מי היו המצטיינים? סיכום העונה הסדירה בליגת העל. צילום: עמוד הפייסבוק של מכבי תל אביב

מי היו המצטיינים? סיכום העונה הסדירה בליגת העל

עונת ליגת העל הסתיימה והחלטנו לסכם עבורכם את כל ההישגים והכישלונות היו בה. מי הוא שחקן העונה, איזה מאמן הצטיין במיוחד ואיזו קטגוריה תפסה הפועל תל אביב?

שחקן העונה הסדירה: ערן זהבי

מפלצת המספרים ששמה ערן זהבי הוא ללא ספק השחקן הטוב ביותר בליגת העל. עם 27 שערי ליגה ו-5 בישולים הוא מנהיג את טבלת כובשי אירופה ועקף אפילו את מסי ורונאלדו. מלך השערים של ליגת העל כנראה עומד לקבל קידום בתואר ויהפוך ככל הנראה, למלך השערים של כל הזמנים בליגת העל. כדי שזה יקרה, הוא צריך לכבוש את שיאו של ניסים אלמליח מעונת 54/55 שכבש לא פחות מ30 שערים בעונה הזו.

לסיכום: לא מן הנמנע שהכוכב שסוחב את תל אביב כבר 4 שנים יסחוב העונה עוד כמה שיאים ותארים ואולי אפילו יוביל את הצהובים לאליפות 4 ברציפות.

© עמוד הפייסבוק של מכבי תל אביב

מאמן העונה: ברק בכר וסלובודאן דראפיץ'

מצד אחד סלובודאן דראפיץ' , מאמן שהוביל את קבוצתו של אלי טביב, "בית"ר ירושלים", אל המקום השילשי בטבלה, מעל למכבי חיפה והפועל תל אביב אך אף שתקציבה של בית"ר קטן בהרבה משל השתיים האחרות. עם רכש ממוקד צנוע ופרקטי מאוד זוכה בתואר ''מאמן העונה'' שלנו.

מצד שני, ברק בכר מאמן "הפועל באר שבע" שסיים את העונה עם מקום ראשון בליגת העל, שני הפסדים בלבד מאז תחילת העונה ו84% הצלחה - כל זה כשהוא בן 36 בלבד. זוהי תעודת ההישגים של המאמן הכי עמוס בליגה העונה שחותם עונה סדירה (כמעט) מושלמת בעודו עושה שימוש מושלם בהרכב השחקנים. 

לסיכום: בכר ודראפיץ' ראויים ללא ספק לתואר מאמני העונה, הם הובילו את הקבוצות שלהם באופן מעולה - והתוצאות נראות לעין. 

© צילום: ישראל יוסף

 

תגלית העונה + צעיר העונה : דוד קלטינס

לשתי התארים הנחשקים האלה זוכה לא אחר מאשר דוד קלטינס ורק לצורך הבהרה השחקן הזה, שמחזיק ביד רמה את הקישור של ביתר ירושלים בן 20 בלבד. דוד קלטינס - החוטף הטוב ביותר בליגת העל שלנו. הוא התחיל את דרכו כשחקן שהשלים לדרפיץ' כל מיני עמדות שבהם היו חסרים לו שחקנים אך עד מהרה הפך למנהיג השלישיה האחורית של בית"ר. סגירת השלישיה הזו התאימה כמו כפפה ליד של בית"ר וסגרה לה שלישיה שניה.

לסיכום: נמעיט במילים ונאמר בקצרה – בקרוב בנבחרת הלאומית.

© צילום: אוהד צויגנברג

 

השחקן הזר של העונה: ניקיטה רוקביציה

שוב, בי"תר ירושלים מככבת וניקיטה רוקביציה המשחק בעמדות החלוץ והקיצוני בקבוצה, סוכה בתואר השחקן הזר המוצלח ביותר העונה. עם 11 השערים שכבש, הוא מוביל את טבלת מלך השערים של בית"ר ירושלים ויחד עם אצילי וקלטינס גם את הקבוצה כולה . רוקביצה לא כבש ''סתם'' שערים והוא אחראי לכמה מהשערים היותר קריטיים העונה כמו למשל שלושער נדיר ביופיו נגד הקבוצה שעדין נחשבת לטרבליסטית למרות שכבר איבדה תואר זה הלו היא מכבי תל אביב. 

לסיכום: למרות שניקטה רוקביצה אינו באמת נחשב לזר מכיוון שנשוי לאישה ישראלית לא יכולנו להתעלם מהמספרים המדהימים וכושר ההנהגה שלו.

 

⚽👌☑

A photo posted by Nikita Rukavytsya (@nikita_rukavytsya13) on

אכזבת העונה: הפועל תל אביב

עם תקציב ענק של עשרות מיליוני שקלים, התקציב הרביעי בארץ אחרי מכבי תל אביב, הפועל באר שבע ומכבי חיפה, החליפה הקבוצה ארבעה מאמנים, כמעט שלושים שחקנים ונמצאת שתי נקודות מירידה. כמה קיוו בהפועל שאלי גוטמן יחזור לשורשים ויגיע אליהם אחרי קדנציה בינונית בנבחרת וכך באמת קרה אך למרות התקוות כרגע יש לו פחות אחוזי הצלחה מגיא לוי ובאדיר שאימנו לפניו.

לסיכום: אם לא ידלקו נורות אדומות במשרדי האדומים ומהר יש סיכוי שעונה הבאה בלומפילד ישמש אצטדיון בליגה הלאומית.

© עמוד הפייסבוק "הפועל תל אביב"

חזר לעצמו: איתי שכטר

האמת, לא האמנו שהרגע הזה יגיע, משחקן מכבי חיפה שבקושי רואה את הספסל לשחקן שמוביל קבוצה. כשאיתי שכטר הגיע לבית"ר בינואר האחרון כמה גבות הורמו, מה טביב רוצה להוציא  מהגרוטאה הישנה הזו , אך המהלך הגאוני הזה הוכיח את עצמו לגמרי והוא כיום מוביל את שלישית התקפה של בית"ר לשערים על גבי שערים.

לסיכום: הודות לאלי טביב נזכרנו ששכטר יודע גם לחייך על המגרש.

© צילום: ראובן שוורץ

נבחרת העונה:

שוער: בוריס קליימן. שמר 14 פעמים על רשת נקייה העונה! עונה שקטה ויציבה לשוער שסוף סוף מממש את הפוטנציאל שלו.

מגן ימני: אלי דסה. עוד כישרון שהגיע מבית"ר , אולי הרכש הכי טוב של הקיץ מוכיח את עצמו, מגן עם איכויות שאין להרבה ישראלים ואפשר להגיד בלב שלם שהוא גם הטוב ביותר בארץ כיום לעמדתו.

בלם: שיר צדק. הגיע ביחד עם בחר מקריית שמונה ומאז עושה נפלאות. אחד הבלמים הטובים בארץ שמחזיק את ההגנה הטובה בארץ.

מגן שמאלי: דושאן מאטוביץ'. עונה מצויינת למגן הוותיק שגם מרבה לעזור בהתקפה במחסור מגן ישראלי שיודע לעשות את העבודה כמו שצריך, בית"ר ירושלים עשתה בחוכמה והביאה את מאטוביץ'.

קשר אחורי: דוד קלטינס

קשר קדמי: עומר אצילי. כחלק משלישייה נהדרת ביחד עם שכטר ורוקביציה, הוא סיים את העונה הסדירה עם 7 שערים ו9 בישולים.

חלוץ: אליניב ברדה. הליגיונר היחיד שחזר לארץ בגיל מבוגר (34) והצליח לעשות מהפיכה של ממש במועדון נעוריו. בתוך שלוש שנים, הוא מוביל את הפועל באר שבע ממאבקי תחתית למרחק נגיעה מאליפות.

 

 

 



תגובות