על קו הזינוק: הכירו את אלוף הארץ בקפיצות ראווה - קאי זאבי. צילום פרטי

על קו הזינוק: הכירו את אלוף הארץ בקפיצות ראווה - קאי זאבי

פינה חדשה בה כל שבוע תכירו בני נוער שמקדישים את כל חייהם לספורט. והפעם - הוא רק בן 18 וכבר זכה בפעם השנייה באליפות הארץ בקפיצות ראווה (רכיבה על סוסים). תפסנו את האלוף קאי זאבי לראיון קצר על הספורט המיוחד בו הוא מתמחה, ההישגים, והחלומות

שם: קאי זאבי

גיל: 18

מתאמן ב:  קפיצות ראווה - רכיבה על סוסים

מה זה בעצם קפיצות ראווה?

"קפיצות ראווה זהו ספורט אולימפי הספורט האולימפי היחיד שבוא מתחרים גברים ונשים יחדיו. זה ספורט שבו הספורטאי לא תלוי רק ביכולות ובכישורים שלו עצמו, במידה רבה הוא תלוי גם בשותף שלו לתחרות, הסוס. בספורט הזה חשוב מאוד להיות קשור ומחובר לסוס שלך להבין אותו ולהרגיש אותו, עד הדקויות הכי קטנות. המטרה בתחרויות קפיצה הינה לעבור מסלול של כ12 קפיצות מבלי להפיל אף מכשול".

© צילום פרטי

 באיזה גיל נחשפת לספורט הזה?

"אני התחלתי לרכב בתחום קפיצות הראווה בגיל 5 ולהתחרות בערך בגיל 6. הכרתי את הספורט שגרתי בפורטו-ריקו וכשהייתי בן 10 חזרנו לארץ והמשכתי גם פה".

 מה אתה אוהב בספורט הזה?

"הכל, אני אוהב את הסוסים, את הריגוש שבקפיצות ואת התכנון של המסלול. זה ספורט שמצריך יכולות גבוהות, ריכוז גבוה וגם את היכולת לשלוט בסוס במצבי לחץ".

מה הסכנות שיש בתחום הזה?  

"צריך להודות שהספורט מסוכן וכמובן לוקחים בחשבון את האופציה של פציעות. אצלי הספורט נושק לפעילות אקסטרים".

 כמה זמן אתה מקדיש לאימונים במהלך השבוע?

"אימונים יש כשלושה בשבוע, כיוון שצריך להיות איזון גם לסוסה בין אימונים למנוחה. אבל העיסוק בספורט הוא כמעט יומיומי, בימים שאין אימונים אני צריך לדאוג לסוסה".

© צילום פרטי

 יש לך סוס קבוע?

"כן, יש לי סוסה שקניתי בבלגיה והבאתי לארץ. כמו שאמרתי הספורט הוא חיבור של סוס ורוכב, כדי להגיע להישגים צריך להתחרות עם הסוס שלך שאתה מכיר ומתאים את צורת הרכיבה אליו".

 לסיכום, איך ההרגשה לזכות באליפות הארץ?

"כמו כל זכייה במשהו שעבדת קשה בשבילו, ההרגשה עילאית. הזכייה היא שלי ושל הסוסה וגם של סבא שלי שמלווה אותי כל הזמן בספורט".

תגובות