עשו לנו את השבוע: שוב זהבי, כדורגל בשבת והנבחרת-סל. צילום: אתר רשמי מכבי תל אביב, איגוד הכדורסל בישראל וההתאחדות לכדורגל בישראל

עשו לנו את השבוע: שוב זהבי, כדורגל בשבת והנבחרת-סל

זהבי לוהט במשחק העונה של מכבי תל אביב נגד באר שבע, מלחמת הדתות של הכדורגל בשבת, ושוב ערן זהבי הפנומן הישראלי לוהט אך הפעם במשחק הנבחרת. קבלו את חמשת הדברים שעשו לאורן פדידה את השבוע

הליגות הגדולות באירופה כבר נפתחו, הקרב על המקום באליפות אירופה בצרפת צובר תאוצה ונבחרת ישראל בכדורסל מתחילה את דרכה ביורובאסקט. בכל שבוע, אורן פדידה יבחר את חמשת הרגעים שעשו לנו את השבוע בארץ ובעולם. והפעם: הפנומן הישראלי ערן זהבי מציל את מכבי תל אביב במשחק העונה וגם הופך לבורג החשוב עליו מסתמכים בנבחרת, דת וכדורגל מתערבבים, נבחרת ישראל בכדורסל הפתיעה את כולם ובהפועל תל אביב משדרים עסקים כרגיל.

עוד בערוץ הספורט של פרוגי:

שוב זהבי - "מכבי תל אביב ניצחה 1-0 את הפועל באר שבע" - זהבי כבש והציל את מכבי

משחק עונה? כנראה שזה עוד היה מוקדם לשתי הקבוצות הנוצצות. האחת שכלל לא מתעניינת בליגה שלנו, כי היא כבר בליגה של הגדולות, והשנייה שחיכתה לה בפינה, אך היא לא ידעה שערן זהבי עוקף כל פינה. הפועל באר שבע ואלונה ברקת שהשקיעה בלי סוף בקיץ האחרון היו חייבים לנצח ביום ראשון שעבר את מכבי תל אביב כדי להוכיח שהפרויקט שבנו בקיץ יוכל לעבוד. הכל היה מוכן, לאחר ניצחון מעודד בצפון הרחוק אצל חברת הצמרת קרית שמונה באר שבע הגיעה למשחק נגד מכבי תל אביב, ואם במצב בו הגיעה מכבי למשחק ועם כל האופוריה הזו באר שבע לא ניצלה כלום, כנראה שאפשר להכתיר את הצהובים שוב, נקווה שלא כל כך מהר.
 
זהבי בפעולה. הציל את מכבי ב
זהבי בפעולה. הציל את מכבי ב"משחק העונה" © אתר רשמי מכבי תל אביב

עוד שבת של כדורגל? נקווה שכן!

לאחר שהפוליטיקה התמזגה בתוך הכדורגל בשנים האחרונות בצורה חד משמעית,  עכשיו הגיע תורה של הדת. עשרות שנים שמשחקים כדורגל בשבת,  עשרות שנים שלא מעט שחקנים מצויינים מוותרים על הקדושה למען הפרנסה והגשמת החלומות ולא מתלוננים, ודווקא השחקנים מהליגות הנמוכות (שלרוב לא משחקים בשבת) מתלוננים.
 
אני לא חושב שאותם שחקנים מבינים את משמעות הדבר אותו הם החלו, ביטול משחקי הילדים איום הטוטו על הפסקת התמיכה הכלכלית (דבר שימוטט לא מעט קבוצות) ועוד ועוד. בוא נקווה שבליגות הילדים ובליגה המעניינת באמת (ליגת העל) זה לא יפגע. אחרת כל המנהגים שפיתחנו ירדו לטמיון. 

הנבחרת חוזרת למוקדמות היורו ושוב על מי סומכים? על ערן זהבי!

אחת המחציות שיותר נהנתי לראות בכדורגל הישראלי הייתה ביום חמישי האחרון במשחק של הנבחרת נגד אנדורה. התלהבות, הרכב התקפי, ליגיונרים בשילוב שחקני ליגה ונכון, ערן זהבי אחד. סוף סוף הנבחרת שיחקה כמו קבוצה גדולה, הראתה מי בעלת הבית ושיחקה בטקטיקה נפלאה, אך חבל שזה היה רק למחצית אחת.
 
עם חילופו של ערן זהבי במחצית, ירדה רמת המשחק של ישראל לא ברמה אחת ולא בשתיים. "חצאי מצבים" - שתי המילים שתיארו בצורה מדויקת את הנבחרת שלנו ללא זהבי. אמש בקארדיף זה גם לא הספיק. גוטמן היה צריך להפיק לקחים מהמשחק הקודם בו הושפלנו לעיני 30,000 צופים בסמי עופר, אך מה שבטוח שהנבחרת תצטרך לעזור אומץ בצורה הרבה יותר טובה.
 
כספי. אחרי משחקי הכנה רעים במיוחד הנבחרת הפתיעה את כולם
כספי. אחרי משחקי הכנה רעים במיוחד הנבחרת הפתיעה את כולם © איגוד הכדורסל בישראל. אלן שיבר

ההכנה המזוויעה ליורובאסקט, והפתיחה שהפתיעה את כולם: נבחרת ישראל בכדורסל

אני בטוח שבחלומות הכי שחורים נבחרת ישראל לא ציפתה להגיע לטורניר החשוב ביותר שלה במאזן 1-7. לפני יומיים הגיע רגע האמת, ראשי האיגוד אולי התחילו להתחרט על המינוי של ארז אדלשטיין בעקבות ההפסדים הקשים במשחקי ההכנה, שכללו תבוסות לסרביה ולקבוצות שהרבה פחות טובות מהנבחרת.
 
כל זה הגיע לאחר הטורניר הקודם, שכולנו זוכרים או יותר נכון מנסים לשכוח את ה-0-6 שמלווה את כל אוהדי הכדורסל עד היום. אך נגד רוסיה אדלשטיין הוכיח לכולם שהוא לא מתכוון לוותר על הטורניר והראה את כל כישוריו שהביאו אותו למקום בו הוא נמצא. יכול להיות שהניצחון על רוסיה קירב הרבה לבבות, ביניהם טלפון מראש הממשלה אך לדעתי הנבחרת צריכה לצנן כמה שיותר מהר את ההתלהבות, כי היא חייבת לזכור שאם היא לא תמשיך ככה, כל מה שקרה במשחק הראשון ישכח במהרה.
 
זהבי חוגג מול אנדורה. גם בנבחרת למדו להסתמך על הפנומן הישראלי
זהבי חוגג מול אנדורה. גם בנבחרת למדו להסתמך על הפנומן הישראלי © ההתאחדות לכדורגל בישראל

במהירות הבזק - הפרויקט האדום מתל אביב מתחיל להתפורר

בהמשך למה שכתבתי בשבוע שעבר, הפועל תל אביב מודל קיץ 2015 זה לא זה. אמנם אמיר כבירי ושות' הביאו לא מעט שחקנים צעירים, מבטיחים וחלקם כבר הוכיחו את מחירם ומעמדם, אך בהפועל תל אביב שכחו כנראה למנות רב חובל לסירה הזאת שהחלה את המסע בלי כיוון, וכפי שזה נראה היום אצל הספינה האדומה מתל אביב, לא רק שהיא עוד לא מצאה כיוון, היא נמצאת בדרך הבטוחה לשקוע.
 
בנוגע לפיטורים של ססאר מנדיונדו, אני לא בטוח שזה המהלך הכי חכם שיכלו לעשות במועדון, בטח ובטח שהאוהדים עוד היו סבלניים כלפי הצוות הספרדי, שלטעמי עוד היה יכול לעשות דברים יפים. מצד שני, אני מבין את אמיר כבירי שהתאכזב מכל ההשקעה שלו בקיץ, שלאחר חודש של משחקים הוא עדיין לא החל לתת את התפוקה. כנראה שמקומו של מנדיונדו הוא לא בלחץ ההיסטרי ששורר בהפועל.  מעניין יהיה לראות לאן יוביל וואליד באדיר עוזר המאמן את קבוצתו האהובה.
 
באדיר. ידריך את הפועל עד למציאת מאמן חדש
באדיר. ידריך את הפועל עד למציאת מאמן חדש © אתר רשמי הפועל תל אביב

 



תגובות