על קו הזינוק: הכירו את גולשת הגלים - שקד עזריה. עמותת "הגל שלי"

על קו הזינוק: הכירו את גולשת הגלים - שקד עזריה

פינה חדשה בה בכל שבוע תכירו בני נוער שמקדישים את כל חייהם לספורט. והפעם - לכבוד אליפות ישראל בסופטבורד, תפסנו את גולשת הגלים שקד עזריה לראיון קצר על הספורט המיוחד בו הוא מתמחה, ההישגים, והחלומות

שם: שקד עזריה

גיל:17 

מתאמנת ב: גלישת גלים, החלקה על הקרח, אתלטיקה ואומנות. 

ספרי לנו על סופטבורד, גלישת גלים.            

"מלמדים אותנו בגלישה גם על החיים, לדוגמא בים יש זרמים, אנחנו מקשרים את זה לחיים שלנו, איזה זרם לתפוס, מתי אני מרגישה שאני נסחפת. הגלישה דורשת כוח. קשה לעבור את קו השבירה, הגלים גבוהים וקשים מדי והרבה פעמים אני מתייאשת, אני יוצאת מהמיים ומסתכלת על כולם דרך החוף. לאחר הפסקה אני נכנסת שוב ומנסה בכל הכוח. כל מה שאני חושבת בים זה איך לתפוס את הגל, וכשאני עליו זה הכי כיף. פתאום אתה נמצא מעל הכל, מעל הים מעל ההגלים. זה הכי כיף שרואים הכל מלמעלה".

© עמותת "הגל שלי"

באיזה גיל נחשפת לספורט הזה?

"נחשפתי לספורט הזה לפני שנה וחצי, כשהגעתי ל"גל שלי" (עמותה שמקדמת גלישה ואחראית על האליפות). לפני שהגעתי להם הייתי הולכת לים שלוש פעמים בשנה, לא הלכנו הרבה כיוון שאמא שלי שונאת חול, עכשיו אני נמצאת בים לפחות ארבע פעמים בשבוע.

מה את אוהבת בספורט הזה?

"אני בעיקר אוהבת את הרוגע, היה לי מאוד מאוד קשה שנה שעברה, ההורים התגרשו, המשברים עם האחים והחברים בבית הספר והלימודים. הייתי מאוד עצבנית בתקופה הזאת וכשהגעתי ל"גל שלי", הראש שלי התנתק מכל הצרות, לא חשבתי על זה. כל מה שהיה לי בראש זה איזה גל לתפוס ואיך אני מצליחה לעמוד אליו. הים נותן תחושה של חופש, הכל פתוח. זו רק אני, החול והים ולא אף אחד אחר". 

"אני מאוד אוהבת את המדריכים, הם תמיד דואגים לך להכל. אני הכי אוהבת שהם מחלקים אותנו לקבוצות קטנות, כי ככה יש יותר צומת לב, יחס אישי ואז אני מצליחה הרבה יותר".

מה הסכנות שיש בתחום הזה?

"אני לא חושבת שאפשר לטבוע בגלל שאנחנו למדנו על הצלה ובנוסף אנחנו נכנסים לים עם מצוף ענק והוא כל הזמן מחובר אלינו, אבל הסכנות הם הפציעות. מאוד כואב שגל גדול נשבר בדיוק עליך, אבל לדעתי הכי כואב זה כשאתה מתנגש עם מישהו והעוצמה שלו ושל הגלשן שלו מתנגש בך בחוזקה, זה קרה לי רבה פעמים וזה בכלל לא נעים, כמעט נגרם לי נזק לעין ולצלעות".

© באדיבות יחצ

כמה זמן את מקדישה לאימונים במהלך השבוע?

"אני גולשת פעם בשבוע אבל אני גם עובדת ב"גל שלי", אז אני דוחפת אנשים במים ומעבירה להם הנחיות ולפעמים אם מתמזל מזלי מרשים לנו לגלוש קצת... אני לא ממש גרה קרוב לים אז קשה לי ללכת לשם כל יום אבל אני עושה את כל המאמצים להגיע לשם יותר משלוש פעמים בשבוע".

עומר טולצ'ינסקי וירון וקסמן, מייסדי ומנהלי עמותת הגל שלי: "זה מדהים לראות איך מרעיון קטן של כמה נערים במים ונכונות ליזום, עיריית בת ים ידעה להפיק ביחד איתנו אירוע היסטורי בקנה מידה ארצי. אנחנו גאים לערוך לראשונה בישראל את התחרות. מדובר בענף ספורט מתפתח מאד בשנים האחרות ומצפים לארח את כל מי שלוקח חלק בתחום החל מאלופי ישראל עד גולשים חובבנים".

אליפות הארץ בסופטבורד תתקיים ביום שישי הקרוב בחוף הריבייה בבית ים החל מהשעה תשע בבוקר. הכניסה חופשית ופתוחה לכולם.

תגובות