדמות הליגה האירופית, שם היא פגשה את אינטר באקו בנואבו סן ממס. בילבאו ניצחה 2-0 קליל, ושלטה ברוב המשחק. דווקא לאתלטיק בילבאו שידועה כמשתלה של באסקים, שאוהדיה לא מחבבים זרים בלשון המעטה, יש סגל שחקנים חזק עם איימריק לאפורטה, סוסיאטה ואדוריץ'.

השחקנים הללו, הצליחו לגבור על ברצלונה בסופר קאפ כשהציגו משחק מסודר ויעיל שהיה שווה גביע. את הליגה בילבאו פתחה שוב מול ברצלונה אך הפעם המזל לא האיר פנים לבאסקים שרשמו הפסד 1-0.

אדוריץ' עולה לכדור גבוה. הפעם לבילבאו לא היה מזל מול בארסה
אדוריץ' עולה לכדור גבוה. הפעם לבילבאו לא היה מזל מול בארסה © עמוד הפייסבוק הרשמי של אתלטיק ביבלאו

הליגה הספרדית כבר החלה ולכולנו ברור מי יאיישו את שלושת המקומות הראשונים. הקרב האמיתי בליגה הזו הוא על המקום הרביעי והקרב הזה מתנהל בין ארבעה כשכל אחת ראויה לו.

 

תגובות