מכבי תל אביב בליגת האלופות: התחזיות, התאריכים והדעות. צילום: עמוד הפייסבוק הרשמי של מכבי תל אביב

מכבי תל אביב בליגת האלופות: התחזיות, התאריכים והדעות

לראשונה מזה שנים, עקבו אוהדי הכדורגל הישראלי בעניין רב אחר הגרלת הבתים בליגת האלופות, לא רק עבור הקבוצות הזרות שהם אוהדים, אלא גם בשביל מכבי תל אביב, הטרבליסטית הטרייה של שעשתה היסטוריה ותשחק בפעם השנייה בתולדותיה במפעל הנכסף

ביום חמישי האחרון, עקבו כל אוהדי הכדורגל בארץ באדיקות אחר הגרלת ליגת האלופות, שהתקיימה במונאקו, שבצרפת. בטקס המפואר, הוחלטו שני דברים מרכזים: מי יהיה שחקן השנה באירופה ומה יהיה הרכב הבתים בליגת האלופות.

בשלב הפלייאוף שקדם להגרלה, מכבי תל אביב פגשה את באזל (3/3 בסיכום, ניצחון בשערי חוץ) כשערן זהבי כובש את כל שלושת השערים, והוא גם האחראי הבלעדי לעלייתה של מכבי, ומסיים כמלך שערי המוקדמות (!) הקפטן הצהוב היה אחראי גם לעלייה לשלב הפלייאוף, לאחר צמד אדיר בדקות הסיום של משחק הגומלין מול ויקטוריה פילזן הצ'כית, ומהפך מטורף.

עוד בערוץ הספורט של פרוגי:

מכבי תל אביב האלופה הישראלית, הוגרלה לבית עם צ'לסי האנגלית מהדרג הראשון, פורטו הפורטוגלית מהדרג השני, ועם דינמו קייב האוקראינית.

סיכוייהם של הצהובים לעלות לשמינית הגמר קלושים, אך יש להם סיכוי לא רע לסיים במקום השלישי, ולנשור הישר אל שלב 32 הגדולות של הליגה הארופית. הקבוצה שאמורה לסיים בראש הבית, היא ללא ספק צ'לסי של "המיוחד" - ז'וז'ה מוריניו הפורטוגלי, שהוביל בעברו את פורטו יריבתו בבית, לזכייה היסטורית בליגת האלופות. המקום השני לעומת זאת פתוח לגמרי, והקרב עליו, יהיה בין פורטו לדינמו קייב, שבניהם תנסה להידחס הנציגה הישראלית שלנו במפעלים האירופיים.

צוות הסטטיסטיקה של ESPN נתן למכבי תל אביב סיכויים של 1.5 אחוז לסיים ראשונה בבית, 9.3 אחוז לסיים שנייה, ו-32.3 אחוז לסיים שלישית ולהבטיח מקום בבתים של הליגה האירופית. ג'ולן לופטגי מאמנה בן ה-50 של פורטו אמר על ההגרלה: "זה בית קשה עם קבוצות טובות שזכו באליפויות במדינות שלהן. צ'לסי קבוצה מצוינת, ויש להם מאמן שמכיר את המועדון שלנו, ואת הכדורגל הפורטוגלי מבפנים ומבחוץ. נצטרך לעבוד ולשמור על אטופימיות וביטחון. על כר הדשא נראה מי הטובה ביותר".

אמנם מכבי לא הגרילה "בית מוות" שכולל את באיירן מינכן, ריאל מדריד ורומא שהיה גורם לאקסטזה לקהל הישראלי, אבל היא קיבלה את ההגרלה האולטימטיבית עבורה. למה אתה שואלים?

צ'לסי (חוץ, 16 בספטמבר)

המפגש בין האלופה האנגלית למקבילתה בישראל מביא אתו המון פיקנטיות. ראשית כל, בגלל ההיסטוריה הזכורה לשמצה של טל בן חיים וסלבישה יוקאנוביץ' כשחקנים בבלוז. אין ספק כששניהם יעלו על המגרש ברצון להוכיח שהם זנחו את תדמית הפלופים שקיבלו בצ'לסי. ואיך אפשר לדבר על צ'לסי בלי להזכיר את האחד והיחיד, ז'וז'ה מוריניו. הגעתו של המיוחד לארץ, הידוע באמירות העוקצניות ובמשחקי המוחות שלו תיצור עניין רב בתקשורת ובציבור האוהדים בישראל.

יהיה מעניין מאוד לשמוע את מוריניו במסיבת העיתונאים  בישראל לפני המשחק שיפתח את בית G. אני בטוח כי הוא יספק כמה הצהרות מעניינות על האלופה הישראלית, ועל ערן זהבי בפרטי. כמובן, שהגעה של קבוצה בסדר גודל של צ'לסי לישראל היא מבורכת ותלהיב את קהל האוהדים הישראלי. לא כול יום אלופת אנגליה מגיעה לארץ הקודש. מכיוון שלמכבי לא היה באמת סיכוי להוציא נקודות נגד כל קבוצות הדרג הראשון (להוציא את פ.ס.ו), העובדה שמכבי הוגרלה נגד קבוצת על רק תורמת לה, אם במכירות הכרטיסים ואם במעמד המרגש.

שחקני צ'לסי חוגגים את הזכייה האחרונה. ראשות הבית של הבלוז בוודאות
שחקני צ'לסי חוגגים את הזכייה האחרונה. ראשות הבית של הבלוז בוודאות © עמוד הפייסבוק הרשמי של צ'לסי

צ'לסי (16.9 בחוץ, 24.11 בבית)

הישג שיא בליגת האלופות: זכיה ב-2011/12

דינמו קייב (בית, 29 בספטמבר)

גם בדרג השלישי, מכבי תפגוש את היריבה הנחותה ביותר, בצוותא עם אולימפיקוס. דינמו קייב האוקראינית היא קבוצה אירופית חזקה ולגיטימית לכל דבר ועניין, אך לא אחת שצריכה להפחיד יותר מדי את החניכים של סלבישה יוקאנוביץ'. איכות הסגל של דינמו לא עולה בהרבה על של באזל, אליה מכבי כבר הצליחה להראות עליונות. בדיוק כמו שזה היה קשה, ולרגעים ארוכים, כמו שחזר ואמר זהבי "סבל" - כך יהיו גם המפגשים של מכבי נגד דינמו. מדובר בקבוצה מאומנת היטב שתעשה למכבי חיים קשים, אבל שוב פעם - המשימה בהחלט אפשרית. אפשר להוציא בארץ שלוש נקודות, ובנוגע למשחק החוץ - טוב, מכבי תצטרך עוד קצת מהמזל, ובעיקר מהוויניריות וניצול המצבים שאפיינו את צמד המשחקים שלה נגד באזל.

דינמו קייב (29.9 בבית, 9.12 בחוץ)

הישג שיא בליגת האלופות: חצי הגמר ב-1998/99

פורטו (חוץ, 20 באוקטובר)

מבין קבוצות הדרג השני, פורטו היא הקבוצה החלשה ביותר, על הנייר לפחות. הפורטוגלים עברו קיץ סוער שבמהלכו איבדו את שני הכוכבים הכי גדולים שלהם מהעונה החולפת, ג'קסון מרטינז ודנילו הברזילאי למדריד - לצד האדום והלבן בהתאמה. אין שום ספק כי פורטו איכותית ועדיפה על מכבי בכל קנה מידה, אך איבוד כוכבים אלה גורם לכך שפורטו היא בהחלט קבוצה שמכבי יכולה להוציא נגדה נקודה בסמי עופר, ועם קצת מזל ודחיפה של 30 אלף צהובים כחולים - אולי אולי גם לנצח. אם כל זה לא מספיק, הרי שהגעתו של סאן איקר לארץ בהחלט מרגשת עבור אוהדי הבלאקנוס הישראלים.

קסיאס. יעצור את זהבי?
קסיאס. יעצור את זהבי? © עמוד הפייסבוק הרשמי של פורטו

פורטו (20.10 בחוץ, 4.11 בבית)

הישג שיא בליגת האלופות: זכיה ב-2003/04

אזזז....מצד אחד, ההגרלה של מכבי מביאה איתה שרשרת כוכבים בקנה מידה עולמי ארצה - אדן הזאר, דייגו קוסטה ואיקר קאסיאס הם רק חלק קטן מהרשימה המדוברת. מצד השני, ההגרלה מספיק נוחה כדי לאפשר לצד הצהוב של תל אביב לפנטז על סיום במקום השלישי, המוביל לשלבי ההכרעה של הליגה האירופית.

 

תגובות