בהפועל תל אביב שקט? ממש ממש לא . אוהדי הפועל. צילום: פייסבוק

בהפועל תל אביב שקט? ממש ממש לא

דסק הספורט של "פרוגי" מנסה לעשות סדר בין כל הבלגן שרודף את הבעלים של קבוצת הכדורגל הפועל תל אביב השיא: תקיפת צעיר בן 17 על ידי מאבטחיו של טביב לאחרונה ואי בהירות בנושא התקיפה

השבועות האחרונים, עוברים על הבעלים של קבוצת הכדורגל הפועל תל אביב, אלי טביב, ככל הנראה עם המון זיעה קרה ועצבים. 

כך או כך - עם העובדות קשה להתווכח: גרסאות שונות וסותרות,  חבלות על גופו של הנער ושכירת שירותיו של עורך הדין ציון אמיר, מהבכירים בתחומו, מעידים על הלחץ בו שרוי טביב.

בנוסף לכל, טביב נחשד בשיבוש הליכי חקירה. נראה כי פרשת הנער בן ה-17 שטוען כי הוכה על ידי מאבטחיו של טביב, עלולה לזעזע את עולם הכדורגל, או לפחות את מעמדו של הבעלים שלא מפסיק להסתבך.

את יום חמישי בשבוע שעבר, טביב כנראה מעדיף שלהדחיק. זה התחיל אחר הצהריים כשהוא התייצב במתחם חודורוב (מתחם האימונים), לאחר כחודשיים וחצי שבילה במיאמי במקביל לשקיעת קבוצת הכדורגל שבבעלותו - הפועל תל אביב.

הגעתו למתחם התקבלה בברכה מצד האוהדים - מפגש של קללות וגידופים, כשמאוחר יותר באותו היום, בלילה שבין חמישי לשישי, חזר ג' בן ה-17 מבילוי עם חבריו, ובדרך פגש את טביב. מרגעים אלו והלאה - כל צד מספר את הסיפור אחרת.

הראשון לפרסם ידיעה על מה שקרה בין ג' לבין טביב היה אתר הספורט ONE:"האלימות נמשכת: אבנים נזרקו על ביתו של טביב, הבעלים ומאבטחו תפסו את האוהד אשר ניפץ את זכוכיות ביתו".

אלי טביב לדבריו מספר אחרת: "ישבתי בסלון בייתי כשלפתע נזרקו אבנים, כשיצאתי מהבית והבחנתי בנער בורח, התחלתי לרדוף אחריו יחד עם מאבטחי. בסך הכל החזקנו אותו וחיכינו לשוטרים. לא הרבצנו לו".

בשונה לדבריו של טביב, הנער סיפר ש"הגעתי מחוץ לביתו של אלי טביב, קיללתי אותו. המאבטח ביקש ממני להגיע לצד והחל לחבוט בי בכל הגוף. טביב הגיע למקום ואמר לי 'תגיד לכל החברים שלך שלא יתקרבו לפה יותר', והחל גם הוא להכות אותי נמרצות. הם הפסיקו רק כשהמשטרה באה, ואמרו לשוטרים שזרקתי אבנים למרות שלא זרקתי שום דבר".

לדברי טביב זכוכיות ביתו נופצו, אולם לדברי בכירים במשטרה לא נמצאו שרידים של אבן או נזק לשמשת חלון הבית. מלבד זאת, הקטין נשא עמו תעודה רפואית המוכיחה כי אובחן כשהוא סובל מחבלות בצווארו, בידו וקרע בעור התוף.

המפנה הדרמטי בסיפור הגיע כאמור ביום חמישי האחרון, כשמינה טביב את אמיר לעורך הדין שלו. אמיר ידוע ומוכר מעורכי הדין הטובים והידועים בתחום הפלילים, וברזומה שלו שלו ניתן למצוא ידוענים כמו דודו טופזמשה קצב ואהוד אולמרט.

בראיון לתכנית הרדיו "עושים ספורט" ב-103FM חשף אמיר מספר פרטים, שלאו דווקא עושים חסד עם טביב: תחילה הוא מכנה את הנער 'בריון' ומאשימו בהשלכת אבנים בפרט, ממשיך עם אוהדי הפועל בכלל בהשלכת רימונים אל עבר ביתו של טביב כשהנושא עדיין בחקירה. כמו גם, אף מתחמק משאלות מהותיות ודואג להשתמש בפופוליזם זול על מנת להסיט את נושא הדיון (לדבריו: "אני לא מבין אתכם, כולנו צריכים להתאחד נגד אלימות אוהדי הספורט").

במהלך הראיון, נראה כי לכאורה הוא מצליח לסתור את טביב ואולי לשחק לידי החוקרים, אוהדי הפועל והנער: "המאבטח מסר עדות ונחקר. המאבטח אכן מאשר שבמהלך האירוע הוא תקף אותו (הקטין - נ"ש), והוא נותן הסבר למעשה התקיפה - הצעיר ניסה להימלט וכן תקף את המאבטח שהחזיר לו בחזרה. לכן, אם יש תעודה רפואית זה אומר שהמאבטח אומר אמת".

במהלך הראיון אמיר נשאל גם על מצלמות האבטחה בביתו: "מה עם המצלמות? יש צילומים המוכיחים את צדקת טביב?" לדברי אמיר: "טענות מרשי מאוששות להפליא בגרסתו, בגרסת המאבטח ובגרסתו המופרכת של הנער הקטין".

כתב הפלילים של חדשות 2גלעד שלמור, הודיע לאחר כשעה וחצי, במהדורה המרכזית, כי טביב חשוד בשיבוש הליכי חקירה מאחר והוידיאו ממצלמות האבטחה שנשלח לידי החוקרים במשטרה לא מכיל את הקטעים שבהם אירע האירוע, כשנשאל טביב על התעלומה סיפר לחוקרים: "רק התקנתי את המצלמות, ואני לא יודע איך מתפעלים אותן. יש לי בעיות בחשמל שאולי הן גרמו למחיקת החומרים".

השאלות שאנחנו שואלים הן ראשית כל כיצד יכול להיות שטביב מציין בגרסתו כי לא הופעלה כלל אלימות מצידו ומצד מאבטחו, כשלראשונה בתכנית הרדיו חושף פרקליטו כי הנער הותקף והוכה על ידי המאבטח?

שנית, כתוצאה מדבריו על עניין המצלמות, ניתן להסיק כי צילומי מצלמות האבטחה מתעדות ומאששות את גרסת טביב - אזי למה דווח לאחר מכן בחדשות 2 שטביב חשוד בשיבוש הליכי חקירה?

מה שבטוח הוא שאלי טביב לא יוותר כזה מהר על הקבוצה שלו.

>> הצטרפו לעמוד הפייסבוק של פרוגי

תגובות