עשו לנו את השבוע: הפועל צונחת, חמד לוהט וברצלונה משעממת. צילום: אתר רשמי מכבי חיפה, עמוד פייסבוק ברייטון ועמוד פייסבוק ברצלונה

עשו לנו את השבוע: הפועל צונחת, חמד לוהט וברצלונה משעממת

אימפריות נופלות? למכבי חיפה כבר התרגלנו, צ׳לסי מרגיעה את אוהדי מכבי תל אביב עם פתיחת עונה נוראית וליברפול ממשיכה בשלה. מעניין מה יהיה פרק ההמשך עם הקבוצות האלו. קבלו את חמשת הדברים שעשו לאורן פדידה את השבוע

הליגות הגדולות באירופה כבר נפתחו, ובכל שבוע אנחנו זוכים לרגעים גדולים. בכל שבוע, אורן פדידה יבחר את חמשת הרגעים שעשו לנו את השבוע בארץ ובעולם. והפעם: מכבי חיפה מאכזבת את אוהדיה, הפועל תל אביב צונחת ותומר חמד הוא הליגיונר עם החיוך הגדול ביותר באירופה.

עוד בערוץ הספורט של פרוגי:

האכזבה ממכבי חיפה: הפסד שני ברציפות (1-0 להפועל כפר סבא)

מכבי חיפה ממשיכה לאכזב את רבבות האוהדים שמגיעים למשחקי הקבוצה, וסיר הלחץ עולה וקרוב מאד לפיצוץ. אתמול גם בגזרת יחסי ה-בעלים-אוהדים נפל דבר במכבי חיפה כאשר עשרות אוהדים הקיפו את יעקב שחר ו״ליוו״ אותו למכוניתו בקללות וגידופים לאחר ההפסד של הקבוצה להפועל כפר סבא.
 
ברור שאוהדים ברמה נמוכה שכזו לא מבינים זאת, אך כשהבעלים משקיע כ-300 מיליון שקלים ב-25 שנים כל אחד מבין, יעקב שחר היה פה לפני האוהדים האלו, וכנראה שגם יהיה אחריהם. אני מבין את אוהדי מכבי חיפה. נכון, יעקב שחר חושב שהוא דמות מקצועית אך הוא לא, השחקנים במכבי חיפה זה ממש לא מה שהיה פעם. אבל האמינו לי שזה עדיף על בעלים אחרים בליגת העל כדוגמת אלי טביב וחיים רמון. ראו הוזהרתם!
 
שחקני מכבי מאוכזבים
שחקני מכבי מאוכזבים © אתר רשמי מכבי חיפה

מצנח אדום: הפועל תל אביב קורסת עם הפסד 3-0 לקריית שמונה

הפועל תל אביב נראית כקבוצה שרחוקה מלהתחבר, אינפלציית קשרים ושום חלוץ שנותנים לו את המושכות.
בקצב הזה, המאמן הספרדי ססאר מנדיונדו כבר יכול ולהתחיל לארוז את המזוודות ולהזמין כרטיסי טיסה. הפועל תל אביב נראית רע, רע מאוד, אך מה שיותר מכל מושך את העין אצל האדומים הוא חוסר המטרה או יותר נכון חלוץ המטרה. אני קורא לאמיר כבירי להרים את הכפפה ולקחת אחריות על הבאת חלוץ.
 
לא בטוח שזה מה שיעזור להפועל אך זה יתן לה קצת צורה. ועוד טיפ, אל תמהר לפטר את מי שהבאת בקול תרועה משתי סיבות עיקריות. הראשונה, לא בטוח שבסכום הזה תמצא מישהו יותר טוב והשנייה, בעיקר שמך הטוב בקרב האוהדים יהרס בגלל שתחשב לבדיחה, או יותר נכון לעוד אחד שלא הצליח לייצב את הספינה האדומה ההולכת ושוקעת.
 
שחקני הפועל תל אביב, לא מחוברים בכלל
שחקני הפועל תל אביב, לא מחוברים בכלל © אתר רשמי הפועל תל אביב

ליגיונר לוהט: תומר חמד חוגג עם צמד ושער ניצחון בצ'מפיונשיפ

תומר חמד וכל מילה מיותרת. החלוץ שעבר לא מעט בקריירה שלו מראה כי מצא בית חם ועוזר לקבוצתו שבוע אחר שבוע לעלות לפסגת הצ'מפיונשיפ. שכן, היא יותר טובה מהליגה הישראלית. תומר חמד שחקן נפלא ואת זה אנו יודעים מזמן, אך תמיד הייתה הרגשה שהוא לא מתחבר לאף קבוצה בה הוא משחק ומתגעגע לימיו בקריית אליעזר, ששם הכיר כל פינת דשא ויכל גם לכבוש ברגליים קשורות.
 
אם זה במאיורקה שנכון, הוא כבש מספר שערים בלתי מבוטל אבל נפצע ברגע השיא. או באלמריה שהפך ליקיר האוהדים אך לא מנע את ירידת הליגה של קבוצתו. ועכשיו בברייטון, לצידו של בירם כיאל, חמד מסתדר יופי גם עם הקהל, גם עם האגרסיביות הבריטית האופיינית, ויותר מכל עם צפיפות המשחקים שבוע אחר שבוע. אני מקווה מאוד שלא עשיתי לחמד נאחס ושהוא ימשיך לחורר רשתות באנגליה, ואולי יהיו לנו צמד ליגיונרים בפריימרליג בשנה הבאה.
 
חמד מונף. הליגיונר השמח ביותר השבוע
חמד מונף. הליגיונר השמח ביותר השבוע © עמוד הפייסבוק הרשמי של ברייטון

נגמר הרעב? ברצלונה משעממת עם ניצחונות קטנים במחזורי הפתיחה

אלופת ספרד, אלופת אירופה, כל תואר אפשרי היא כבר השיגה, עד שהגיעו צמד המשחקים מול בילבאו בסופר-קאפ הספרדי שנראו כי הורידו למסי וחבריו את הביטחון לרצפה. לאחר שני מחזורים ברצלונה עם 6 נקודות אבל לפי זיכרוני הן 6 הנקודות הכי לא מרשימות שהקאטלונים יכלו להשיג.
 
עם צמד הופעות רע מאד בסופר-קאפ הספרדי והמשך בליגה הספרדית, השלישייה הקטלנית של ברצלונה לא מראה ניצוצות, אפילו לא מסי! ברצלונה ניצחה אמש את מלאגה בקאמפ נוא משער של תומאס ורמאלן. כן קראתם מכון תומאס ורמאלן, הבלם שהפך ללא ספק לבלוף מספר אחת במועדון העל מברצלונה, הצליח להוציא את ברצלונה לפגרת הנבחרות אמנם עם 6 נקודות מ-6 האפשריות, אך גם עם המון חומר למחשבה לקראת המשך העונה בליגה, ליגת האלופות וכל המפעלים שברצלונה תתחרה. כי בקצב המשעמם הזה בארסה לא תצליח לשחזר את הישגיה מהעונה שעברה ואפילו לא חצי.
 
ורמאלן חוגג. השער היחיד של ברצלונה בפתיחה אפורה
ורמאלן חוגג. השער היחיד של ברצלונה בפתיחה אפורה © עמוד הפייסבוק הרשמי של ברצלונה

רגע האמת הגיע - הפועל באר שבע חייבת לזכות באליפות

מה לא עבר על הפועל באר שבע הקיץ? לטוב ולרע. הערב במשחק העונה הראשון הקבוצה מבירת הנגב יכולה ואפילו צריכה לתקוע יתד בפסגת הכדורגל הישראלי. אמנם לא הכל מוכן לקראת בואה אל אצטדיונה החדש אבל אם נסתכל על הצד החיובי נוכל לחשוב שעם דחיפה של יותר מ-20,000 אוהדים בטדי, ובצל האופוריה בה נמצאת מכבי תל אביב בשל העפלה לליגת האלופות, באר שבע נמצאת במקום הנכון ובזמן הנכון.
 
סביר להניח שהיא רק מחכה לעקוץ את הצהובים, או יותר נכון לנקום על המגה-השפלה בגמר הגביע. דבר נוסף שבא לזכות האדומים הוא חוסר הסדר במועדון הצהוב. אמרו לא פעם שהעמדה החשובה על המגרש היא עמדת השוער. ובמכבי תל אביב מנצלים את משחקי הליגה כהכנה לליגת האלופות, עם החלפת השוער בפחות מ-48 שעות יכול להיות שזה ישפיע לטובה על מכבי אך סיכוי גבוה יותר שזה יבוא לרעתה. זה לדעתי הדבר המשמעותי שישחק הערב לטובתה של הפועל באר שבע. נגמרו התירוצים והגיע הזמן לעבוד.
 
בוזגלו. יביא לנגב אליפות?
בוזגלו. יביא לנגב אליפות? © עמוד הפייסבוק הרשמי של הפועל באר שבע
 

 

תגובות